Підсумкова контрольна робота. Українська література (сімейна форма). 8 клас. І семестр.

Про матеріал

Підсумкова контрольна робота.

Українська література (сімейна форма). І семестр. 8 клас

Перегляд файлу

Контрольна робота з української літератури

за І семестр 2023-24 н.р.

8 клас

(сімейна форма навчання)

1. Пісня, присвячена боротьбі козаків із турецько-татарськими ордами, де звучить заклик дати дружну відсіч нападникам, провчити їх:

А) «Ой Морозе, Морозенку»;

Б) «Максим козак Залізняк»;

В) «Зажурилась Україна»;

Г) «Та ой, як крикнув же козак Сірко».

 

2. Герой пісні « За Сибіром, сонце сходить» очолив:

А) боротьбу українського народу проти ляхів;

Б) козацькі походи на Жаботин, Умань;

В) повстанський загін проти поміщиків;

Г) підпільний рух на Україні.

 

3. У якій історичній пісні згадано битву під Жовтими Водами?

А) «Пісня про Байду»;

Б) «Чи не той то Хміль»;

В) «За Сибіром сонце сходить»;

Г) «Зажурилась Україна».

 

4. Легендарна історія життя Марусі Чурай дала поштовх до написання літературного твору якої письменниці:

А) Лесі Українки;

Б) К. Малицької;

В) О. Сенатович;

Г) Ліни Костенко.

 

5. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані і здобув слави?

А) Морозенко ( «Ой Морозе, Морозенку»);

Б) Б. Хмельницький ( «Чи не той то Хміль»);

В) М. Залізняк ( «Максим козак Залізняк»);

Г) І. Сірко ( «Та ой, як крикнув же козак Сірко»).

 

6. Марусі Чурай приписують авторство пісень:

А) «Зажурилась Україна»;

Б) «Віють вітри, віють буйні»;

В) «Засвіт встали козаченьки»;

Г) «За Сибіром сонце сходить».

 

7. У якому творі відтворено часи боротьби українського народу з турками та тривале перебування козаків у ворожому полоні, де автор засуджує поневолення, страждання, яких зазнали українці під час нападу турків, вірить у щасливе вільне життя:

А) «Дума про Марусю Богуславку»;

Б) «Козак Голота»;

В) «Та ой, як крикнув же козак Сірко»;

Г) «Максим козак Залізняк».

 

8. Установіть відповідність між поезією та уривком.

1. «Ой три шляхи широкії»,

2. «Думи мої, думи мої…»,

3. «Мені однаково, чи буду…»,

4. «Давня весна».

 

А) «Прилітайте,сизокрилі

Мої голуб’ята,

Із-за Дніпра широкого

У степ погуляти».

 

Б)  «І не пом’яне батько з сином,

Не скаже синові: «Молись.

Молися, сину, за Вкраїну

Його замучили колись».

 

В)  «Посадила стара мати

Три ясени в полі.

А невістка посадила

Високу тополю».

 

Г) «Все ожило, усе загомоніло

Зелений шум, веселая луна…»

 

9. У творі Лесі Українки «Давня весна»:

А) передається любов до природи рідного краю;

Б) поетеса засуджує своїх сучасників за бездіяльність;

В) висловлюється думка про те, що любов і пошана до рідного слова завжди жила в помислах українського народу;

Г) возвеличується краса весняної природи, за сприяння якої людина забуває про свою хворобу, самотність.

 

10. Хто з вивчених письменників народився в місті Дебальцеве на Донеччині?

А) Володимир Підпалий;

Б) Володимир Сосюра;

В) Василь Голобородько;

Г) Леся Українка.

 

11. Хто з вивчених письменників є автором поезії «Зимовий етюд»?

А) Тарас Шевченко;

Б) Василь Голобородько;

В) Володимир Підпалий;

Г) Володимир Сосюра.

 

12. До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Васильки»?

А) до інтимної;

Б) до пейзажної;

В) до патріотичної;

Г) до громадянської.

 

13. Хто з поетів у своєму вірші стверджував: «Не можна любити народів других, коли ти не любиш Вкраїну»?

А) Василь Голобородько;

Б) Володимир Підпалий;

В) Володимир Сосюра

Г) Іван Франко.

 

14. Ліричний герой якого з віршів Володимира Підпалого закликає «в житті любити гаряче і багато: сонце, дощі зернисті…»?

А) «…Бачиш: між трав зелених…»;

Б) «Любіть Україну!»;

В) «Зимовий етюд»;

Г) «Матері».

 

15. Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

Позначте рядки, у яких записані назви віршів Василя Голобородька:

А) «Наша мова»;

Б) «З дитинства: дощ»;

В) «Теплі слова»;

Г) «Васильки»;

Ґ) «Солов’їні далі»;

Д) «…Бачиш: між трав зелених…».

 

16. Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

Позначте рядки з поезії Володимира Сосюри «Осінь»:

А) «Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»;

Б) «По садах пустинних їде гордовито…»;

В) «В’яне все навколо, де пройдуть копита…»;

Г) «Так же буде поле, як тепер, синіти…»;

Ґ) «…і ось так же в полі будуть двоє йти…».

Д) «Скрізь якась покора в тишині розлита…»;

 

17. Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

Позначте рядки, які описують, у чому виявляється образ України в поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну».

А) у повстанській пісні;

Б) у пісні, у кожній думі;

В) у книгах письменників;

Г) у зірках, у вербах;

Ґ) у наукових працях;

Д) у кожному серця ударі.

 

18. Завдання на встановлення відповідності.

Установіть відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й прикладами:

А) «між зелених трав, як грудочки, пташата…»;

Б) «…хто набігається,

хто нахитається,

хто насидиться на горі…»;

В) «пелюстки печальні», «осінь жовтокоса», «синьоока осінь»;

Г) «їде осінь», «вітер пелюстки розкида», «берізка мерзне».

 

1. Епітет.

2. Порівняння.

3. Анафора.

4. Персоніфікація.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
4295
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку