Навчальна програма з позашкільної освіти фізкультурно-спортивного напрямку "Спортивний клуб «Games»

Про матеріал
Навчальна програма з позашкільної освіти розрахована на дітей молодшого шкільного віку
Перегляд файлу

1

 

 

Відділ освіти Борщівської міської ради

Борщівський будинок дитячої творчості

 

 

 

Погоджено

Протокол засідання

науково-методичної ради

відділу освіти

Борщівської міської ради

від _______________ № __

 

 

 

 

 

Навчальна програма з позашкільної освіти

фізкультурно-спортивного напряму

 «Спортивний клуб «Games»

 

2 роки навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Борщів- 2019

Автор: Надія Николаїшин, директор Борщівського будинку дитячої творчості

 

Рецензенти:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

«Життя - це рух, рух - це спорт!»
 

Як показують сучасні дослідження, лише кожен п’ятий хлопчик чи дівчинка молодшого шкільного віку мають достатній рівень рухової активності оздоровчої спрямованості, що є одним із найнижчих показників у Європі. 60 % українських школярів не спроможні виконати вимоги загальноєвропейських тестів фізичної підготовленості. Захворюваність дітей в Україні за останні 10 років зросла на 27%.

Одним із шляхів вирішення зазначених проблем в українському суспільстві є проведення профілактичної діяльності в освітніх закладах, прикладом якої може слугувати ефективне функціонування гуртків фізкультурно-спортивного напрямку в закладах позашкільної освіти.

        Теорія і практика переконує, що молодший шкільний вік  є важливим періодом фізичного розвитку дітей, відповідальний етап у забезпеченні належного підґрунтя формування здорової, гармонійно розвиненої особистості, а рухливі ігри вчені визначають універсальними засобами всебічного розвитку дітей. У цьому віці формується постава, напрацьовуються навички життєво важливих рухів, інтенсивно розвиваються певні швидкісні та силові якості. Правильно організоване фізичне виховання в молодшому шкільному віці є не тільки необхідною умовою фізичного розвитку особистості учня, а й дійовим фактором підвищення його розумової працездатності.

Навчальна програма гуртка  «Спортивний клуб «Games» розроблена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  «Про затвердження Типових навчальних планів для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України» від  22.07.2008 року № 676, з урахуванням «Методичних рекомендацій щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти», поданих у листі Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685.

Навчальна програма з позашкільної освіти реалізується у гуртку фізкультурно-спортивного напряму та спрямована на вихованців віком від 6 до 10 років.

Кількісний склад навчальної групи – 12-15 вихованців.

Мета програми  зміцнення здоров’я дітей, навчання їх  основним руховим діям, розвиток фізичних здібностей із урахуванням сенситивних періодів формування особистості, виховання самомотивації до здорового способу життя.

Навчальна програма гуртка «Спортивний клуб «Games» передбачає 2 роки навчання:

1-й рік – початковий рівень – 144 годин або 216 годин на рік, 4 (6) год. на тиждень;

2-й рік – основний рівень – 144 годин або 216 годин на рік, 4 (6) год. на тиждень.

       Програма  першого року навчання передбачає розвиток у вихованців пізнавального інтересу до історії Олімпійського руху, виникнення ігор на Україні та їх значення у розвитку дітей; прищеплення дітям любові до щоденних і систематичних занять  фізичною культурою.

       Програма  другого року навчання  спрямовує діяльність гуртка  на більш глибоке вивчання основного курсу занять фізичною культурою; розвиток фізичних якостей і функціональних можливостей з урахуванням природного розвитку за допомогою різноманітних ігор. Дітям надається можливість самостійно обирати доцільний спосіб виконання основних рухів, в залежності від умов їх виконання, для ефективного вирішення  завдань гри.

Виконання навчальної програми передбачене як у приміщенні, так і на відкритому повітрі.

Здобуті гуртківцями знання перевіряються під час проведення підсумкових занять, на які відводяться окремі години.

 

Основні завдання програми полягають у формуванні всебічного розвитку особистості дитини засобами фізичної культури на основі таких ключових компетентностей:             

1. Спілкування державною мовою: усвідомлення ролі державної мови як механізму національної і етнічної само ідентифікації, збереження світового мовного різноманіття; застосування різноманітних комунікативних стратегій залежно від мети спілкування; чітке формулювання думки, вміння відстоювати свою думку;

2. Математична компетентність: уміння аналізувати, систематизувати і сентизувати інформацію щодо підтримання здорового способу життя, рухливих ігор, в тому числі командних, правил техніки безпеки, охорони праці і життєдіяльності під час занять і змагань;

3. Інформаційно-цифрова компетентність: уміння використовувати різні способи пошуку корисної інформації, набуття досвіду по складанню правил рухливих ігор за допомогою інформаційно-комунікативних технологій.

4. Соціальна компетентність: наполегливість в досягненні мети, відповідальність за результати власної діяльності, здатність до співробітництва, виховання культури спілкування, свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих, збереження та примноження культури, звичаїв, традицій українського народу, повага до людей, формування та розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери, вміння працювати в колективі.

5. Екологічна грамотність і здорове життя: усвідомлення значущості здорового способу життя, фізичної підготовки та фізичного розвитку для повноцінного життя людини.

Програма гуртка спрямована на формування колективізму, системного мислення, поглиблення знань, умінь і навичок з окремих видів спорту та фізкультурної роботи.

Заняття гуртка організовуються як теоретичні, так і практичні. Тривалість одного заняття визначається з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження і складає в академічних годинах – дві гурткових години по 45 (35) хвилин. У процесі занять враховуються вікові та анатомо-фізіологічні можливості гуртківців, сенситивні періоди розвитку їхнього організму; розкривається значення занять  фізичними вправами та спортом.

 Навчальна програма гуртка  «Спортивний клуб «Games»  створена для учнів початкових класів з метою підвищення рівня їх фізичної підготовленості з урахуванням нахилів і потреб вихованців.

 Кожен гуртківець  до початку занять повинен проходити  медичний огляд, отримати медичний допуск до відвідування гуртка.

У період літніх канікул  гурток працює за додатковим тематичним планом (поза сіткою навчальних годин) відповідно до свого профілю та року навчання, не перебільшуючи тижневого навантаження.

 Реалізація цієї форми фізичного  навчання допомагає збільшити обсяг рухової діяльності дітей, виявити нахили і потреби кожного вихованця стосовно вибору напряму спортивної діяльності та залучити їх до продовження систематичних занять спортом.

 

 

 

 

 

 

 

Початковий рівень,  перший рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

                 Кількість годин

(4 год./тиждень)

 

Кількість годин

(6 год./тиждень)1

 

 

теоретичних

практичних

усього

теоретичних

практичних

усього

1

Вступ

2

-

2

2

-

2

2

Всесвітні ігри: історія і сьогодення. Видатні спортсмени України

2

-

2

4

-

4

3

Стройові та організовуючі вправи

1

7

8

1

7

8

4

Гігієна, режим дня і здорове харчування юного спортсмена

1

1

2

2

2

4

5

Комплекс вправ фізичної підготовки

1

7

8

1

15

16

6

Неолімпійські види спорту

1

5

6

3

11

14

7

Гімнастичні вправи

1

9

10

2

16

18

8

Team building. Заходи, спрямовані на згуртування колективу, формування сильної команди

1

11

12

2

20

22

9

Рухливі ігри

2

90

92

3

113

116

10

Підсумок

1

1

2

2

4

6

 

                                               Разом

13

131

144

23

193

216

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1.  Вступ (2 год.)

Основна мета та завдання роботи гуртка на поточний навчальний рік. Ознайомлення з Інструкцією з безпеки життєдіяльності, ТБ та ППБ.

Особиста гігієна під час занять. Екскурсія до приміщень, де проводитимуться заняття.

 

2. Всесвітні ігри: історія і сьогодення. Видатні спортсмени України

у Всесвітніх іграх (2 год./4 год)

Теоретична частина. Всесвітні ігри з неолімпійських видів спорту:

історичні факти. Програма змагань Всесвітніх ігор. Досягнення українських

спортсменів на міжнародній арені.

 

3. Стройові та організовуючі вправи  (8 год.)

Теоретична частина. Ознайомлення зі стройовими вправами і командами. Основна стійка. 

Шикування в колону по одному, шеренгу, коло. Розмикання на підняті в сторони руки. Повороти переступанням, стрибками.

Ознайомлення з правилами руху в колонах та шеренгах.

Практична частина. Виконання основних стійок. Шикування в колону по одному, шеренгу, коло. Розмикання та змикання приставними кроками в шерензі. Розмикання на підняті в сторони руки.

Виконання команд: «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!». Виконання поворотів переступанням, стрибками. Початок ходи з лівої ноги, ходьба на місці, зупинка. Виконання команд : «Праворуч!», «Ліворуч!», «На місці!»,  «Кроком руш!», «Група, стій!». Оберти кругом. Рух «спортивним» кроком.

 

4. Гігієна, режим дня і здорове харчування юного спортсмена

(2 год./4 год.)

Теоретична частина. Особиста гігієна дітей, які займаються спортом (гігієна тіла, одягу, взуття). Гігієнічні вимоги до місць проведення спортивних змагань. Роль режиму дня, харчування, загартування і регулярності занять обраним видом спорту у формуванні здорового способу життя.

Практична частина. Складання режиму дня молодшого школяра. Складання раціону харчування юного спортсмена, збалансованого білками, жирами, вуглеводами, мінеральними солями і вітамінами.

 

5. Комплекси вправ фізичної підготовки (8 год./16 год.)

Теоретична частина. Ознайомлення з вправами для розвитку швидкості, сили, координації.

Практична частина. Виконання комплексів вправ для розвитку швидкості, сили,  координації:

  • вправи з подоланням власної ваги;
  • вправи з партнером;
  • вправи з предметами.

 

6. Неолімпійські види спорту (6 год./14 год.)

Теоретична частина. Знайомство з видами спорту, якими можна займатись на відпочинку, на свіжому повітрі: спортивний туризм, фрізбі, роликовий спорт, спортивне орієнтування, ритмічна гімнастика, перетягування канату.

Практична частина.

Спортивний туризм – долання смуги перешкод, проходження туристичного маршруту (територія закладу).

Фрізбі – командна гра із залученням літаючого диску фрізбі.

Роликовий спорт – швидкісний біг на роликах та слалом (катання між фішками).

Спортивне орієнтування – орієнтування на території закладу по карті.

Ритмічна гімнастика – музично-ритмічні вправи.

Перетягування канату – командна гра, в якій команди безпосередньо міряються силою.

 

7. Гімнастичні  вправи (10 год./18 год.)

Теоретична частина. Гімнастика як вид спорту. Вивчання основних

вихідних положень

Практична частина.  Виконання акробатичних вправ. Виконання висів, вправ на упорі. Виконання вправ у рівновазі. Виконання вправ для формування постави.

 

8. Team building. Заходи, спрямовані на згуртування колективу, формування сильної команди (12 год./ 22 год.)

Теоретична частина. Що таке тимбілдинг? Гра – інструмент тімбілдінгу. Поняття team skills. 

Практична частина.  Проведення ігор «Цікаві історії», «Усе робимо одночасно», «Туристичні треки», "М’яч".

 

9. Рухливі ігри (92 год./116 год.)

Теоретична частина.  Ознайомлення з правилами  рухливих ігор, які найчастіше використовуватимуться під час занять.

Практична частина.   Рухливі ігри за вибором педагога для розвитку швидкості, влучності, сили, гнучкості, координації рухів.

 

10. Підсумок (2 год./6 год.)

      Теоретична частина. Аналіз і  підсумок навчально-виховного та фізичного процесу  роботи гуртка.

Практична частина. Виконання вправ відповідно до тестової таблиці стану фізичної підготовленості гуртківців. Організація спортивного заходу (змагання)

     Вихованці отримують особисті домашні завдання на літній період.

 

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 

          Після 1-го року навчання вихованці мають знати :

   -   історію виникнення Всесвітніх ігор та користь рухливих ігор для організму дитини;

            -   загальні вимоги до ігор, в тому числі до командних;

            -    правила техніки безпеки та протипожежної безпеки, правила з

                 безпеки життєдіяльності під час занять і проведення масових

                 заходів;

  -     правила 10 -15 рухливих ігор;

            -    правила особистої гігієни.

 

         Після 1-го року навчання вихованці мають вміти:

           -     виконувати комплекс вправ з фізичної підготовки;

           -     виконувати стройові вправи відповідно програми;

           -     виконувати гімнастичні вправи відповідно програми.

 

         Після 1-го року навчання вихованці мають набути досвід:

            -     виконання комплексів вправ фізичної підготовки;

            -     при дотриманні особистої гігієни;

            -     створення фізкультурного відпочинку;

            -    безпечного і корисного проводження вільного часу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основний рівень,  другий рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

                 Кількість годин

(4 год./тиждень)

 

Кількість годин

(6 год./тиждень)1

 

 

теоретичних

практичних

усього

теоретичних

практичних

усього

1

Вступ

2

-

2

2

-

2

2

Всесвітні ігри: історія і сьогодення. Участь українських спортсменів у Всесвітніх іграх

2

-

2

4

-

4

3

Стройові та організовуючі вправи

1

5

6

1

5

6

4

Гігієна, режим дня і здорове харчування юного спортсмена

1

3

4

2

2

4

5

Комплекс вправ фізичної підготовки

1

7

8

1

9

10

6

Неолімпійські види спорту

1

9

10

3

13

16

7

Гімнастичні вправи

1

7

8

2

16

18

8

Team building. Заходи, спрямовані на згуртування колективу, формування сильної команди

1

13

14

2

22

24

9

Спортивні та рухливі ігри

1

86

87

3

117

120

10

Правила організації і проведення змагань

1

-

-

1

5

6

11

Підсумок

1

1

2

2

4

6

 

                                               Разом

13

131

144

23

193

216

 

       

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1.  Вступ (2 год.)

Основна мета та завдання роботи гуртка на поточний навчальний рік. Ознайомлення з Інструкцією з безпеки життєдіяльності, ТБ та ППБ.

Особиста гігієна під час занять. Екскурсія до приміщень де проводитимуться заняття.

 

2. Всесвітні ігри: історія і сьогодення. Видатні спортсмени України

у Всесвітніх іграх (2 год./4 год)

Теоретична частина. Історія не олімпійського руху в світі і Україні. Організація змагань Всесвітніх ігор. Досягнення українських спортсменів на міжнародній арені. Видатні спортсмени краю.

 

3. Стройові та організовуючі вправи  (6 год.)

Теоретична частина. Строї та їх елементи. Попередня та виконавча команди. Перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки.

Практична частина. Виконання основних стійок. Повороти на місці. Шикування в колони, шеренги. Перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки. Розмикання та змикання приставними кроками в шеренгах та колонах. Розрахунок. Перешикування згідно різних розрахунків. Рух «спортивним» кроком в колону по 2, 3, 4. Перешикування в колони по 2, 3, 4 в русі

 

4. Гігієна, режим дня і здорове харчування юного спортсмена

(2 год./4 год.)

Теоретична частина. Особиста гігієна дітей, які займаються спортом (гігієна тіла, одягу, взуття). Гігієнічні вимоги до місць проведення спортивних змагань. Роль режиму дня, харчування, загартування і регулярності занять обраним видом спорту у формуванні здорового способу життя.

Практична частина. Складання режиму дня молодшого школяра. Складання раціону харчування юного спортсмена, збалансованого білками, жирами, вуглеводами, мінеральними солями і вітамінами.

 

5. Комплекси вправ фізичної підготовки (8 год./10 год.)

Теоретична частина. Ознайомлення з вправами для розвитку швидкості, сили, координації.

Практична частина. Вивчення та засвоєння комплексу вправ на координацію, спритність, гнучкість, силу і витривалість.

Виконання комплексів вправ для розвитку швидкості, сили,  координації:

  • вправи з подоланням власної ваги;
  • вправи з партнером;
  • вправи з предметами.

6. Неолімпійські види спорту (10год./16 год.)

Теоретична частина. Перспективи розвитку неолімпійського спорту в Україні. Класифікація видів спорту, які не є олімпійськими.

Практична частина.

Спортивний туризм – долання смуги перешкод, проходження туристичного маршруту (територія закладу).

Фрізбі – командна гра із залученням літаючого диску фрізбі.

Роликовий спорт – швидкісний біг на роликах та слалом (катання між фішками).

Спортивне орієнтування – орієнтування на території закладу по карті.

Ритмічна гімнастика – музично-ритмічні вправи.

Перетягування канату – командна гра, в якій команди безпосередньо міряються силою.

 

7. Гімнастичні  вправи (8 год./18 год.)

Теоретична частина. Розвиток гімнастики в Україні. Відомі спортсмени рідного краю.

Практична частина. Загальнорозвивальні вправи з предметами, у парах. Комплекси акробатичних вправ. Опорні стрибки. Вправи у висі, на упорі. Вивчання і виконання висів на упорі.

Лазіння і перелізання. Вправи у рівновазі. Вправи для формування постави.

 

8. Team building. Заходи, спрямовані на згуртування колективу, формування сильної команди (14 год./ 24 год.)

Теоретична частина. Історія розвитку team building. Види team building. Етапи team building. Поняття team skills, team spirit. 

Практична частина.  Тeam building в приміщенні і на відкритому повітрі. Спортивний командний квест. Вправи  для ефективного командо утворення "Переговори", "Гра в м’яч". Ігри «Мотузковий курс», «Павук».

 

9. Спортивні та рухливі ігри (87 год./120 год.)

Теоретична частина. Відомі спортсмени рідного краю з ігрових видів спорту. Обговорення правил гри і теоретична підготовка перед виконанням ігрових вправ.

Практична частина. Техніка пересувань. Техніка володіння м’ячем. Техніка передачі м’яча. Тактика командної гри. Навчальна двостороння гра.

Рухливі ігри за вибором педагога.

 

6. Правила, організація і проведення змагань (1 год./6 год.)

Теоретична частина Організація і проведення змагань. Права і обов’язки учасників змагань. Права і обов’язки суддів.

Практична частина. Виховання особистості в процесі змагань: сміливість, рішучість, активність, організованість, дисциплінованість, повага до товаришів, вміння змагатися в команді. Участь в організації і проведенні змагань

 

10. Підсумок (2 год./6 год.)

      Теоретична частина. Аналіз і  підсумок навчально-виховного та фізичного процесу  роботи гуртка.

Практична частина. Виконання вправ відповідно до тестової таблиці стану фізичної підготовленості гуртківців. Організація спортивного заходу (змагання)

     Вихованці отримують особисті домашні завдання на літній період.

 

 

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 

          Після 2-го року навчання вихованці мають знати:

  •                   загальні правила спортивних ігор з м’ячем (футбол, баскетбол,

           гандбол);

   -   історію виникнення Всесвітніх ігор та користь рухливих ігор для організму    

       дитини;

- правила техніки безпеки та протипожежної безпеки, правила з  безпеки      

  життєдіяльності під час занять і проведення масових заходів;

  •                   правила особистої гігієни під час занять у  приміщенні і на відкритому повітрі .

 

 Після 2-го року навчання вихованці мають вміти:

  • виконувати загальнорозвивальні вправи;
  • виконувати комплекси вправ фізичної підготовки;
  • виконувати гімнастичні вправи відповідно програми;
  • виконувати легкоатлетичні вправи відповідно програми;
  • самостійно складати естафети;

 

 

         Після 2-го року навчання вихованці мають набути досвід:

     -     виконання комплексів вправ фізичної підготовки, ранкової гімнастики;

     -    виконання правил рухливих ігор, які найчастіше будуть використовуватися  під час занять

     -    при дотриманні правил особистої гігієни;

     -    створенню фізкультурного відпочинку;

     -    безпечного і корисного проводження вільного часу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    ЛІТЕРАТУРА

 

1. Бондар Т.С. Спортивні та рухливі ігри на уроках фізичної культури в

   початковій школі / Т.С. Бондар. – Х.: Ранок, 2008. - 135 с.

2. Васильков Г.А.  Фізичні вправи з партнером / Г.А. Васильков. – 1989. - 88 с.

3. Васин Ю.Г. Физические упражнения – основа профілактики ожирения у детей

   / Ю.Г. Васин. – К. : Здоров,я, 1989. -  99 с.

4 .Васьков Ю.В. Система фізичного виховання в початковій школі /

   Ю.В.Васьков. – К. : Ірпінь,  2009. - 222 с.

5. Васьков Ю.В. Уроки фізкультури в загальноосвітній школі. 1-4 класи (102

    уроки для кожного класу) /  Ю.В.Васьков, І.М.Пашков. – К. : Ірпінь, 2006. –

  1. с.

6. Вільчковський Е.С. Рухливі ігри в школі / Е.С.Вільчковський,

   В.І.Старшинський. – К. : Радянська школа, 1971. – 272 с.

7.  Гугин А.А. Уроки физической культуры в начальной школе / А.А. Гугин. –

   1983. - 225 с.

8. Демчишин А.П. Рухливі та спортивні ігри в школі / А.П.Демчишин,

   З.М.Артюр. – 1992. -  179 с.

9. Єфімова Н.Г. Методика проведення рухливих ігор / Г.Н.Єфімова. – К. :

   Радянська школа, 1969. – 128 с.

10. Зюкова Г.І. Фізкультурно-оздоровча робота в початковій школі / І.Г.Зюкова.

    – Х.: Ранок, 2009. – 115 с.

11. Ковальов В.Д. Спортивные игри : учебн.пособник для пединститутов /

   В.Д.Ковальов. – К. : Радянска школа, 1988. – 142 с.

12. Коробейников Н.К. Физическое воспитание / Н.К.Коробейников.- Высшая

   школа , 1989. – 382 с.

13.Ламкова О.І. Рухливі ігри та естафети / О.І.Ламкова,С.В. Дорофієва. – Х.:

   Ранок, 2009. – 128 с.

14. Платонов В.Н. Подготовка юного спортсмена / В.Н.Платонов, К.П. Сахановский. – К. : Радянська школа, 1988.  -  193 с.

 

 

 

Додаток

Методика проведення рухливих ігор

 

1. Підготовка до гри.

Вибір гри.

      Успіх ігрової діяльності, а також позитивний фізіологічний і емоційний вплив на гравців залежить насамперед від правильного вибору гри. При виборі гри потрібно враховувати форму проведення занять.

Вибір гри залежить від місця проведення. 

      На свіжому повітрі можна проводити майже всі народні та рухливі ігри з великою інтенсивністю та обсягом; у невеликому, вузькому залі можна проводити ігри з шикуванням команд у шеренги і колони, а також ігри, в яких гравці беруть участь по черзі. Звертаємо увагу, що ігри, естафети повинні проводитись у чистому, провітреному спортзалі або пристосованому приміщенні. Вибір гри залежить від наявності  інвентарю та обладнання, а також від поставлених завдань.

Підготовка місця для гри.

      Для проведення ігор, естафет на свіжому повітрі необхідно підготувати майданчик з рівною поверхнею. Велике значення мають зелені насадження, які захищають його від вітру й куряви, освіжають повітря, дають тінь.

      Якщо гра проводиться в залі, необхідно його провітрити, помити підлогу, спортивні прилади розмістити так, щоб під час гри вони не заважали. Для відпочинку гравців, що виходять з гри, потрібно поставити кілька гімнастичних лав.

Підготовка інвентарю та обладнання.

       Для проведення ігор, естафет використовують такий інвентар та обладнання: м'ячі малі, великі, набивні; естафетні палички, кубики, обручі, скакалки, стійки (заввишки 1,5 м), кеглі (пластмасові пляшки із саморобними малими м'ячами на закрутках), різнокольорові прапорці, лави, палиці, мішечки з піском. Для керівника: свисток, секундомір, крейда, магнітофон та інше обладнання. Бажано, щоб інвентар був яскравим, кольоровим, добре помітним у грі, відповідав за вагою та розмірами віку гравців.

2. Пояснення гри

      Успішне проведення гри залежить від педагогічного таланту, артистичної майстерності, організаторських здібностей керівника гуртка, його вміння дохідливо, коротко, цікаво пояснити гру, вміло керувати її процесом, бути об'єктивним та уважним в оцінці ігрових дій учнів.

      При поясненні гри вчитель повідомляє ще раз назву гри, розповідає про роль кожного гравця, мету і хід гри, завдання ведучих і гравців, правила гри.

      Після пояснення гри керівник перевіряє, чи всі гравці розуміють її правила.

3. Проведення гри

      Після розміщення гравців на майданчику, пояснення гри і її правил, гра починається за умовним сигналом керівника (свисток, сплеск у долоні).

      Ігри сюжетного характеру, де немає змагального моменту, не потребують особливо чітких команд. Такі ігри можна розпочинати за вказівкою, висловленою спокійним голосом: «Раз, два, три – гру почали!» Під час гри керівник уважно стежить за її ходом і поведінкою гравців.

Завдання керівника гуртка:

      керувати грою;

      подавати команди, розпорядження, звукові та зорові сигнали;

      робити вказівки по ходу;

      самому брати участь у грі, виконувати головну або другорядну роль;

      спостерігати за загальним станом і самопочуттям кожного учня.

      Вказівки слід робити у позитивній формі, підтримуючи радісний настрій дітей.    

  Дозування фізичного навантаження у грі визначається методикою проведення її, місцем та умовами, в яких перебувають гравці. Навантаження визначають за зовнішніми ознаками гравців та пульсом.

4. Підведення підсумків гри

      Гру потрібно закінчити своєчасно, коли гравці отримали достатнє емоційне і фізичне навантаження. Закінчують гру за сигналом вчителя організовано: зупиняють гравців, підраховують результати, оголошують переможців.

Підводити підсумки гри, естафети слід у цікавій формі, щоб викликати у вихованців бажання наступного разу досягти ще кращих результатів.      Викладач проводить аналіз гри, естафети, звертає увагу на розвиток фізичних якостей учнів, наголошує, які фізичні вправи виконувати вдома, щоб покращити свої результати.

doc
Додано
3 грудня 2019
Переглядів
4284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку