НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №1 "Подорож спортивними стежинами успіху. Витривалість".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; позитивне відношення та інтерес до фізичної культури, спорту і здорового способу життя.

Виховувати: бажання займатись спортом.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Перегляд файлу

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №1

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Витривалість».                             

Мета:

формування предметних компетентностей:

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; позитивне відношення та інтерес до фізичної культури, спорту і здорового способу життя.

Виховувати: бажання займатись спортом.

формування ключових компетентностей:                                                       

вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, кросворд, загадки, таблиці, м’ячі малі гумові (за кількістю учнів), фішки, 1 м’яч футбольний.

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Дощик крапає рясненько,
Ми краплиночки маленькі.
Дружні ми та дужі,
До спорту не байдужі!

- Як ви розумієте рядки вірша?

б)Висновок: - Мабуть вам, як і багатьом вашим ровесникам, хочеться бути сильними, витривалими , спритними та гнучкими, мати гарну статуру, вміти швидко та довго бігати, високо та далеко стрибати, плавати – володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині у житті. Всі ці якості ви розвиваєте на уроках фізичної культури. Саме ці уроки прищеплюють вам бажання займатися спортом додатково після школи. Багато з вас займаються у спортивних секціях і вже встигли досягти певних результатів, прославитися. Але справжня слава та пошана ще попереду.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- На Черкащині живуть люди, які поєднують у собі працездатність та вміння відпочивати, доброзичливість та вимогливість, розум та силу. Черкащина – це пам'ять про той час, коли робились перші спроби збудувати українську незалежну державу. На нашій землі народилися видатні письменники, митці та багато інших земляків, які залишили яскравий слід в історії нашої держави. Є на Черкащині й сучасні герої, які своєю наполегливою працею та успіхами на спортивних аренах світу вписали яскраві сторінки до книги спортивної слави України.

Сьогодні ми з вами почнемо «Подорож спортивними стежинами успіху», які мають назви основних фізичних якостей людини: «Витривалість», «Гнучкість», «Сила», «Швидкість» та «Спритність». На сьогоднішньому уроці ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Витривалість». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

а) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як фігурне катання, спортивні ігри, гімнастика, боротьба, ковзанярський спорт, футбол тощо;

б) відгадуватимемо загадки та кросворд, пояснюватимемо зміст прислів’їв, гратимемо в рухливі ігри, позмагаємося у вправності.

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка сьогодні буде працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2. Робота в групах.

І стежина «Витривалість»

(за кожну правильну та обґрунтовану відповідь учні отримують фішки; за найбільшою кількістю фішок визначається краща команда).

а) Бесіда:

Вчитель: - Що таке витривалість?

Висновок: - Витривалість – це здатність долати втому у процесі рухової діяльності.  

Є координаційна витривалість. Вона необхідна у спортивній  гімнастиці, фігурному катанні. Це точні, взаємоузгодженні вправи на рівновагу.

Силова  витривалість пов’язана з необхідністю тривалий час напружувати м’язи або утримувати пози. Це ковзанярський спорт, гімнастика, боротьба, парусний спорт.

Швидкісну витривалість необхідно мати для гри у рухливі та спортивні ігри.

Вчитель: - Гра в яку найулюбленішу спортивну гру хлопчиків розвиває витривалість?

Висновок: - Однією  із спортивних ігор, яка розвиває витривалість людини, – є футбол. За столітній період свого розвитку футбол зробив значний крок вперед і став однією із сторін сучасного життя людей. Футбол – це командна спортивна гра з м’ячем на спеціальному майданчику з воротами. У футбол грають дві команди по 11 чоловік у кожній. Мета гри – забити м’яч ногами або будь-якою іншою частиною тіла (крім рук) у ворота противника.

Вчитель: - А що ви знаєте про розвиток футболу у нашому місті?

Висновок: - Велика кількість людей у місті залучена до занять футболом. Працюють відділення дитячо-юнацьких спортивних шкіл і секцій для підготовки здібних гравців. У Кубку міста беруть участь багато футбольних команд. Створено громадську організацію, в якій обираються кращі гравці у футбол; відремонтовано центральний стадіон, на якому щосуботи відбуваються футбольні матчі; оновлено інші спортивні об’єкти. Футболісти проходять учбово-тренувальний та відбірковий збори, проводять ряд зустрічей та турнірів.

Висновок: - Футбол розвиває силу, швидкість, витривалість, сміливість, силу волі, вчить грати у команді та командою. Кожен футболіст має можливість виховувати в собі ініціативність, самостійність та творчу активність, але він не повинен забувати про інтереси колективу та про взаємодію з партнером по команді. І щоб домогтися певних результатів, необхідно наполегливо працювати. Адже, хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

б) Відгадування загадок:

  • Ходять тільки по льоду,  по стежині, по дорозі

Бігти я у них не в змозі, по снігу не йдуть як слід:

До вподоби тільки лід (ковзани)

  • Які види спорту пов’язані з ковзанами?

(фігурне катання, ковзанярський спорт, хокей)

  • Які фізичні якості вони розвивають?
  • Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить? (річка)
  • Які види спорту пов’язані з водою?

(плавання, веслування, парусний спорт, стрибки з трампліну)

  • Які фізичні якості вони розвивають?
  • Як потрібен – викидають, а не потрібен – підіймають (якір)

 * -  Утворіть логічний ланцюжок слів: якір, корабель, вода...

 * -  Назвіть одним словом:

а) «біганина» на природі (крос);

б) «кронти», «абзац» (фініш)

Висновок: -  Молодці, ви добре попрацювали.

Фізкультхвилинка:

Мячик

Мячик ручкою стискаю, відпускаю, натискаю.

Буде сильною рука, наче швидкая ріка.

 

в) Розгадування кросворда:

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ч

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

Й

 

Нападаючий – це гравець футбольної, хокейної та інших спортивних команд, який атакує противника, щоб забити м’яч, шайбу в його ворота.

  1. Сукупність спортивних предметів (інвентар).
  2. Намагання домогтися кращих результатів, перевершити інших          учасників тієї самої справи (змагання).
  3. Той, хто посів у змаганнях призове місце (призер).
  4. Мужність, геройство (відвага).
  5. Самопочуття людини (здоровя).
  6. Зневажливими висловлюваннями або негарними вчинками задавати кому-небудь душевного болю, моральної травми (ображати).
  7. Неспокій, тривога, нервове збудження (хвилювання).
  8. Нещасливе, невдале закінчення, завершення чого-небудь (невдача).
  9. Сповнений енергії, життєвих сил, рухливий, прудкий (жвавий).
  10.  Моторний, меткий, спритний, жвавий (ловкий).

Висновок.

г) Гра «Я знаю 3 види спорту» (грають по черзі (можна всім разом) дівчатка):

завдання: на кожний удар м’яча об підлогу назвати вид спорту, повязаний з м’ячем. Виграє учениця, яка безпомилково виконає завдання.

Висновок.

ґ) Гра «Хто більше» (грають по черзі хлопчики):

завдання: з першої спроби набити на нозі м’яч. Виграє той, хто набє м’яч на нозі найбільшу кількість разів.

Висновок.

V. Підсумок:

- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.

- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних із витривалістю?

- Як ви думаєте, які ваші справи принесуть користь рідному краю?

 Бібліографія

1.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

2.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

3.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

4.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

5.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

6.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

7.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калиновська Ірина Павлівна
    Дуже добре підібрані вправи та тексти, цікаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
6514
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку