ПАМ’ЯТКА “Справедливість та об’єктивність оцінювання результатів навчання”

Про матеріал
Пам'ятка “Справедливість та об’єктивність оцінювання результатів навчання” буде корисною для вчителів закладів середньої освіти
Перегляд файлу

ПАМ’ЯТКА

“Справедливість та об’єктивність оцінювання результатів навчання”

Оцінювання навчальних досягнень учнів розглядається як активний, систематичний, але водночас разовий процес. Оцінка – виражене в умовних знаках (балах) і в оціночних судженнях учителя ступеня засвоєння учнями знань, умінь і навичок відповідно до навчальних шкільних програм.

Ефективність оцінювання забезпечується дотриманням певних вимог (принципів): індивідуальний характер контролю успішності, систематичність, об’єктивність, оптимізація, гласність, етичність контролю тощо. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень.

Вимоги до оцінювання результатів навчання здобувачів освіти в закладі:

  • У закладі  єдині підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів.
  • Вимоги до оцінювання результатів навчання здобувачів освіти  в спортивному ліцеї визначаються з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності.
  • Оцінювання ґрунтується на позитивному підході, що, передусім, передбачає врахування рівня досягнень учня.
  • Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в спортивному ліцеї включає критерії, правила і процедури, за якими здійснюється оцінювання.
  • Розроблення, оприлюднення та інформування про критерії оцінювання робить процес оцінювання у навчальному закладі прозорим і зрозумілим для всіх учасників освітнього процесу.
  • Система оцінювання навчальних досягнень учнів дозволяє гарантовано досягти і перевищити результати; - заохочує учнів апробувати різні моделі досягнення результату без ризику отримати за це негативну оцінку; - дає можливість розвивати в учнів впевненість у своїх здібностях і можливостях; - використовує самооцінювання і взаємооцінювання як важливий елемент навчальної діяльності.
  • Система оцінювання у КЗ«ЗОСЛ»ЗОР забезпечує інформування учнів про критерії оцінювання та розуміння, як і за що їх оцінюють.

Рекомендації для педагогічних працівників КЗ “ЗОСЛ”ЗОР

щодо оцінювання навчальних досягнень учнів:

  • При оцінюванні учнів вчителям ліцею  керуватися основними нормативними документами: - “Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти”: наказ Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011 року № 329 “ Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти”: наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 року № 1222;
  • При виконанні обов’язкових видів роботи вчителям користуватися розробленими критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН, а також враховувати особливості вивчення теми , освітню програму, компетентнісний підхід до викладання предмету, організаційну форму проведення навчального заняття, індивідуальні та вікові психо-фізіологічні особливості дитини;
  • Інформацію про критерії оцінювання доносити до учнів та батьків у різних формах: в усній формі, шляхом розміщення на інформаційних стендах у класах, через сайти вчителів, за потреби-електронною поштою та за допомогою інших видів комунікації;
  • Ознайомлення батьків і учнів з правилами і процедурами оцінювання завжди проводити на початку навчального року та систематично впродовж навчального року;
  • Для кожного предмету вчителями – предметниками ліцею підготувати необхідні пам’ятки з порядку і правил оцінювання учнів у закладі освіти;
  • При оцінюванні учнів, педагогічному колективу керуватися тим, що оцінка має стимулювати учнів до навчання, а не використовуватись для покарання;
  • Впроваджувати елементи самооцінювання і взаємооцінювання учнів;
  • Урізноманітнити методи оцінювання знань учнів,вводити сучасні методи оцінювання;
  • На  методичних засіданнях приділяти увагу  визначенню шляхів,форм та способів вирішення проблеми об'єктивного оцінювання в закладі;
  • Дотримуватись об’єктивності оцінювання при перевірці зошитів всіх видів робіт та при виставленні у журнал;
  • Обов'язковим структурним елементом уроку повинно стати виготовлення певного продукту(за еталоном, який оцінюється згідно критеріїв оцінювання) навчання кожним учнем для створення однакових умов для справедливого оцінювання та надання можливості поурочного оцінювання;
  • Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти, удосконалювати знання щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;
  • Визначення очікуваних результатів навчання має відповідати критеріям SMART (конкретність, можливість перевірки, досяжність, відповідність цілям і завданням, достатність часу на вивчення);
  • Оцінюватися мають одночасно всі визначальні складники поведінкової компетентності учнів: знання і вміння їх застосовувати; емоційно - ціннісне ставлення до себе, інших людей і навколишньої дійсності; сформованість конкретних умінь і навичок здорової і безпечної поведінки; фактична поведінка в реальних життєвих ситуаціях;
  • При виставленні оцінок надавати зворотній зв’язок учням, давати змогу показати свої досягнення різними способами.

docx
Додано
11 травня 2022
Переглядів
2003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку