Однорідні і неоднорідні означення

Про матеріал
конспект уроку української мови у 8 класі з теми "Однорідні і неоднорідні означення"
Перегляд файлу

План-конспект уроку  української мови у 8 класі                 № 38

Тема : Однорідні й неоднорідні означення                                       

Мета : формувати в учнів поняття про однорідні й неоднорідні означення, виробляти загально пізнавальні вміння знаходити однорідні й неоднорідні означення, з’ясовувати їхню роль у реченні; правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення з однорідними та неоднорідними означеннями; розвивати творчі вміння складати речення з однорідними й неоднорідними означеннями і використовувати їх в усному та писемному мовленні ; розвивати мислення, пам’ять, уяву, увагу, зв’язне мовлення учнів;  виховувати найкращі загальнолюдські риси характеру

Тип уроку :  вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що таке однорідні члени речення? Чи всі члени речення можуть бути однорідними?
  • Які ознаки мають однорідні члени? Які типи зв’язку можуть бути між однорідними членами речення?

Перевірка  виконання домашнього завдання.

Характеристика означення як другорядного члена речення. Синтаксичний розбір речення.

До неї усміхнено придивлялися добрі селянські очі, що все життя турбувалися хлібом насущним та невсипущою працею.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. https://image.slidesharecdn.com/8klasukrajinskamovazabolotnij2016-160824081323/95/8-u-z-2016-107-638.jpg?cb=1472028090Попереджувальна вправа 234,  Порівняти речення, записані у двох колонках. З’ясувати, чи в одному плані характеризують предмет ужиті в них означення та між якими означеннями  можна поставити сполучник і (й). У реченнях якої колонки означення однорідні? Зробити висновок про те, як відрізнити однорідні означення від неоднорідних.

 

  1. Робота  над теоретичним матеріалом у підручнику стр. 94.
  2. Дослідження – аналіз. Прочитати іменники та групи означень, що характеризують їх. Визначити, чи всі вони характеризують предмет з одного боку. Які з них можна віднести до однорідних, а які – до неоднорідних.

Тополі – високі, стрункі, придорожні, пересаджені, підбілені.

Ліс – кленовий, сосновий, густий, березовий, темний, осінній.

Листя – червоне, пожовкле, гарне, осіннє, багряне, опале.

Дівчинка – симпатична, смілива, завзята, добра, кароока.

https://image.slidesharecdn.com/8klasukrajinskamovazabolotnij2016-160824081323/95/8-u-z-2016-109-638.jpg?cb=1472028090

  1. Моделювання. Скласти 2 речення з будь- якою групою слів (на вибір) з однорідними та неоднорідними означеннями. Поставити розділові знаки, вмотивувати свій вибір.  

 

І V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа 1. Прочитати речення. Знайти однорідні і неоднорідні означення, пояснити свій вибір.

https://image.slidesharecdn.com/8klasukrajinskamovazabolotnij2016-160824081323/95/8-u-z-2016-109-638.jpg?cb=1472028090Вправа 2. Поставити розділові знаки. Обґрунтувати свій вибір.

Самостійна робота.  Записати речення, розставити потрібні розділові знаки. Дати характеристику означенням у цих реченнях.

 Ось і постарілі прибережні верби на гнучкі верболози.  Холод пізньої нічної доби обгорнув дівчину. Школа булла простора, нова, недавно поставлена. На тлі яро – зеленої молодої березини гаптувались чорні гілки сосни. Яксь делікатна краса була розлита в тих пишних та розкішних білих, опалових, синіх та рожевих фарбах та сутінках неба. Солодкі, любі спогади та думки колисали його серце. Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні.  Знову долина до мене ніжна мамина пісня.

 

ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

Вивчити стр. 94, виконати вправу стр. 97.

 

docx
Додано
25 січня 2020
Переглядів
2665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку