Олімпіадна робота з української мови і літератури для 8 кл.

Про матеріал
Олімпіадна робота за темою "Текст. Морфологія. Синтаксис. Історичні пісні, думи".
Перегляд файлу

                   Олімпіадна робота з української мови і літератури  для 8 кл.

     Початковий  рівень

1. Прочитай речення, розташуй їх так, щоб вони утворили текст.

1.Бували випадки, що козаки перевертали чайки догори дном і в такий спосіб наближалися до ворога, який нічого не міг зрозуміти…2. А через висунуту над поверхнею  моря трубу – прообраз майбутнього перископа-стерновий вів спостереження, пильнував, чи не з’явиться турецька галера. 3. Воно мало два днища, між якими  клали баласт для занурення у воду. 4. Збереглися свідчення самовидців про загадкове козацьке судно, яке було, мабуть, одним із перших варіантів  підводного човна.5.Рухався човен за допомогою весел, умонтованих у його борти так уміло, що всередину не протікала вода.

А 2, 1, 3, 5, 4

Б 1, 2, 3, 4, 5

В 5, 4, 1, 2, 3

Г 3, 1, 2, 5, 4

Д 1, 4, 3, 2, 5

2.З’ясуй, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово)

Я хочу, щоб цвіла (1)край  шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола,(3)і жайворон співав у високій (4)блакиті.

А іменник

Б прикметник

В дієприкметник (форма дієслова)

Г прийменник

Д сполучник

3.Фразеологізмами є всі вислови, окрім

А бити тривогу

Б бити поклони

В бити в барабан

Г бити по кишені

Д бити на сполох

4.У реченні Після важкого дня я дуже втомився замість виділених слів доречний фразеологізм

А не чув ні рук ні ніг

Б ні за цапову душу

В землі під ногами не чув

Г ні риба ні м’ясо

Д ні в сих ні в тих

5. Лише словосполучення наведено в рядку

 А наперекір волі, швидко прочитаний, турбувати про брата

 Б знайдена книжка, не тільки сумління, промінь сонця

 В будуть читати, мрія про літо, найбільш успішний

  Г у присмерках ночі, дуже швидко, до п’ятої ранку

 Д відповідно до положення, дарувати квіти, досі не прочитаний.

6.Граматичну помилку допущено у словосполученні

 А  перекласти українською

 Б пробачте нас

 В подякувати професору

 Г пропустити через хворобу

 Д характерний для дітей

7.Поширеним є речення

А Богдан з Тарасом пасуть задніх.

Б  Екскурсія була пізнавальною.

В  Деякі випускники стали лікарями 

Г Прокинулися ні світ ні зоря.

 Д Розповідь була цікавою.

8.Простий підмет ужито в реченні

А  Чумацький Шлях освічує дорогу від Криму до Києва.

 Б Крізь щілину пробиваються кілька сонячних променів.

 В Кілька парубків скочило до танцю, потягши за собою дівчат.

 Г Оця реальна мить вже  завтра буде спомином.

Д Стежкою наближалися дві молодиці.

9.Підмет виражений неозначеною формою дієслова в реченні

А Визволені не можуть забути своїх визволителів. 

Б Усмішкою дитячої фортуни  було для нас  потрапити в той дім.

В І залишився стояти той дуб на злість усім вітрам і грозам.

Г Буде змушений упасти  мертвим хижий птах.

Д Починає світати за лісом червоною барвою.

10. Простий дієслівний присудок ужито в реченні

А Море було безбарвне, аж чорне.

Б Гірські печери ще затоплені водою.

В Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.

Г Щире кохання не вкрите серпанками.

Д Грудневі дерева стоять голі.

11.Складений іменний присудок ужито в реченні

А Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.

Б Художник щоразу  все мусить відкривати заново.

В Сорок вісім могутніх струменів злилися в один велетенський водоспад.

Г А три покоління селянського дому вмістились на знімках старого альбому.

Д Благословенна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях смерті!

12.Складений дієслівний присудок ужито в реченні

А Заміж вийти- не дощову погоду пересидіти.

Б А ось тепер будемо вечеряти всі разом.

В Любить людей мене навчила матір.

Г Моє серце прагне буять на просторі!

Д На дніпровській долині ромашка побита зів’яла.

   Середній рівень

1.Випиши  із речень всі можливі словосполучення.

Оця реальна мить вже завтра буде спомином.

2. Виконай синтаксичний розбір речення.

Картинками старих дитячих книг здається далеч.

 3. Склади речення, у якому дієслово майструвати було б частиною складеного дієслівного присудка.

    Достатній рівень

1. Легендарна історія життя Марусі Чурай дала поштовх до написання            літературного твору якої письменниці?

2. У якій історичній пісні згадується битва під Жовтими Водами?

3. За що народ возвеличив Максима Залізняка?

Високий рівень

Напиши твір-мініатюру «Значення кобзарів - лірників».  

Відповіді: тест  1Д  2 А4  Б2  В Г1  Д3 3Б 4В 5Г 6Б 7Г 8Г 9Б 10В 11Д 12Г  .                                                      

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку