«Перші кроки до національної державності 1917-1921. Значення та уроки ціх подій».

Про матеріал
Матеріали до уроку «Перші кроки до національної державності 1917-1921. Значення та уроки ціх подій» можуть бути корисними як підсумковий урок до теми та як виховний захід для учнів старших класів.
Перегляд файлу

Урок-конференція на тему: «Перші кроки до національної державності 1917-1921. Значення та уроки ціх подій».

 

Мета уроку: вшанування традицій боротьби за незалежність і соборність України та військової звитяги захисників рідної землі, творців національної державності, тисячолітньої історії державотворення нашого народу, визнання історичного значення подій, пов’язаних із визвольною боротьбою початку XX століття та утвердженням української державності у формі Української Народної Республіки, Української Держави і Західноукраїнської Народної Республіки, їх значення для відновлення Україною незалежності у 1991 році, утвердження історичної єдності земель, консолідації суспільства, зміцнення міжнародного авторитету України; розвивати громадські якості особистості: патріотизм, самосвідомість; виховати в учнів любові до Батьківщини, українського народу, державної мови, розуміння того, що від сумлінної праці й навчання кожного, від усвідомлення себе часткою українського народу залежить майбутнє у сучасне нашої держави; прививати обов'язок -  берегти і зміцнювати рідну державу, ніколи не забувати про сумний досвід минулого, з оптимізмом дивитись у майбутнє.

Обладнання: державна та національна символіка, вислови про Україну та композиції з квітів, кращі малюнки конкурсу "Любіть Україну, всім серцем своїм",  книжкова виставка «У боротьбі за Українську ідею»; мультимедійне обладнання, ноутбук, відеоматеріали, слайди.

Вчитель :  Доброго дня, дорогі друзі! Починаємо нашу конференцію. Учні старших класів підготували реферати про ці великі та трагічні подіїї і сьогодні ми з вами зрозуміємо, яке історичне значення мали ті далекі події для відновлення Україною незалежності у 1991 році, утвердження історичної єдності земель, консолідації суспільства, змiцнення мiжнародного авторитету України. Вести конференція разом зі мною буде учень 10-а класу ________________.

 

Ведучий: Людина народжується і отримує в спадщину саме дороге – Батьківщину. Її не обирають, вона, як і мати – твоя доля. Україна! Країна хвилюючої краси, радості і печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, чорнобривців і калини. Це бентежна історія мужнього народу, що віками боровся за волю, за єдність, за своє щастя, свідками чого є високі в степах обеліски, могили й пам’ятники. Свідченням багатовікової боротьби за волю  є історичні перекази, легенди, пісні.

Учень:    Батьківщино, Вітчизно, країно моя!

              Де б в житті я не був,

              Ти завжди біля мене, зі мною.

              Ти – це сонце барвисте, це – ліс, це поля.

              Я пишаюсь твоєю красою!

              Ти -  вишневий садок,

               Біля хати червона калина.

               Ти – це спів солов’я навесні у гаю

               Ти це пам’ять віків,

               Батьківщина моя, Україна!

 

 

Вчитель: Батьківщина – це не тільки земля, на якій ми живемо, не тільки простори й багатства природи, це ще й люди які її населяють, їхня натхненна праця. Батьківщина – це пам’ять серця про все , що було з народом, це пам’ять про трагічну історію країни. А наша історія – це історія віковічної боротьби за своє місце під сонцем.

Впродовж тижня історії ми з вами дивились фильми про події революції, давайте пригадаємо про ці події (фільм 5хв.)

Вчитель: Українська революція — низка подій, пов'язаних з національно-визвольною боротьбою українського народу у 1917—1921 роках. Поштовхом до початку Української революції стала Лютнева революція в Російській імперії. В Україні утворився альтернативний центр влади — Українська Центральна Рада (УЦР), що стала представницьким органом українських демократичних сил і очолила національно-демократичну революцію в Україні. Керівником УЦР став Михайло Грушевський.  Реферат про  Михайла Сергійовича Грушевського підготувала ___________________учениця 11 класу.

Ведучий:  Боротьба за державність України наприкінці 1917—1920 pp. відбувалася в умовах запеклої громадянської війни та іноземної інтервенції. Реферати про захисників української революції підготували учні 11 та 12 класів, запрошуемо___________________, реферат про Миколу Міхновського.

Вчитель: 28 червня Комітет Центральної Ради створив Генеральний секретаріат — виконавчий орган Ради. Першим генеральним секретарем був обраний Володимир Винниченко. Реферат про діяльність Володимира Винниченка приготував учень 12 класу Красних Владислав. 

Ведучий: Си́мон Петлю́ра став  організатором українських збройних сил. Реферат про його діяльність приготувала _________________ учениця 12 класу.

Вчитель: Центральна Рада приймає дуже важливі документи про законотворчу діяльність приготувала реферат  _________________учениця 11 класу.

Вчитель: Кожна країна світу має свої символи. Ознакою кожної держави є герб, прапор,  гімн. В цому році виповнююєть 105 років як тризуб був прийнятий гербом Української Народної республіки.

 

Учениця: Наш герб – тризуб.

                 Це воля, слава, сила.

                 Наш герб -  тризуб.

                 Недоля нас косила,

                 Та ми зросли, ми є,

                 Ми завжди будем,

                 Добро і пісню несемо ми людям.

 

Вчитель:  Жовто-блакитне полотнище, став символ суверенітету та незалежності УНР.  Поряд з прапором і гербом офіційним символом держави було ухвалене рішення про  гімн,  „ Ще не вмерла України”. Він був написаний у середині 60-х років дев’ятнадцятого століття   Павлом Чубинським,  на музика – Михайла Вербицького. Зміст гімну – ідея боротьби за національну незалежність, виховання народу в дусі любові до рідної землі та самопожертви в ім’я України.

Ведучий: Слава нашій Україні, невмируща слава. 

               Стійте струнко, в цю хвилину лине Гімн держави.
               (Виконання гімну України)

Вчитель: До незалежності Україна йшла довгим, тяжким і жертовним шляхом, дорого за неї заплатила. Сьогодні ми пригадаємо  і трагічні, і героїчні сторінки історії нашого народу. Реферат про героїв Крут підготував  учень 11 класу_______________

 

Ведучий: Не судилося Україні вибороти незалежність у 1917 -19 роках. Держава  проіснувала недовго. Вистояти не було сили. В боротьбі за волю славні сини України віддали найдорожче — життя... Та народ пам’ятає своїх лицарів і слава про них не вмре, не поляже...

 

Звучить пісня «Ніколи не плач»

 

Вчитель: Вшануймо пам'ять загиблих за волю, незалежність і соборність України хвилиною мовчання.

 

Метроном із реквіємом.

 

Вчитель: Стара латинська мудрість називає історію вчителькою життя. Тому кожне покоління звертається до минулого, говорить з минулим, щоб почерпнути звідти досвіду для сучасного й майбутнього, почерпнути знання з історії й зробити висновки для майбутніх дій. Реферат про причини поразки та історичне значення української революції підготував________________, йому слово.

Ведуча: Наш народ споконвіку відзначався своєю волелюбністю, прагненням до створення незалежної держави. Вінцем цих прагнень стало возз’єднання Східної і Західної України. Воно визрівало віками страждань і поневірянь і дійшло аж до 21 століття.

Ведуча:  Боротьба за Українську самостійну соборну державу – найбільш яскрава сторінка історії визвольних змагань українського народу. За волю і незалежність України загинули десятки тисяч кращих українців. Реалізувалися мрії багатьох поколінь нашого народу про об’єднання в єдину соборну державу.

 

Учень:

Земле моя, кров’ю предків полита.

Земле в садах – у вінках!

Скільки топтали ворожі копита

Лоно твоє у віках!

Учениця:

Але підводилась ти нездоланна,

За всі стихії грізніш.

Гнала боярина, пана і хана

За свій прадавній рубіж!

Учень:

Завжди вставала ти, непереможна,

З попелу, згарищ, руїн:

Гнала і полчища й орди ворожі

Геть до їх диких країн!..

Учениця:

Бо лиш одна Вкраїна – мати,

Де хвилі неба голубі!

За неї жити і страждати,

За неї вмерти в боротьбі.

 

Вчитель: Минають роки…17 березня 1917 року належить історії.

«Революція 1917-1920 роки стала для України великою гранню і межевим каменем майбутнього. Найбільшим скарбом, який внесла українська нація з 1917-1920 років є духовна суверенність… Віднайшовши героїчний життєвий ідеал, нація не боїться ніяких уже фізичних ударів. З почуттям вищого благословення на чолі, назавжди рішена на свойому шляху, в революції народжена, сучасна Україна спокійним ликом зустрічає негоду і бурі, знаючи, що вони розвіються, а вона буде», — так написав про цю подію відомий український поет, політичний діяч Олег Ольжич.

Ведучий:

Живи та міцній, Українська Державо! –

Вмирали у битвах мільйони борців,

Щоб стяг синьо-жовтий піднявсь величаво

Й над Києвом стольним віки майорів.

 

Боролись ми довго за волю, за право,

Щоб нині твій час, Україно настав.

Живи та міцній, наша юна Державо,

У дружньому колі свобідних держав.

 

Учні  та запрошені гості виконують Гімн «Ще не вмерла Україна».

 

 

 

doc
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
13 лютого
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку