Однією з педагогічних технологій, яка спрямована на покращення та розвиток, навчання з предмета “Захист Вітчизни”, є метод навчальних проектів. Перевага методу в порівнянні з іншими, насамперед полягає в тому, що учні під час цієї діяльності більш активно залучаються до самостійної, практичної, планової та систематичної роботи, в них використовується прагнення до пошуку новітньої інформації, або більш якісного вдосконалення існуючого матеріалу за допомогою ПЕОМ, формується уявлення про військову справу, розвиваються моральні якості учня, мотиви вибору майбутньої професії – захисника Батьківщини.
Актуальність проекту: Недостатня кількість часу, якій відведено згідно навчальної програми на вивчення теми Недостатні знання учнів про національну безпеку держави Закріпити в учнів знання про ЗСУ Виховувати в учнів морально-психологічні якості Вивчення даної теми спрямоване на формування в учнів ідеалу людини-патріота, захисника Вітчизни на прикладах героїчної боротьби українського народу за незалежність. Вивчення військової присяги дозволяє розкрити важливі вимоги до морально-бойових якостей воїнів, формує почуття національної гордості за Збройні сили України, за Батьківщину
Мета проекту: Вивчити умови формування Збройних сил України. Виховувати в учнів морально-психологічні якості Створити віртуальний музей Ознайомлення учнівської молоді з основами нормативно-правового забезпечення захисту Вітчизни, цивільного захисту та охорони життя і здоров'я; усвідомлення учнівською молоддю свого обов’язку щодо захисту України у разі виникнення загрози суверенітету та територіальній цілісності держави; набуття знань про функції Збройних сил України та інших військових формувань, їх характерні особливості; засвоєння основ захисту Вітчизни, цивільного захисту, здійснення психологічної підготовки учнівської молоді до захисту Вітчизни; підготовка учнів до захисту Вітчизни, професійної орієнтації молоді до служби у Збройних силах України та інших військових формуваннях, визначених чинним законодавством, до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу.
Завдання проекту: Військово-професійна орієнтація молоді, формування і розвиток мотивації, направленої на підготовку до захисту держави та служби в ЗСУ. Формування прагнення до оволодіння військовими знаннями. Утворення в свідомості учнів почуття товариської взаємодопомоги і колективної відповідальності. Формування і розвиток аналітичних здібностей.
Етапи реалізації проекту: Визначення теми та актуальності проекту. Ознайомлення із загальними принципами діяльності . Аналіз матеріально-технічних та педагогічних умов реалізації проекту. Первинне діагностування про рівень обізнаності учнів із темою проекту шляхом анкетування “Що я знаю про збройні сили України” Ознайомлення із збройними силами України згідно з програми курсу “Захист Вітчизни”.
Формування груп: Учні готуючись до проекту об'єднуються у групи кожна з яких відпрацьовує своє завдання. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про збройні сили України, її особливостями і бойовими характеристиками. Тому кожному учню необхідно бути уважним під час відповіді товаришів і законспектовувати в робочому зошиті ті питання, які розглядалися під час розгляду проекту.
Поділ на групи: Правова база з військових, оборонних питань, для сил оборони України Сучасні технології військовослужбовців Розбудова ЗСУ Реформування та розвиток сучасних ЗСУ Застосування ЗСУ в ході АТО-операції об'єднаних сил Досвід застосування збройних сил на сході України Сухопутні війська України Повітряні сили України Військово-Морські сили Окремі роди військ та сил (Десантно-штурмові війська, Сили спеціальних операцій)
Джерела інформації: http://www.memorybook.org.ua https://uk.wikipedia.org/wiki/Збройні_сили_України Підручник “Захист Вітчизни 10 клас” https://www.blogger.com/dyachok_vasilrivne Приклад оформлення віртуальної експозиції: https://www.slideshare.net/sergeAmes/ss-15763361?qid=064e7cfb-c4b2-4169-9725-a1c748145ba4&v=&b=&from_search=4
Підбиття підсумків роботи щодо реалізації проекту: Узагальнення та оформлення матеріалів з реалізації проекту, презентація результатів проектної діяльності. Проведення підсумкової конференції з учасниками проекту. Формування банку даних за підсумками проекту. Організація вікторини для однокласників після презентації проекту.
Практичне значення проекту: Набуття учнями реального досвіду в застосуванні засобів ІКТ у пошуку, обробці та систематизації необхідної інформації. Створення віртуального музею стрілецького озброєння збройних сил країн-членів НАТО, що дасть змогу активно використовувати його експозиції в роботі вчителя “Захисту Вітчизни” для розширення та вдосконалення знань учнів та створення атмосфери зацікавленості у вивченні військової справи.