Наукова робота "Визначення фальсифікації меду"

Про матеріал
В роботі представленні матеріали щодо проведення дослідів на визначення якості меду в домашніх умовах
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ВОЮТИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ТОРЧИНСЬКОЇ СЕЛИШНОЇ РАДИ

 

Нові вимоги до меду почнуть діяти з 6 лютого 2020 року - Мінагро

 

 

Матеріали підготувала:

Слободанюк Анна

Учениця 7 класу

Керівник: Горбачук Т.В.

Вчитель біології

 

 

 

-2021-

Тези до проєкту на тему: «Визначення фальсифікації бджолиного меду в домашніх умовах »

Прізвище та ім’я автора: Слободанюк Анна Анатоліївна

Місце навчання, клас – 7клас, Воютинський ліцей Трчинської селищної ради.

Мета прєкту:  визначити натуральність бджолиного меду в домашніх умовах.

Завдання проєкту:

  1. Опрацювати літературні джерела та методи дослідження.
  2. Відібрати проби меду для дослідження.
  3. Визначити якість меду за фізико-хімічними показниками.
  4. Навчитись відрізняти натуральний мед від фальсифікованого.
  5. Дослідити найкращі зразки меду для споживання.

Очікувані результати проєкту: визначити якість відібраних проб меду.

Опрацювавши літературні джерела побачили, що є досить багато різних методів, щодо визначення фальсифікації в бджолиному меді.

Об’єкт дослідження: мед.

Методи дослідження: дослідження, аналіз, узагальнення, практичний пошук.

Для того, щоб відібрати матеріали для подальших досліджень провели соціологічне опитування, щоб виявити, як часто учні та члени їх сімей вживають мед, а саме де купують його? Після опитування побачили, що 20% опитаних купують мед у магазинах, решта людей у місцевих жителів села Воютин, які мають свої пасіки. Тому і мед для дослідження брали в них. В загальному відібрали 10 проб меду ( 2 проби купленого у магазині, 8 проб у місцевих пасічників). ……….Який????????

Натуральність бджолиного меду визначали за наступним планом:

  1.          Колір меду визначали за наявністю в ньому барвників. У кожну пробірку вносили 1/3 її місткості меду і згідно вказаної класифікації визначали колір меду та його походження.
  2.          Запах меду поміщали 30-40 г кожного виду меду у хімічні посудини, і нагрівали протягом 10 хв. на водяній бані при 40-45°С. Після цього аромат відчувається сильніше.
  3.               Смак меду. При визначенні смаку меду у скляні стакани вносять по 30-40 г різних видів меду, нагрівають до 30°С на водяній бані, після чого визначають смак меду.
  4. Виявлення механічних домішок  помістили в стакан 20г меду і додали 20 мл води; добре перемішали. Спостерігаємо.При відсутності домішок розчин меду прозорий і не містить зважених і осілих на дно сторонніх частинок.
  5. Виявлення вмісту води в меді для цього досліду ми взяли звичайну серветку  і капнули на неї трішки меду, зачекали 5 хв. і  отримали такий результат : навколо меду серветка залишилась сухою, це є ознакою того, що води в нашому меді не було. Якби серветка навколо меду помокріла, це означало б, що мед розбавлений водою.
  6.     .Визначення цукрової патоки 50г меду розчинити у дистильованій воді, додали декілька краплин арґентум нітрату, або нашатирного спирту. Якщо утвориться білий осад (арґентум хлорид), значить в меді є цукрова патока
  7.     Визначення суміші муки та крохмалю В пробірку наливають 3-5 мл розчину меду (1:2), нагрівають його до кипіння, охолоджують при кімнатній температурі і добавляють 3-5 крапель розчину йоду. Поява синього забарвлення вказує на домішок до меду муки або крохмалю.
  8.     Виявлення  крейди в меді 50г меду розвести в дистильованій воді і додати декілька крапель хлорилдної кислоти. Якщо виділяються бульбашки вуглекислого газу значить в меді є крейда
  9.          Виявлення якості меду за допомогою хімічного олівця в пробу досліджуваного меду опустили заточений кінець олівця на 15-20 секунд; провели олівцем по стрічці фільтрувального паперу; спостерігаємо 5-10 секунд. Якщо в мед цукор не додавали, то лінія на папері буде чорного кольору, як від простого олівця, і з нею під час експерименту нічого не станеться. Якщо в мед додавали цукор, то лінія буде фіолетово - чорнильного кольору та розливається широкою смужкою


Використана література

  1.                                  Горніч М.І. Падь. // Український пасічник. – 2009. - № 6 (219). – с. 47-49.
  2.                                  Кравець В.А. Роль бджіл у природі // Пасічник. – 2006. - № 4 (25). – с.30
  3.                                  Нуждин О.С. Основи бджільництва.- М., 1988-240с.
  4.                                   М.К Шевчук. Пасіка, бджоли, мед. Ужгород «Карпати», 1974.
  5.                                    І.А. Бабич, О.Г. Мегель. Бджільництво. Київ, 1969.
  6.                                    А.І Черкасова. Календар пасічника. Київ «Урожай», 1986.
  7.                                    В.П. Поліщук. Бджільництво. Київ «Вища школа», 2001.

 

 

 

 

 

 

 

Зразок

Наявність крохмалю

Наявність крейди

Кислотність

Наявність цукрової патоки

 Наявність цукрової патоки

 

Акацієвий

Немає

Наявна

Підвищена

Наявна

 Наявна

 

Рапсовий

Наявний

Немає

Підвищена

Немає

 Немає

Гречаний

Немає

Немає

Підвищена

Немає

 Немає

Соняшни-ковий

Немає

Немає

Нормальна

Немає

 Немає

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку