Рукава зустрічалися і суцільнокроєні, і з уставкою. Вишивкою прикрашалися рукави й поділ сорочки, інколи горловина. Вишивалися сорочки нитками з шовку, льону, конопель, фарбованих натуральними різнокольоровими барвниками. Найбільш розповсюдженими кольорами були червоний, синій, коричневий відтінки. Також слобожанки вельми полюбляли вишивати білими нитками, майстерно комбінуючи різні взори й техніки вишивки.
Взори і техніки вишивки на сорочках спочатку були дуже складними, але, з приходом у 19 столітті так званої брокарівської вишивки хрестиком у червоно-чорних (або червоно-синіх) кольорах, вишивка стала більш спрощеною, що компенсувалося майстерністю комбінування декоративних елементів. На території Слобожанщини, як і на більшій частині України, орнаменти на сорочках були геометричними, рослинними або змішаними.
Поверх сорочки жінка вдягала вовняну різнокольорову гарусну плахту або дергу (відріз тканини темних відтінків), що обгорталася навколо стану і не закривала сорочку спереду. Носилася вона, як правило, разом із запаскою або фартухом, що часто шилися з купованих матеріалів. Плахти вже у другій половині 19 століття поступово замінилися на спідниці з фабричних тканин. Також цікавою й обов’язковою деталлю жіночого костюму був тканий (рідше плетений) пояс або крайка, з вовняних, гарусових ниток. Також на поясі носили «кармани» – маленькі торбинки, в яких зберігали дрібні предмети.
Слобожанки поверх сорочки носили жилетки – керсетки, що одразу впадали в око завдяки декоративним елементам у вигляді застібок – «зубців». Вони оздоблювалися плисовим кантом, машинною різнокольоровою вишивкою, тасьмою-в’юнком і ґудзиками. Позаду виробу тканина призбирувалася у «вуса»-фалди, їх кількість могла варіюватися – чим більша кількість вусів була, тим привабливішим виходив силует тогочасної модниці. У якості верхнього одягу носили також свитки з сукна або інших цупких тканин зазвичай темних кольорів, але були й світлі, що здебільшого вдягалися на свята.
Костюм жінки змінювався протягом всього життя – дівчата на виданні й молодиці носили більш яскравий, різнобарвний одяг, а от жінки старшого віку вибирали спокійніші відтінки. Те ж саме стосувалося й різноманітних прикрас – намист з коралів та скла, майстерно виготовлених ювелірами. Дівчата до заміжжя носили стрічки у волоссі й вінки з живих та штучних квітів поверх них. Заміжні жінки ховали волосся під шапочку-очіпок, намітки й хустки.
Чоловічий одяг складався із сорочки, штанів, поясу, свити. Про нього відомостей менше, тому що він більше зношувався і його зразків лишилося дуже мало навіть у музеях. Чоловічі сорочки шилися з тих самих матеріалів, що й жіночі, вишивки було менше, а яскравою домінантою в ній була вишита горловина й рукави на манжетах. Поділ сорочки не вишивався й заправлявся в полотняні або з фабричної матерії штани, що збиралися на очкур. Чоловіки обов’язково мали підпоясуватися, ткані або плетені пояси були широкими, різнокольоровими, але й дуже часто однотонними, за них могли затикатися всілякі необхідні речі. Також різні дрібнички могли носити «в пазусі».
Верхнім чоловічим одягом виступала суконна свита або чумарка (чунарка) з вусами. Популярними головними уборами були брилі з соломи влітку й смушеві шапки взимку. З прикрас чоловіки носили тільки натільні хрестики. Взуття як чоловіче, так і жіноче було представлене чоботами, черевиками, постолами, але загалом, дуже часто ходили босоніж. Про дитячий одяг мало що відомо, його перешивали, здебільшого, з батьківських зношених речей, і він дублював дорослий одяг по мірі зростання дитини.