Великого значення в Концепції набуває аспект педагогіки партнерства між всіма учасниками освітнього процесу Педагогіка партнерства (співробітництва) ґрунтується на принципах гуманізму й творчого підходу до розвитку особистості. Її метою є створення нового гуманного суспільства, вільного від тоталітаризму і офіціозу. Головним завданням педагогіки партнерства є подолання інертності мислення, перехід на якісно новий рівень побудови взаємовідносин між учасни-ками освітнього процесу. Це завдання реалізовується у спільній діяльності учителя й учнів, учителя й батьків, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень з метою особистісного розвитку школярів.
Основне завдання Зробити дитину нашим (дорослих – учителів, вихователів, батьків) добровільним соратником, співробітником, однодумцем у своєму ж вихованні, освіті, навчанні, становленні, зробити її рівноправним учасником педагогічного процесу, дбайливим і відповідальнимза цей процес, за його результати
Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства» Основні принципи цього підходу: повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах та стосунках; діалог-взаємодія-взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв`язків); принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов`язковість виконання домовленостей) Педагогіка партнерства
Традиціне навчання Педагогіка партнерства Мета – засвоєння знань, розуміння навального матеріалу Мета – розвиток інтелектуальних духовних і фізичних здібностей, формування інтересів, наукового світогляду Зміст дидактичних заходів-знання передбачені навчальними програмами предметної підготовки Зміст дидактичних заодів – засвоєння способів пізнання, перетворень у навколишньому середовищі та собі Рушійні сили навчання – накази, адресування, оцінки Руйнівні сили навчання – радість творчості Основні методи навчання – пояснення, вправи, дії за зразком Основні методи навчання – спільна діяльність, пошуки, еврестична бесіда Основна форма роботи - фронтальна Основна форма роботи – спільний пошук, вибір оптимальних варіантів вирішення навчально-пізнавальної проблеми Роль вчителя – повідомлення знань у формі з полегшеним розумінням Роль вчителя – залучення до активного процесу вирішення різноманітних дидактичних завдань Порівняльний аналіз традиційного навчання і педагогіки партнерства
Залучення до спільної діяльності Утілюючи ідеї педагогіки партнерства, вчителю необхідно використовувати в своїй роботі нетільки стандартні методи організації навчально-виховного процесу, але в більшій мірі виявляти ініціативу і будувати навчання і виховання таким чином, щоб дитина була постійно залучена до спільної діяльності
Як інструменти педагогіки партнерства можна використовувати цікаві й захоплюючі розповіді, відверту бесіду, справедливу і незалежну оцінку, заохочення творчих успіхів, особистий приклад, зустрічі з цікавими людьми, спільний пошук рішень, спільні суспільно корисні справи, благодійні акції тощо