Сфери життєдіяльності:
Заняття з музичного виховання в ДНЗ з дітьми старщого дошкільного віку.
«Людина і природа»
«Людина ікультура»
Програмовий зміст:
Розвивати у дітей інтерес до пізнання музики як виду мистецтва;вміння злагоджено співати з акомпанементом і без нього,звуковисотний слух, пам*ять,увагу,сприйняття;уміння використовувати власний досвід.
Формувати вміння співати пісні різного характеру(весело,бадьоро,ніжно,лагідно) з рухами і без них.
Вчити виконувати дітей різні голосові вправи, одночасно, в одномуритмі під музику і a capella;уважно і зосереджено слухати музику та розрізняти частини пісні : «вступ», «заспів», «приспів», закріплювати знання структури пісні;характер пісні (весело-сумно); грати на ДМІ в ансамблі.
Корегувати і координувати нервово-м*язовий апарат гортані,корекцію дихання дитини засобами фонопедії.
Виховувати позитивне ставлення та стійкийінтерес ,любов до пісень і музики взагалі,естетичне відчуття краси оточуючого світу;почуття дружби і колективізму під час проведення співів,ігри на музичних інструментах,та в рухових іграх.
Викликати радісні почуття, та позитивні емоції від проведення музичного заняття.
Обладнання:
Музично-дидактичніігри « Склади пісеньку», «Сонечко ідощик», «Марш.Танок.Пісня», «На чому яграю»;
ДМІ;
Музичний центр;
Проектор;
Фланелєграф.
1
Відкрите музичне домінантне заняття
для дітей старшого віку
«СВІТ МИСТЕЦТВА ПІЗНАВАЙ - СЛУХАЙ, ВЕСЕЛО СПІВАЙ»
Склала і провела :
музкерівник Галензовська І.О.
М.Дніпродзержинськ,2015
Сфери життєдіяльності:
«Людина і природа»
«Людина і культура»
Програмовий зміст:
Розвивати у дітей інтерес до пізнання музики як виду мистецтва;вміння злагоджено співати з акомпанементом і без нього,звуковисотний слух, пам*ять,увагу,сприйняття;уміння використовувати власний досвід.
Формувати вміння співати пісні різного характеру(весело,бадьоро,ніжно,лагідно) з рухами і без них.
Вчити виконувати дітей різні голосові вправи , одночасно, в одному ритмі під музику і
a capella;уважно і зосереджено слухати музику та розрізняти частини пісні : «вступ», «заспів», «приспів», закріплювати знання структури пісні;характер пісні (весело-сумно); грати на ДМІ в ансамблі.
Корегувати і координувати нервово-м*язовий апарат гортані,корекцію дихання дитини засобами фонопедії.
Виховувати позитивне ставлення та стійкий інтерес ,любов до пісень і музики взагалі,естетичне відчуття краси оточуючого світу;почуття дружби і колективізму під час проведення співів, ігри на музичних інструментах, та в рухових іграх.
Викликати радісні почуття, та позитивні емоції від проведення музичного заняття.
Обладнання:
Музично-дидактичні ігри « Склади пісеньку», «Сонечко і дощик», «Марш.Танок.Пісня», «На чому я граю»;
ДМІ;
Музичний центр;
Проектор;
Фланелєграф.
ХІД ЗАНЯТТЯ
(до гостей)
Привітайтесь мої любі,
Зустрічайте всіх діток,
Наш затишний і веселий,
Наш привітний дитсадок.
(Діти під спокійну музику заходять до зали)
МК (звертає увагу дітей на гостей)
Подивіться ,дітки, сьогодні до нас завітало багато гостей, привітаємося з ними
(пропоную проспівати гостям)
Виконується фонопедична вправа
Гості:
Добрий день хлоп*ята
Діти(вітаються хлопчики)
Добрий день
Гості(співають)
Добрий день дівчата
Діти(вітаються дівчата)
Добрий день
МК:
Хто мені скаже, яка пора року у нас зараз?(Відповіді дітей)
Так, діти, вірно. Осінь.
Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами потрапимо в осінню казку. Ми будемо багато співати,рухатись і грати. А почнемо з наших улюблених веселих вправ. Тож почнемо нашу подорож. Ви готові ?(Так)
Лунає чітка ритмічна музика.
Діти йдуть під аркою з осінніх гілочок «Веселі вправи – дріботушечки»(мк звертає увагу на чітке виконання вправи)
МК
А зараз пролунає музичний твір.Ми слухали його на попередніх заняттях.Послухайте уважно і згадайте, як він називається.
Слухання муз. твору «Осінь»муз. П.І.Чайковського(уривок)
(муз.відеоролік «Осінь» муз.Чайковського.Діти слухають і називають муз. твір)
МК
А яка це музика за характером?
Діти (діти показують карти м.-д. гра «Сонечко та дощик»)
Сумна, спокійна
Діти:
Молодці.Добре засвоїли характер музики , її звучання, та розпізнаєте його. А зараз приготуйтесь до співу.(Звертаю увагу на осанку,на артикуляцію звуку)
Вправа для голосу(Діти виконують розспівування)
до-до –до – дощик стукає в вікно
ре-ре-ре - скоро зимонька прийде
мі-мі-мі – і дерева всі сумні
фа-фа-фа – вітер пісеньку співа
Соль-соль-соль – є у нього своя роль
ля-ля-ля – вже намокла вся земля
сі-сі-сі – діти вже сумують всі
сі-ля-соль-фа- мі- ре- до – тому .що дощик йде давно.(під час співу діти показують рух мелодії рукою)
МК:
Але сьогодні дуже гарний, чудовий день . Бо коли ваші оченята сяють ,то й все довкола посміхається.( пропонує підвестись на ноги)
Фонопедична вправа для голосу «Сонечко сяє,сопілочка грає»
МК
Ось як добре ми приготували свої голоси та легені на подальший спів
А зараз послухайте музичний твір і скажить мені, що це - Танок, марш, чи пісня.
« Веселка» муз. Н. Май(уривок)
МК
У вас є картки. То ж я хочу, щоб ви показали мені - який жанр музичного твору зараз ві почули.
Проводиться муз-дид. гра «Марш. Танок.Пісня» (одна з дітей викладає на фланелі графі)
МК
Так. Вірно. Це пролунала пісня.
Ми з вами вчили ,з яких частин складається ця пісня. Пригадайте будь ласка.
Діти:
« вступ», «заспів», «приспів»
МК
Давайте згадаємо рухи цих частин.( Під музику діти виконують відповідні рухи)
Вступ – (Діти- граємо на фортепіано)
Заспів – (Діти – уважно слухаємо)
Приспів – (Діти – жваво і ритмічно плескаємо в долоні)
МК
Ви всі добре впорались з завданням.Молодці.Тож зараз заспіваємо пісеньку.
Яка ця пісня за характером ?(Весела, жвава,бадьора)
Так.Зараз проспіваємо її.Якщо пісня наша весела. То і ми співаємо . посміхаючись
.
Виконується пісня «Веселка»
МК
Яка чарівна музика лунає сьогодні в нашому залі.Діти,а вона вам нагадує шурхотіння листячка,дзвін капельок дощу?(Так). А ось подивіться, яка галявина у нас, а на ній заховались музичні інструменти. Давайте ми зараз відгадаємо, який музичний інструмент зараз грає.
(Діти заплющують очі. МК грає на ДМІ, діти впізнають)
Виконується муз-дид. гра «На чому я граю»(відповіді дітей)
МК(пропонує взяти музичні інструменти)
Музичний оркестр «Осень в гости к нам пришла»
МК
Малята. А ви хочете пограти?Тож ставайте дружно в коло, будем грати ми довкола.
Вихователь.
Подивіться малята. Що це таке ( Парасолька) Так. Але вона не проста, бо ми з вами в казковому лісі. Якщо ви будете старанно співати і виконувати усі рухи,по закінченні співанки, парасолька відкриється і сховає вас усіх від дощу.
Вихователь розповідає, що потрібно дотримуватись правил гри:
- рухатись ритмічно, одночасно з музикою та співом,
-уникати зайвих рухів;
-уникати штовхання.
Муз.-ритмична гра « Дощик»(a capella)
Дощик,дощик, капає дрібненько.
Не боїмося дощу,бо нам веселенько.
(декілька дітей відтворюють музику дощу на металофонах, трикутниках, дзвіночках)
Музична творчість в ігрі на ДМІ
МК
А зараз уявіть, що ми з вами листочки, жовті, та червоні, яких розгойдує вітерець на гілочках.
Та враз налетів сильний вітер і зірвав наші листочки. Летять вони додолу, кружляють у таночку, та лягають , вкриваючи землю килимом.
Вправа муз-танц. Творчість з уяви дітей.
(Діти сідають - лягають на килим)
МК
Ось і спливає час повертатися нам до дому
.
Вправа- релаксація «Я - твій друг»
Я – твій друг!
Ти мій друг!
Всі навколо друзі!
Це мій носик, це – твій носик.
Плеснемо в долоні.
Мої щічки,
Твої щічки,
Рівні та гладенькі!Я – твій друг!
Ти – мій друг!
Друзі веселенькі!(виконують з рухами,сидячи на килимі)
Добігає кінця наше музичне заняття
Що вам сподобалось?(відповіді)
Що запам*яталось(відповіді)
Закінчилось наше заняття
вже прощатися пора.
Буду я на вас чекати
І за вами сумувати.
МК(співає)
До побачення
Діти ( співають)
До побачення
МК
Діти, давайте на згадку про чудову подорож нашим гостям подаруємо сюрпризи.
Діти даруть картки-веселки .Лунає п.«Райдуга»