ПЕРШИЙ УРОК У 1 КЛАСІ. ТЕМА: «Я люблю свою країну»

Про матеріал
Мета: формувати ключові компетентності:1) вільне володіння державною мовою – уміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; 2) інноваційність – формувати знання, уміння, ставлення, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися); 3) громадянські та соціальні – відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади.
Перегляд файлу

Інзівська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

 

 

 

 

Перший урок

1 клас

Тема:

«Я люблю свою країну»

 

 

 

Розробила

вчитель початкових класів

Слушнікова С.А.

 

 

2018

«Я люблю свою країну»

Мета: формувати ключові компетентності:1) вільне володіння державною мовою – уміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; 2) інноваційність – формувати знання, уміння, ставлення, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися); 3) громадянські та соціальні – відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; 4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї); 5) предметні (поглибити знання дітей про нашу державу – Україну); 6) міжпредметні (співпрацювати з іншими особами для досягнення спільної мети ); виховувати активну позицію щодо громадянської і соціально-культурної належності себе і своєї родини до України, інтересу до пізнання історії свого краю і країни; пошани до символів держави.

Тип уроку: комбінований.

Вибір джерел інформації: бібліотеки, мережа Інтернет

Способи збирання інформації: робота з науково–популярною літературою на означену тему, електронні засоби інформації, мережа Інтернет.

Обладнання: карта України, мультимедійна установка, слайди, ілюстративний матеріал, квіти для віночка, картки з завданням для батьків, Капсула часу.

Хід урок.

І. Організація дітей до уроку

Вчителька: Доброго дня, дорогі друзі! Я дуже рада вітати всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято.

Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви – члени великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну країну Знань.

– Дозвольте привітати всіх нас з початком навчального року! Діти, бажаю вам у цьому навчальному році зустріти добрих і надійних друзів та навчитися здобувати знання. Батькам та рідним бажаю здоров’я, а також невичерпної енергії, терпіння, розуміння, мудрості.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!

– Діти, я ваша перша учителька. Скажу чесно, дуже–дуже чекала зустрічі з вами. Довго думала, уявляла, які прийдуть до мене у перший клас діти? І от сьогодні дивлюся на вас і радію, що до мене прийшли ввічливі, розумні, кмітливі дівчатка та хлопчики. Звуть мене Світлана Анатоліївна.

– Запам’ятайте, хто буде у нашій шкільній сім’ї.

Вчителька: Дітки, а ви знаєте казку про чарівну квітку-семицвітку, яка виконувала всі бажання?

(Відповіді дітей)

Вчителька: А наша квіточка трішечки інша. І сьогодні ми маємо виконати бажання квіточки, щоб її зібрати. Ви згодні?

(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і читає завдання)

І пелюстка – «Я люблю свою країну» – Кожна людина має свою сім’ю і свою родину. Це її маленька батьківщина. Якщо скласти усі ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина – родина. Наш дім, наша школа, наше чудове селище, вулиця до школи – то наша батьківщина.

– Давайте поміркуємо разом над тим, від якого слова утворилося слово «батьківщина»? (Говорять діти.)

– Так, батьківщина – місце, де живуть наші батьки.

– Як називається місце, де живемо усі ми ? ( Україна ).

– Мова наша – українська. А ми – українці. ( Діти допомагають закінчити речення.)

– Кожна держава має свої державні символи.

Знак держави головний –

Всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім –

То ж попробуй відгадати. ( Герб )

 

Коли звучить він – всі встають,

До серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

І Україну прославляють.( Гімн )

 

Синє небо, жовте жито –

Цю святиню знають діти. ( Прапор )

ІІ пелюстка Віночок Україні

Вчителька: Давайте знайомитися. Мене звати … . А тепер я хочу ближче познайомитись з вами. Подивіться, будь ласка, на карту України. Ми сплетемо віночок нашій країні. Цей вінок символізує наш клас, а кожен з вас – це маленька неповторна квіточка.

(Діти беруть по черзі квіти і розповідають про себе, прикріпити їх до карти України)

 ІІ пелюстка – «Ти – школяр»

Вчителька: Наша чарівна квіточка хоче перевірити, чи справді ви стали школярами.

Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.

А ви хором промовляйте, «так» чи «ні» відповідайте.

 

Чи веселі йшли до школи? (Так)

Лінь-дрімоту побороли? (Так)

Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (Так)

Чи може хочеться поспати? (Ні)

Чи може з друзями пограти? (Ні)

То ви прийшли сюди навчатись? (Так)

А може труднощів боятись? (Ні)

Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)

А чи усе туди поклали? (Так)

Ой, щось я вірю неохоче, перевірити вас хочу!

 

Я знаю хлопчика одного, і зараз розповім про нього.

А ви послухайте  мене – а раптом хто впізна й себе.

 

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

 

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду,  хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машину, мило –

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку:

«Чи усе поклав у сумку?»

 

Уважно слухали весь час? Нема такого серед вас?

Фізкультхвилинка

 ІІІ пелюстка – «Загадки та казки»

Вчителька: А зараз чарівна квіточка пропонує нам відгадати загадки.

Перевіримо, чи вмієте ви відгадувати загадки. Це будуть не просто загадки, а загадки про школу і шкільне приладдя. Приготувались?

Але прошу не кричати – просто руку піднімати.

І нехай відповідає той, кому я дозволю!

Чи домовились ми з вами? Ви й справді стали школярами…

То усі ладком сідайте і кмітливість підключайте.

 

  1.          Як минає тепле літо, то спішать до неї діти.

Сміх і гам дзвенить довкола –

Відкриває двері … (школа)

 

  1.          Буває в лінію, в клітинку,

У ньому пише кожна дитинка. (зошит)

  1.          Язика не має, а всіх грамоти навчає. (книга)

 

  1.          Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.

Різні лінії, фігурки, щоб прямими вони були. (лінійка)

 

  1.          Виводить букви і слова ота цікава штучка.

В руці виблискує здаля нова, гарненька… (ручка)

 

  1.          Довгі пальчики кругленькі: сині, жовті, червоненькі.

На папері походили, кольори свої лишили.

Звуться палички оці – кольорові … (олівці)

 

  1.          Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у … (пенали)

 

  1.          Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає … (дзвінок)

 

 Вчителька:  Молодці! А ще ця пелюсточка пропонує нам відгадати,  з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісню.

Я ще вас трішки поморочу, бо дізнатись дуже хочу,

Чи відомі вам казки?

Дуже добре! А які?

                                        (Діти називають відомі їм казки)

  •              Що ж, прекрасно! Браво! Браво! Ви казки згадали жваво.

А тепер скажіть, готові ви казки згадати знову?

Тоді спробуйте, впізнайте, цих героїв пригадайте.

Як кого звуть, скажіть, і казочку також назвіть.

  •        Хто кругленький, наче м’ячик, весело по лісі скаче,

Від  діда з бабою утік, попав лисиці на обід?     

                                                                                                       (Колобок)

  •        А тут живе звірят багато – можу вам я їх назвати:

Зайчик-стрибайчик і мишка-шкряботушка,

Лисичка-сестричка і жабка-квакушка,

Ведмідь-набрідь і вовчик-братик – всі оселились тут охоче.

                                                                                  (Рукавичка)

 

  •        Мама-кізка в ліс пішла, діткам молочка знайшла.

Вона пісню їм співала, злого вовка проганяла.

                                                                          (Вовк і 7 козенят)

 

  •        В мене й інша коза є – вона справжня дереза.

Всіх навколо підманула, сильно хвостиком махнула,

 

  •        Ніжками затупотіла – хатку зайця захопила.

                                                                                 (Коза-дереза)

ІV пелюстка – «Завдання для батьків»

Вчителька: Шановні батьки! Вам потрібно з’єднати і прочитати початок і кінець фрази.

  1.          Заходити до вчителя в школу…
  2.          Не відкривати зошити і щоденник …
  3.          Ніколи не робити за дітей …
  4.          Сварити своїх дітей …
  5.          Бути на батьківських зборах …
  •           не менше двох разів на тиждень.
  •           в поганому настрої.
    •           домашнє завдання.
    •           в крайньому випадку.
    •           обов’язково.

(Поки батьки працюють, учні проводять хвилинку відпочинку)

Може в нас вже хтось втомився? Мов вербичка похилився?

Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз, ти сусідові всміхнись.

Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.

Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

Вчителька:   Це були не просто красиві фрази. Це Ваша батьківська обіцянка.

VІ пелюстка – «Пообіцяй!»

Вчителька:

Законів і правил існує багато.

Все неможливо запам’ятати.

А ось ці правила прості

Мають виконувати всі.

Перше правило – учитись.

Обіцяєте?

Учні: обіцяємо!

Друге правило – трудитись.

Обіцяєте?

Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.

Бути другом незрадливим.

Ти – за всіх, за – тебе клас.

Обіцяєте?

А четверте – незвичайне,

Посміхніться всім негайно!

П’яте правило – читати,

Малювати і співати.

Гратися з товаришами

І дружити з малюками.

Шосте правило, малята,

На уроках не жувати.

Не розмовляти і не спати.

Сьоме правило говорить:

Щоб навчались ви сумлінно

І поводились відмінно.

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти.

Обіцяєте?

Вчителька:

А тепер настала моя черга дати вам обіцянку.

Урочисто обіцяю:

Щоб ви могли багато знати,

Буду добре вас навчати.

Нікого не ображати,

Хлопчикам і дівчаткам –

Всім допомагати.

До всіх ставитись з любов’ю.

Дбати про ваше здоров’я.

VІІ пелюстка – «Капсула» часу

Матеріали та інструменти:

  •             Відеоролик «Свинка Пеппа. Часова капсула?»
  •             Аркуші білого паперу формату А5
  •             Фломастери, олівці
  •              Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»?
  •              Як ви думаєте, для чого її виготовляли?
  •              Я пропоную вам переглянути мультфільм про добре відомого вам персонажа – Свинку Пеппу. Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.

(Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=E7i-yrt3NQA)

  •              Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік (чотири – на вибір), коли ви вже прийдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?
  •              Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери.  Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім’я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу.
  •              Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнений/-а, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.

(Підказка: Що покласти до «Капсули часу»? Спільне фото та запис відео першого навчального дня, портрети учнів, або як варіант їх малюнки на тему «Ким я стану, коли виросту». Побажання власним дітям від рідних, записані на невеличких листівках. Для учнів 2-4 класу – можна запропонувати записати 5 речей, яких вони хочуть досягти цього року, «Таємні приємнощі» для когось із класу: листівка, невеличкий подарунок, підписаний для когось з однокласників, але тоді вчитель має проконтролювати, щоб такий міні-презент був для кожного учня.)

  •              Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.

- Ось ми з вами трішки й познайомились. І саме в цю хвилину ми стали однією шкільною сім’єю, народився наш шкільний учнівський колектив. І якщо ми з вами так само весело і дружно будемо долати всі незгоди, радіти успіхам кожного, то наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім.

- Давайте зараз встанемо, протягнемо один до одного ручки та повторимо разом зі мною такі слова:

ми всі – одна сім’я, неповторні-

ти і я, будем всі дружити,

в злагоді жити. – 3 рази.

 

Усі говоримо такі слова:

Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина,

у кожнім нашім «я» – частинка України.

Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.

Мільйони різних «я», а разом – Україна.

Підсумок уроку.

Вчителька: Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою! Бажаю вам знайти тут вірних друзів, здобути міцні знання. Не зупиняйтеся перед труднощами, будьте наполегливими та чемними учнями. Завжди вам допоможуть ваші рідні та близькі.

1

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку