Основи, їх склад, назви, класифікація

Про матеріал
урок хімії для 8 класу. Використовується під час вивчення теми "основні класи неорганічних сполук". Тип уроку - вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

 

ТЕМА: Основи,їх склад, назви

МЕТА 

навчальна сформувати знання про склад основ, формувати здоров’язберігаючу компетентність шляхом ознайомлення із заходами безпеки під час роботи з лугами. 

Розвивати вміння складати формули основ і лугів за сучасною науковою українською номенклатурою, комунікативні навички.

Виховувати відповідальність, товариськість, вміння працювати в групі.

ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ: Зразки основ, таблиці «Основні класи неорганічних сполук», «Розчинність кислот, основ, солей у воді», засоби побутової хімії,  комп’ютер.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

КОМПЛЕКС ВИКОРИСТАНИХ МЕТОДІВ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРИЙОМІВ: словесні, пояснювально-ілюстративні, робота в групах, парах, самостійна робота.

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційний етап (2 хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 хв.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань ( 8 хв.)

ІV. Мотивація навчальної діяльності    (2 хв.) 

V. Вивчення нового матеріалу:   (13 хв.)

1.Що таке основи?

2.Формули і назви основ.

3.Оксиди, які відповідають основам.

VІ. Закріплення знань (8 хв.)

VІІ. Підсумок уроку (5 хв.)

VІІІ. Домашнє завдання (2 хв)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

«М’яч зі словами».

Я кидаю вам м’яч, зачитую назву або формулу речовин, а ви повинні дати назву або визначити формулу речовини

Хлоридна кислота, натрій оксид, СО, кальцій нітрат, Н3РО4, алюміній оксид. купрум (ІІ) хлорид. барій сульфат, НNО3, ферум (ІІІ) карбонат, КF. Zn(NО3)2

Зараз ви об’єднаєтесь у дві групи. Кожна група отримує завдання, на виконання якого відводиться 5 хв. Після виконання представник кожної групи записує і коментує свою відповідь.

Завдання І групи: Пригадайте, як реагує вода з лужними й лужноземельними металами? Як називаються утворені речовини?

Дописати рівняння реакцій:

А) Nа + Н2О →

Б) Са+ Н2О→

В) Sr + Н2О →

Завдання ІІ групи: Пригадайте як реагує вода з основними оксидами? Як називаються утворені речовини?  Допишіть рівняння реакцій:

А) К2О + Н2О→

Б) ВаО + Н2О →

В) Sr + Н2О →

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Отже, речовини, що утворилися в результаті взаємодії лужних і лужноземельних металів та їх оксидів з водою, називають основами.

 Усім добре знають такі засоби побутової хімії як «Містер Мускул», «Кріт», «Gala». Як їх використовують? Звернемося до етикеток цих засобів. Великими літерами написано «Працювати в гумових рукавичках». Як ви гадаєте, чому? Складовими перелічених засобів є основи.

 Тому тема сьогоднішнього уроку «Основи, їх склад, назви».

Що ми на уроці повинні засвоїти?

V. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття про склад основ.

Проаналізуємо записані на дошці формули основ. Який у них склад? Що спільне і відмінне? Отже, що таке «основи»  (це складні речовини, що складаються з атомів металів і однієї або декількох гідроксильних груп (ОН)) Гідроксильна група одновалентна. Таку назву вона має тому, що до її складу входять Гідроген і Оксиген.

Ми – основи – це не нове.

Лиш побачиш на папері

Знаки три, але тільки зауваж:

У кінці стоїть «аш».

Пропоную вам скласти і записати загальну формулу основ.

А) Серед наведених формул виберіть основи: NаОН, ВаО, КСІ, Са(ОН)2, Н24, АІ(ОН)3, КОН, Н2S.

2.Демонстрація зразків основ.

Сu(ОН)2 – блакитного кольору

Fе(ОН)3 – бурого кольору

Nі(ОН)2 – блідо-зеленого

Сr(ОН)3 – сіро-зеленого

2.Формули і назви основ.

Пригадайте як дати назву оксиду, кислоті, солі? А як дати назву основам?. Зверніть увагу на монітор комп’ютера. Перед вами алгоритм складання назви основ:

 

                                                             Метал

 

 

 

 

 

 

 

А) Дайте назви основам, які мають формули  КОН, Сr(ОН)2

3. Оксиди, які відповідають основам

Для кожної основи існує відповідний оксид: NаОН →N2О; Мn(ОН)2→ МnО

А) Напишіть формулу оксиду, від якого походить основа Ві(ОН)3.

Оксиди, що відповідають основам, називаються основними.

Отже, оксиди поділяються на основні та кислотні.

VІ. Закріплення знань

1) Робота в парах

А)Дайте назви основам (формули демонструються на екранах монітору комп’ютера): Са(ОН)2, АІ(ОН)3, LіОН, Zn(ОН)2, СuОН

Б)  скласти формули основ  за назвою речовини: літій гідроксиду, барій гідроксиду, стронцій гідроксиду, цезій гідроксиду, нікель (ІІ) гідроксиду, станум (ІІ) гідроксиду, хром (ІІІ) гідроксиду.

2) Самостійна робота

В) Обчислити масові частки елементів в NаОН

Г) Обчислити масу калій гідроксиду, кількість речовини якого дорівнює                                                             2 моль.

VІІ. Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон». Пропоную продовжити речення «Сьогодні на уроці я дізнався…»

VІІІ. Домашнє завдання.

1.Опрацювати § 6 (П.П. Попель, Л.С. Крикля Хімія 8 клас)

2.Написати формули оксидів, що відповідають основам із такими формулами КОН, V(ОН)2, Lа(ОН)3

3.Обчислити масові частки елементів у Са(ОН)2

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку