ОРНАМЕНТАЦІЯ – ВИРАЗОВА СКЛАДОВА МУЗИЧНОЇ МОВИ У КЛАВІРНІЙ ТВОРЧОСТІ ВІДЕНСЬКИХ КЛАСИКІВ

Про матеріал
Музичні прикраси, що часто зустрічаються у фортепіанній музиці, є, в деякому відношенні, викликом музичному смаку виконавця. За способом їх виконання можна судити, наскільки він збагнув стиль композитора і вжився в характер твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОРНАМЕНТАЦІЯ – виразова складова музичної мови в клавірній творчості віденських класиків

Номер слайду 2

Загальні поняття Орнаментика буває двох типів – вільна та мелізми. • Вільна орнаментика немає обмежень. Це широкі розвинені мелодичні звороти, висхідні та низхідні гамоподібні пасажі, фіоритури, колоратури часто досить великої тривалості. У сучасній нотації вони виписуються дрібними нотами. • Мелізми (грецькою, mélisma – гімн, мелодія) – невеликі мелодійні прикраси, стійкі за формою, які мають умовні позначки. До мелізмів належать форшлаг, групето, подвійний мордент, перекреслений мордент, подвійний перекреслений мордент, трель та інші.

Номер слайду 3

Табличка порівняння мелізмів

Номер слайду 4

Й. Гайдн - довгий форшлаг - короткий форшлаг - трель- мордент- групето

Номер слайду 5

Соната Hob. XVI:49 Es-dur, 1ч.виконує – А. Брендель

Номер слайду 6

В. А. Моцарт. ФОРШЛАГИ- короткий - довгий - перекреслений - короткі і довгі трелі

Номер слайду 7

Соната №8 a-moll, 1ч.виконує – Д. Баренбоім

Номер слайду 8

Л. ван Бетховен. ФОРШЛАГИ - довгий - короткий- трелі- групето- мордент

Номер слайду 9

Соната №8 c-moll, 1ч.виконує – В. Лисиця

Номер слайду 10

Поради щодо виконання• прозорість та графічність вільної орнаментики• продекламовані, артикульовані мелізми• пластичне, випукле легато• поєднання вільної кисті з активними, ціпкими пальцями• проінтонованість всіх нот по музичному малюнку

Номер слайду 11

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pptx
Додано
27 травня 2023
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку