НУШ. Особливості оцінювання та фіксація навчальних досягнень учнів з іноземної мови

Про матеріал
Особливості оцінювання та фіксація навчальних досягнень учнів з іноземної мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості оцінювання та фіксація навчальних досягнень учнів 3 класу з англійської мови

Номер слайду 2

Державний стандарт початкової освіти Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності. Основою формування ключових компетентностей є досвід здобувачів освіти, їх потреби, які мотивують до навчання, знання та вміння, які формуються в різному освітньому середовищі (школі, родині), різноманітних соціальних ситуаціях і зумовлюють формування ставлення до них.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Компетентнісний потенціал кожної освітньої галузі забезпечує формування всіх ключових компетентностей. Мовно-літературна освітня галузь включає українську мову та літературу, мови та літератури відповідних корінних народів і національних меншин, іншомовну освіту.

Номер слайду 8

Іншомовна освіта МЕТА: формування іншомовної комунікативної компетентності для безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування. ЗАГАЛЬНІ ЦІЛІ Учень/ учениця: 1) сприймає думки та погляди, висловлені іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, та критично оцінює здобуту інформацію; 2) розуміє прочитані іншомовні тексти різних видів для здобуття інформації або задоволення, використовує прочитану інформацію та критично оцінює її; 3) висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими усно, письмово та в режимі онлайн, використовуючи іноземну мову; 4) ефективно використовує іноземну мову для доступу до різних інформаційних джерел.

Номер слайду 9

Загальні очікувані результати (ЗОР)   Уміння 1-2 кл. 3-4 кл.   1. Розуміння думок та поглядів, висловлених іноземною мовою, в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування та критичне оцінювання інформації   1.1 Cприймаю усну інформацію Реагую словесно і/або несловесно на прості прохання та вказівки вчителя/ вчительки   Відбираю з усного повідомлення основну або конкретну інформацію на знайомі повсякденні теми   1.2 Критично оцінюю усну інформацію Розпізнаю ключові слова і фрази під час сприймання усної інформації Здогадуюся про суть усного висловлення з контексту  

Номер слайду 10

2. Розуміння прочитаних різних видів іншомовних текстів для здобуття інформації чи задоволення, використання прочитаної інформації та критичне її оцінювання   2.1 Сприймаю текст Розпізнаю знайомі слова з опорою на наочність Розпізнаю знайомі імена/ назви, слова та елементарні фрази в коротких, простих текстах   2.2 Аналізую прочитану інформацію - Відбираю основну або конкретну інформацію на знайомі повсякденні теми  

Номер слайду 11

Номер слайду 12

4.Ефективне використання іноземної мови для доступу до різних інформаційних джерел   4.1 Використовую інформаційні джерела іноземною мовою Розрізняю книжки, мультфільми, фільми рідною та іноземною мовами Відбираю книжки, мультфільми, фільми іноземною мовою, які мене цікавлять і які я можу частково сприймати, здогадуючись про їх зміст  

Номер слайду 13

Конкретні очікувані результати (КОР), 2 клас Конкретні очікувані результати (КОР), 4 клас Сприймання усної інформації   Учень / учениця: - реагує на короткі, прості запитання, твердження, вказівки та інструкції; якщо вони вимовляються повільно й чітко, супроводжуються відеорядом (наочністю) чи жестами для полегшення сприймання та повторюються за необхідності [2 ІНО 1.1-1]   Учень / учениця: - розпізнає основний зміст усного повідомлення у знайомій ситуації [4 ІНО 1.1-1]; - виконує вказівки, розуміє інформацію щодо розташування предметів тощо [4 ІНО 1.1-2]; - розпізнає значення кількісних і порядкових числівників (ціни, дати, час) в усних оголошеннях [4 ІНО 1.1-3]   Учень / учениця: - розпізнає ключові слова і фрази усного повідомлення [2 ІНО 1.2-1]; - висловлює свої вподобання щодо усного повідомлення [2 ІНО 1.2-2]   Учень / учениця: - здогадується про значення слів із контексту усного повідомлення [4 ІНО 1.2-1]; - висловлює свої вподобання щодо усного повідомлення [4 ІНО 1.2-2]   Учень / учениця: - розрізняє медіатексти іноземною мовою, яку вивчає (мультфільми, фільми, пісні тощо) [2 ІНО 4.1-1]   Учень / учениця: - відбирає для сприйняття / перегляду / прослуховування пісні, мультфільми іноземною мовою, яку вивчає [4 ІНО 4.1-1]; - припускає, про що йдеться в медіатексті [4 ІНО 4.1-2]

Номер слайду 14

Зорове сприймання Учень / учениця: - розпізнає знайомі слова, що супроводжуються малюнками [2 ІНО 2.1-1]; - сприймає короткі, прості інструкції у знайомому контексті [2 ІНО 2.1-2]; - здогадується про значення слів, якщо вони супроводжуються малюнком або символом [2 ІНО 2.1-3]   Учень / учениця: - формулює свою думку щодо змісту найпростішого інформаційного матеріалу та коротких простих описів із візуальною опорою [4 ІНО 2.1-1]; - розпізнає знайомі слова і прості фрази [4 ІНО 2.1-2]; - відбирає необхідну інформацію з путівників, зокрема з покажчиків у крамницях, про розташування об’єктів [4 ІНО 2.1-3]; - здогадується про основний зміст прочитаного, якщо він супроводжуються малюнком або символом [4 ІНО 2.1-4]   - Учень / учениця: - визначає різні цілі читання (для задоволення, розваги, знаходження потрібної фактичної інформації) та обирає відповідні джерела [4 ІНО 2.2-1] Учень / учениця: - розрізняє тексти іноземною мовою, яку вивчає (книжки, мультфільми, фільми тощо) [2 ІНО 4.1-2]   Учень / учениця: - відбирає для сприйняття / перегляду / прослуховування відеокліпи, мультфільми іноземною мовою, яку вивчає [4 ІНО 4.1-3]; - припускає, про що йдеться в медіатексті [4 ІНО 4.1-4]

Номер слайду 15

Усна взаємодія   Учень / учениця: - запитує інших та відповідає на запитання про себе та повсякденну діяльність [2 ІНО 3.1-1]; - вітається та прощається [2 ІНО 3.1-2]; - уточнює інформацію [2 ІНО 3.1-3]   Учень / учениця: - ініціює розмову та реагує на прості твердження або запитання щодо задоволення нагальних потреб або на знайомі теми [4 ІНО 3.1-1]; - обмінюється інформацією на знайомі теми [4 ІНО 3.1-2]; - надає та уточнює інформацію, коли до нього / неї звертаються із запитанням [4 ІНО 3.1-3]   Учень / учениця: - використовує слова, сталі звороти, які відображають особисті почуття, емоції, вподобання в діалогах [2 ІНО 3.2-1]   Учень / учениця: - описує свої емоції та емоції співрозмовника [4 ІНО 3.2-1]; - доречно використовує формули мовленнєвого етикету [4 ІНО 3.2-2]  

Номер слайду 16

Писемна взаємодія   Учень / учениця: - надає елементарну інформацію (напр., на бланку або у записці), використовуючи прості фрази з опорою на наочність, модель тощо [2 ІНО 3.3-1]   Учень / учениця: - письмово повідомляє особисту інформацію короткими реченнями, напр., про побут, сім’ю, улюблені заняття та вподобання, домашніх тварин [4 ІНО 3.3-1]; - запитує (письмово) друзів елементарну особисту інформацію [4 ІНО 3.3-2]; - пише короткі прості листи та листівки-вітання [4 ІНО 3.3-3]   Учень / учениця: - знаходить слова на позначення емоцій, почуттів і ставлень у тексті [2 ІНО 3.4-1]; - записує прості слова, які відображають його / її емоційний стан (сум, радість) [2 ІНО 3.4-2]   Учень / учениця: - доречно використовує під час письмової взаємодії прості слова, сталі вирази, які відображають особисті почуття, емоції, вподобання [4 ІНО 3.4-1]; - послуговується формулами мовленнєвого етикету в листах [4 ІНО 3.4-2]  

Номер слайду 17

Онлайн взаємодія   Учень / учениця: - встановлює елементарний контакт у соціальних мережах, публікує прості онлайнові вітання, використовуючи елементарні шаблонні вирази [2 ІНО 3.5-1]; - пише прості онлайнові повідомлення кількома дуже короткими реченнями про улюблені заняття та вподобання [2 ІНО 3.5-2]; -обирає продукт (наприклад, меню), який супроводжується малюнком / фото, під час онлайнового замовлення [2 ІНО 3.5-3]   Учень / учениця: - обмінюється елементарними письмовими повідомленнями, напр., про побут, сім’ю, улюблені заняття та вподобання, використовуючи допоміжні засоби [4 ІНО 3.5-1]; - створює прості пости, використовує прості форми медіатекстів [4 ІНО 3.5-2]; - заповнює просту форму он-лайн, надаючи основну інформацію про себе (напр., ім’я, електронну адресу або номер телефону) [4 ІНО 3.5-3]  

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Навчальні досягнення учнів 3-4 класів підлягають: Формувальному оцінюванню Підсумковому (тематичному, семестровому та річному) оцінюванню Оцінювання у третіх-четвертих класах з іноземних мов здійснюється з урахуванням усіх видів мовленнєвої діяльності, однак особлива увага приділяється сприйманню мови на слух та усному мовленню. Будь-яка письмова діяльність має відбуватись на рівні слова/фрази, оскільки необхідні навики організації тексту ще не притаманні дітям цього віку та рівню мовної компетентності (відповідно до вимог Європейських рекомендацій з мовної освіти на рівні А1). Оцінювання в цілому повинно відбуватись у ситуації з низьким рівнем стресу, без страху бути покараним за помилку. Варіативність тестових завдань має відповідати цілям оцінювання різних мовних компетентностей та вимогам на рівні А1.

Номер слайду 21

В англійській мові є два слова, які позначають поняття «оцінювання»: «assessment» та «evaluation». Англійське «assessment» в українській мові трактують як оцінювання “формувальне”, “формативне”, “формуюче”, “формаційне”, “розвивальне”, “аналітичне” тощо. А «evaluation» перекладають як “традиційне”, “підсумкове” оцінювання.

Номер слайду 22

Формувальне оцінювання: Обидва: Вимагають критеріїв Застосовують засоби вимірювання Є доказовими Підсумкове оцінювання: Оцінює процес  Оцінює результат Завжди є позитивним Виносить оціночне судження Індивідуалізоване Застосовується відповідно до стандартів Є ціннісним Показує недоліки

Номер слайду 23

Формувальне і підсумкове оцінювання підпорядковані різним цілям: формувальне оцінювання має на меті підвищити якість; підсумкове оцінювання має на меті оцінити якість.

Номер слайду 24

Формувальне оцінювання здійснюється під час навчального процесу, підсумкове – по його завершенні. Формувальне оцінювання Підсумкове оцінювання Перевіряє, як триває навчання Перевіряє, що було вивчено Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення Оціночне: вимірює досягнення певного рівня Ідентифікує недоліки і покращує навчання Судить про якість Здійснюється під час навчального процесу Відбувається в кінці навчального процесу Допомагає учням вчитися один в одного Змушує учнів конкурувати між собою

Номер слайду 25

Підсумкове оцінювання Підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове і річне) у третіх та четвертих класах здійснюється за рівневою шкалою. Результати позначаються словами або відповідними літерами: «початковий (П)», «середній» (С), «достатній» (Д), «високий (В)».

Номер слайду 26

Характеристика результатів навчання учнів Індекс Загальні результати навчання Результат навчання у свідоцтві досягнень Рівні початковий середній достатній високий ІНО1 Взаємодія з іншими особами усно, сприйняття і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях Сприймає іноземну мову на слух Розпізнає окремі слова у повільному та чіткому мовленні, зазнаючи труднощі розуміння контексту навіть при повільнішому мовленні. Потребує більше повторень прослуханого, візуальної підтримки, допомоги вчителя та однокласників. Розпізнає окремі слова та фрази в повільному та чіткому мовленні, може визначити тематику мовленнєвої ситуації за допомогою вчителя та однокласників Потребує повторення прослуханого. Розуміє контекст прослуханого в повільному та чіткому мовленні, опираючись на візуальну підтримку та більшу частину конкретної інформації, необхідної для виконання завдання. Розуміє повільне та чітке мовлення з довгими паузами задля полегшення усвідомлення змісту почутого. Розуміє конкретну інформацію, необхідну для виконання завдання. ІНО2 Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів, медіатекстах та використання її для збагачення свого досвіду Читає іноземною мовою Розпізнає окремі слова в тексті, труднощі розуміння виникають на рівні буквосполучень, має необхідність постійної підтримки вчителя для розуміння фраз і речень. Розпізнає фрази та конструкції, труднощі виникають на рівні смислових зв'язків між словами у реченні. Потребує допомоги вчителя для виконання завдань. Розуміє прості тексти, труднощі виникають на рівні сприйняття тексту як цілого. Потребує перечитування для розуміння прочитаного. Розуміє короткі, прості тексти, читаючи їх пофразово, розпізнаючи знайомі імена, слова та основні фрази, перечитуючи за потреби. ІНО3.1 Висловлювання думок, почуттів та ставлення, взаємодія з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримання норм літературної мови Висловлюється іноземною мовою Відповідно реагує на деякі запитання та інструкції, потребує візуальних підказок та постійної підтримки вчителя. Дає однослівні відповіді на запитання. Робить спроби простих відповідей, допускаючись елементарних смислових помилок у рамках вивченого матеріалу. Відповідно реагує на запитання та інструкції, потребує візуальних підказок та підтримки вчителя, робить спроби попросити про допомогу. Переважають однослівні відповіді на запитання виникають труднощі при спробах поєднувати їх у речення, допускається елементарних лексичних чи граматичних помилок у рамках вивченого матеріалу. Відповідно реагує на більшість запитань та інструкцій, потребує ситуативної підтримки вчителя, вміє просити про допомогу. Продукує короткі фрази з ініціативи та мінімальної підтримки вчителя, роблячи паузи в мовленні. Реагує на власні помилки та може їх виправити. Ставить і відповідає на прості запитання, ініціює і вербально реагує на прості твердження, які стосуються нагальних потреб і знайомих тем. Продукує короткі фрази з тематики мовленнєвої ситуації. Взаємодіє письмово іноземною мовою Копіює письмову інформацію, пише знайомі короткі фрази. Правильно прописує прості слова, допускає помилки у правописі незнайомих слів. Надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем лише за зразком і за постійної підтримки вчителя. Правильно пише знайомі слова, допускає граматичні помилки при написанні зв’язного тексту. Надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем за зразком і за ситуативної підтримки вчителя. Правильно будує речення. Пише короткі фрази при складанні зв’язного тексту. Надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем Правильно будує речення. Пише короткі речення при складанні зв’язного тексту. ІНО3.2

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Середня оцінка за тематичне, семестрове та річне оцінювання не виводиться. У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання з навчальних предметів/інтегрованих курсів наприкінці кожного навчального семестру та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Войтенко Мирослава Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вагіль Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гангур Валентина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0