Наша Батьківщина на планеті Земля

Про матеріал
У розробці йдеться про розташування України на фізичній карті, ознайомлення учнів з різноманітністю форм земної поверхні України, водоймами, природними зонами, населенням, рослинами і тваринами України...
Перегляд файлу

Тема: Наша Україна на планеті Земля.

Мета:      

  • формувати в учнів загальне уявлення про розташування України на карті та навички визначення сторін горизонту ;
  • ознайомити з різноманітністю форм земної поверхні України, водоймами, природними зонами, населенням;
  • розвивати інтерес до навколишнього світу та навички пошукової роботи;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до рідного краю, викликати позитивні емоції.

 

Обладнання : фізична карта України; картки для індивідуальної роботи; ілюстративний матеріал; добірка пейзажів України; презентація «Україна на планеті Земля».

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

 

  1. Організаційний момент
  2. Підсумок фенологічних спостережень

- Який сьогодні місяць?

- Яке число? День? Тиждень?

- Якою є температура повітря? Напрямок вітру?

— Яка тривалість дня і ночі?

— Чи випадали опади протягом тижня?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

1.Підбиття підсумків  вивчення розділу «Земля - наш космічний дім»

Фронтальна бесіда

- Який великий розділ ми з вами вивчили? (Земля – наш космічний дім.)

- Що нового дізналися під час його вивчення?

- Яку форму має Земля?

- Що називають орбітою?

- Перші космонавти (світу, України)?

- Що таке глобус?

- Що називають екватором?

- На скільки півкуль екватор поділяє Землю, назвіть їх?

- На які теплові пояси умовно поділяють поверхню Землі?

-Що називають  горизонтом?

-Назвіть основні і проміжні сторни горизонту.

- Що називають материками? Назвіть і покажіть їх на карті.

- Що на карті позначено голубим кольором?

- Що ми називаємо океанами?

- Назвіть океани і покажіть їх на карті.

 

2. Створення емоційного клімату в класі. (Слайд 1)

 Всього на карті світу 185 країн. Сьогоднішній урок буде присвячений одній з безлічі країн, що є на фізичній карті.

Всі вони різні за розмірами: є великі і середні території. А є зовсім маленькі, одні з них заможні, а інші - бідніші. Усі країни мають назви. Ось послухайте загадку і відгадайте про яку країну в ній говориться:

На землі великій є одна країна

Гарна, неповторна, красна як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають

На бандурі грають і вірші співають

Про людей і квіти.

- То ж скажіть же, діти, що це за країна? ( Україна )  (Слайд 2)

- Звичайно це наша рідна Україна!

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Отже тема нашого уроку «Україна на планеті Земля» (Слайд 3)

Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати під таким девізом: "Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна"(Слайд 5)

А щоб подорож була цікавою, принесла задоволення, подаруйте один одному усмішку, побажайте один одному гарного уроку.

Отже, якщо ви будете активними, працьовитими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

 

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон»

 

- Подумайте і скажіть, чим славна наша Україна?

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Розповідь вчителя

 

Україна рідна кожному із нас земля. Земля із славною багатовіковою історією, з мудрими талановитими людьми, чарівною і мальовничою природою, з великими містами і маленькими селами. (Слайд 4)

Україна знаходиться на материку Євразія, у Європейській частині. (Слайд 3)

На карті зазначено межі де з давніх – давен жив і живе наш український народ. (Слайд 6)

Що таке кордон?

Кордон - це уявна лінія, межа, яка відділяє одну країну від іншої. (Слайд 7)

Розгляньте фізичну карту України і спробуйте визначити з якими країнами вона межує.

Україна має 7 країн - сусідів, які межують із нею. Це Румунія. Молдова, Росія, Білорусь, Угорщина, Словаччина, Польща.  (Слайд 8,9,10,11,12 )

- А яка наша країна?

Треба самому подивитись.

Ну що ж, вирушаємо  у подорож «Україна».

Здійснити подорож нам допоможе 5 центрів

 

2. Виступ центрів

 

Перший центр - інформаторів  (Слайд 13)

 

Загальні відомості України.

 

Україна-самостійна незалежна держава. Вона розташована у східній півкулі і знаходиться на материку Євразія. Територія нашої країни повністю знаходиться в Європейській частині. За площею Україна найбільша серед країн Європи. Її площа-603,7 квадратних метри. Україна межує з 7 державами Землі. Це Румунія. Молдова, Росія, Білорусь, Угорщина, Словаччина, Польща.

 Протяжність усього кордону України -7 643 км.                                                                                                                                                 

 

Другий центр – геологів  (Слайд14,15,16)

 

Форми земної поверхні України.

 

Поверхня нашої країни не рівна. Більшість території України переважно рівнини.

На сторожі багатих і щедрих українських земель височать гірські хребти. На заході-це

Карпати. Найвища вершина Карпат-гора Говерла . Має висоту 2061 м.

На Кримському півострові дугою височать Кримські гори. Їх найвища вершина-гора Роман-Кош, заввишки 1545м.

 

Третій центр – гідрологів  (Слайд 17,18)

 

Водні ресурси.

 

Омивають береги України Чорне і Азовське моря. Найбільше – Чорне море .  На території України нараховується близько 70 000 великих і малих річок. Найбільша річка країни-Дніпро.Загальна довжина Дніпра 2201км на Україну припадає 981 км На півдні нашої країни завершує свій шлях повновода річка Дністер.До великих річок України належать також Південний Буг,Сіверський Донецьк. Багата наша Земля і на озера.

Найбільшим озером в Україні є Ялпуг (Ялпух) у заплаві Дунаю, в Одеській області. Довжина його 39 км, ширина до 5 км, пересічна глибина 2 м.. Найглибшим озером в Україні є Свитязь в басейні Бугу. Це одне з Шатських озер на Волині. Довжина його 9,3 км, ширина 8,0 км, площа 24,2 кв. км, максимальна глибина 58,4 км.

 

 

Четвертий центр -  зоологів  (Слайд 19,20,21)

 

Тваринний світ України.

 

Територію країни заселяє різноманітний тваринний світ. Тут водяться різні звірі: зубр,

лось, олень, козуля,  заєць, миші, вовк, лисиця, борсук,білка, їжяк, гадюка,ящірка. Ви-

соко в небі літають птахи: лелеки,зозулі, іволги,орли. Багато з них занесено до Черво-

ної книги України.

Для збереження й охорони пророди України створено заповідники:Поліський, Асканія-Нова, Карадазький, Карпатський, Кримський, Ялтинський.

 

П’ятий центр – біологів (Слайд 22,23,24,25)

 

Рослинний світ України.

 

У північній частині країни переважають хвойні дерева, а також  граб, береза, липа, осика. Зачаровують своєю красою вічнозелені рослини півдня. Серед них: стрункий кипарис, розкішні пальми, магнолія, кедр, лавр. Ранньою весною в лісі зацвітають підсніжники, проліски, ряст, фіалки, купина, конвалія. Бягато з них занесено  до Червоної книги України.

 

2. Фізкультхвилинка.

 

Ми мандруєм, ми мандруєм.

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати:

Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця -

Не торкнутися нам дна.

Так ми довго - довго йшли,

Поки додому не прийшли.

 

  1. Робота в парах. Гра «Піраміда міст» (Слайд 26,27)

 

Скласти із назв міст України піраміду так, щоб кожна наступна була на одну букву довша за попередню.

Київ

Львів

Харків

Донецьк

Луганськ

Тернопіль

Трускавець

Севастополь

3. Гра «Знайди сусіда»

Вчитель називає країну, а учні мають визначити чиє вона сусідом України за допомогою оплесків.

 

Польща, Італія, Білорусь, Словаччина, Франція, Індія, Угорщина, Німеччина, Румунія, Бразилія, Молдова, Швеція, Росія, Японія.

 

5. Гра «Плутанка». (Слайд 28)

 

Всі букви в назвах міст переплутані. Спробуємо їх прочитати.

 

їиКв. вьЛів, кцоДень, влоПата, жраиП.

 

- Яке місто зайве? Чому?

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.  Робота з підручником  (С. 106-107)

Дайте відповідь на такі запитання.

  • У якій частині Євразії розташована Україна?
  • Якою вона є за площею серед країн Європи? Серед країн світу?
  • Якою є довжина усього кордону України?

 

  1. Робота у зошитах (С. 14)
  2. Кросворд

 

1. Назва народу, який живе в нашій країні.

2. Гори, розташовані на заході країни.

3. Улюблене народне свято, яке відзначається 7 січня.

4. Ім’я найвідомішого українського поета.

5. Столиця України.

6. Найбільша річка України.

7. Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина.

              - Яке ключове слово отримали?(Україна)

 

  1.  Підсумок уроку.

 

  1. Інтерактивна гра «Кореспондент»

 


             А зараз я буду кореспондентом, а всі будете відповідати на мої запитання .

  • Про яку країну на сьогоднішньому уроці ви дізналися? (Україна) 
  • Хто є сусідами нашої країни? (Це Румунія. Молдова, Росія, Білорусь, Угорщина, Словаччина, Польща.)
  • У якій півкулі розташована наша Батьківщина? (У східній.)

—  На якому материку розташована Україна? (Євразія.)

— Які моря омивають країну на півдні? (Чорне, Азовське.)

— Чи омивається наша країна океанами? (Ні.)

— Які гори є в Україні? (Українські Карпати, Кримські гори.)

Завершуючи наш урок ми повинні пообіцяти один одному: Ми - українці будемо любити, шанувати свою країну, гарно вчитися.

І де б ми не були, скільки б не пройшли шляхів, ми завжди повертаємося на рідну землю, в рідну оселю. Кожному з нас особливо дорогий той куточок, де ріс, де став людиною.

 


 

  1.   Домашнє завдання.

 

Опрацювати матеріал в підручнику на сторінці 106.

Дібрати інформативний і ілюстративний матеріал до розділу.


 

doc
Додано
11 березня 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку