Підсумковий квест "Шукачі скарбів" інтегрованого курсу "Я досліджую світ"

Про матеріал
Чому квест? - По-перше, наша школа розташована на дуже виграшному місці, поруч музей історії села, криниця, річка тощо. - По-друге, за умовами гри маршрут має бути поділений на станції, кожна з яких передбачає певне завдання, що дає змогу не вимушено в ігровій формі перевірити отримані учнями знання, їх уміння аналізувати, міркувати. - По-третє, під час колективної гри, якнайповніше, виявляються особисті риси кожної дитини, встановлюються доброзичливі відносини з однокласниками.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підсумкововий квест

   «Шукачі скарбів»

  інтегрованого курсу  

  «Я досліджую світ»

              1 клас

 

 

 

 

Шаповалова Світлана Іванівна            

                                                                    вчителька початкових класів

Олександро-Калинівської філії

Іллінівського ОЗЗСО І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням іноземних мов

 

2019 рік

 

Введення в освітню програму першого класу інтегрованого курсу «Я досліджую світ» примусило не тільки мене, а й всіх вчителів перших класів переосмислити методи та засоби подання матеріалу, його смислового навантаження, доступності, доцільності. Нова українська школа надала можливість вчителям без перешкод інтегрувати декілька дисциплін, самостійно обирати швидкість подолання тих чи інших тем, спираючись на засвоєння матеріалу учнями, а не тільки вимоги програми. Це окрилило, але й надало багато головного болю педагогам, бо треба було забути про старі відточені  до коми стандартні уроки, та братися і  напрацьовувати новий цікавий  матеріал, який дає змогу учням розглядати навчальні проблеми з різних боків, розширювати обсяг  знань, формувати необхідні компетентності.

 Протягом навчального року я також намагалася якнайліпше донести матеріал учням, дати змогу його засвоїти і застосовувати засвоєні знання на практиці. Мої учні, як тепер кажуть здобувачі освіти, з завзяттям бралися за читання, письмо, з зацікавленням експериментували та ставили досліди, ліпили,  малювали, навіть прийняли участь в міжнародному екологічному проекті. За перший рік навчання багато чому навчилися та багато про що дізналися. На кінець навчального року мені дуже хотілося провести підсумковий захід на свіжому повітрі, щоб дізнатися наскільки глибоко засвоїли учні отримані знання. Довго  міркувала над формою проведення заходу і зупинилася на квесті.

Чому квест?

  • По-перше, наша школа розташована на дуже виграшному місці, поруч музей історії села, криниця, річка тощо.
  • По-друге, за умовами гри маршрут має бути поділений  на станції, кожна з  яких передбачає певне завдання, що дає змогу не вимушено в ігровій формі перевірити отримані учнями знання, їх уміння аналізувати, міркувати.
  • По-третє, під  час колективної гри, якнайповніше, виявляються особисті риси кожної дитини, встановлюються доброзичливі відносини з однокласниками.

Після того, як визначилася з формою проведення заходу, продумала маршрут за яким  буде проходити гра. Так  як діти ще маленькі, та враховуючи спекотну погоду, довжина маршруту має бути обмеженою.  На шляху повинно бути декілька об’єктів, де потрібно буде зробити зупинки і які б несли смислове навантаження.

Все добре зваживши обрала сім обєктів, загальна відстань між першим та останнім близько одного кілометру. 

 Тепер в мене є форма проведення заходу і маршрут, необхідно наповнити гру змістом. А зміст навчальної гри має бути цікавим і значущим для учасників,  завершуватися певним результатом. Що може бути цікавішим для дітей, як не пошук скарбів. Ось і назва квесту –

 

 

«Шукачі скарбів».  За моїм задумом гравці, виконавши завдання на першій зупинці, отримують підказку де шукати наступну зупинку і так далі. Кожну фото – підказку діти мають  приклеювати до  карти.

Залишилось:

  1. Придумати завдання. Роздрукувати їх і розвісити на кожній зупинці квесту.
  2. Намалювати карту з позначками, де шукати скарб.
  3. Знайти спонсорів, щоб наповнити наш чарівний сундук скарбами.
  4. Також необхідні помічники для організації та проведення гри і обов’язково фотограф, щоб спогади про гарно проведений час залишились на довгі роки.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий квест «Шукачі скарбів»

інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

Мета:

  • узагальнити отримані знання, сприяти  їх розширенню та закріпленню;
  • активізувати пізнавальну  діяльність дітей;     
  • створити ситуацію колективної співпраці, взаємодопомоги, успіху;
  • розвивати  цікавість до рідного краю та села;
  • виховувати  повагу до Батьківщини її символів;                                                                                                                                                          
  • формувати вміння долати перешкоди.

 

Хід гри

Учасники: учні 1 класу  у кількості 5 чоловік.

Сьогодні, люба дітвора,

У нас цікава буде гра!

Уявіть, що ви, малята,

Вирішили мандрувати.

Та не просто мандрувати,

Скарби приховані шукати.

Ми знаходимося  на шкільному подвір’ї, звідси розпочнеться наша подорож, а скінчиться вона на «Галявині охоронця  скарбів»,  де ми неодмінно знайдемо свій скарб.  Я впевнена, що   подолати всі перешкоди   вам  допоможуть міцні знання, кмітливість та взаємодопомога. Ви впораєтеся з усіма труднощами, якщо будете працювати дружно, однією командою. До фінішу повинні дійти усі. То ж давайте повторимо правила роботи в команді.

  - Працюйте дружно та завзято.

- Прислухайтеся до порад товариша.

- Допомагайте один одному.

-  Не галасуйте, не сваріться.

Скажіть, чи готові ви мандрувати за скарбами? Що? Що? Не чую.  Щоб вирушити в подорож вам необхідно мати  карту. Ви її отримаєте якщо дасте правильні відповіді на запитання. Тож увага!

 

 

 

 

1. Зупинка «Шкільне подвіря»

Що за диво-корабель

Нас везе навкруг земель?

Пливемо морями знань

Серед хвиль важких — питань.

За шкільні роки буремні

Знань набудем — будьте певні!

Обігнемо Землю з часом

З нашим дружним першим класом.

-З цього порога почалось ваше шкільне життя. Якось непомітно  пролетів цілий рік навчання. Усі кажуть ось і закінчився навчальний рік, а хто знає

  1. Скільки місяців у році? Скільки днів?
  2. Які пори року ви знаєте? Назвіть місяці кожної пори року.
  3.  Скільки днів має місяць?
  4. Скільки днів має тиждень? Як називають дні тижня?
  5. Скільки годин триває доба? Назвіть її складові?

Ви чудово впоралися з завданням. Отримуйте карту і підказку, яка вам вкаже в якому напрямку  вирушати.

 

 

 

 

 

 

2. Зупинка. «Вишня» - шкільний садок

 

Ранньою весною

В нашому садку

Самі ми садили

Вишеньку струнку.          

І шумить листвою —

Вже така, як я! —

Від усіх найкраща

Вишенька моя!

 

- А тепер питання відважним шукачам скарбів!

1. Які бувають рослини?

2. Які  дерева ростуть у шкільному садку? Назвіть пять фруктових дерев.

3. Як змінюються дерева протягом року?

4. На яке свято ми посадили вишеньку у шкільному садочку? (День Землі)

5. Яку користь приносять рослини?

 - Чудово, отримуйте наступну підказку. Зрозуміли куди нам далі мандрувати?

 

                                      

3. Зупинка «Музей історії села «Довкілля»

 

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

 

1. Як називається наша Батьківщина? Назвіть її столицю.

2. Назви державні символи України. Що означають кольори прапору?

 

 

3. На яке свято печуть паски, фарбують та розмальовують яйця?

4. Які українські національні страви ви знаєте?

5. Чим прикрашають голови українські дівчата?

 

   

 

4. Зупинка «Автобусна зупинка»

 

Як не глянув ти ліворуч,

Не дав транспорту пройти –

Той не зможеш ти безпечно

Вулицю всю перейти.

  • Ви, готові давати відповіді на наступні питання?
  1. Які види транспорту ви знаєте? Яким транспортом користуєтесь повсякдень?
  2. Які сигнали має світлофор? Що означають його кольори?
  3. Як треба поводити себе на дорозі?

4. Як треба поводити себе в транспорті?

  Не шуміти, не штовхатись,

Чемно й лагідно триматись.

Без білета, знає кожен                                             ,

Їхати в транспорті не можна.

Старшим людям, як годиться,

Треба місцем поступиться.

  Скоро вихід, не штовхайся,

Потихеньку просувайся.

5. Як треба поводити себе на зупинці?

  • За такі чудові відповіді ви отримуєте наступну підказку.

 

 

5. Зупинка «Криниця»

 

 

Куди у селі сходяться усі стежки? Де можна почути усі новини? Де зупиниться  втомлений подорожній? Еге ж, біля криниці! Найкорисніша вода – джерельна, кринична. Раніше гуртом копали криницю, доглядали її. Слово «криниця» означає джерело.

Так і в нашому селі всією громадою доглядають за криницею. Не один раз виручала вона мешканців нашого села своєю прохолодною цілющою водою.

Тож, дайте відповіді  на питання:

  1. Навіщо людині вода?
  2. В яких станах може бути вода?
  3. Як потрапляє вода у криницю?
  4. Яку воду можна пити?
  5. Чим різниться морська і річкова вода?

    - Які ви молодці, отримуйте наступну підказку.

 

 

 

6.Зупинка «Чарівний місток».

Вгадайте, що це таке:

Через воду переводить

Тільки з місця сам не сходить.

 

1.Як зветься річка, що тече нашим селом?

2. Які водойми є в Україні?

3. Які тварини живуть у воді?

4. Які водні рослини ви знаєте?

5. Як треба поводити себе біля водойм?

 

 

 

 

 

 

7.Зупинка «Галявина Охоронця скарбів».

На чарівну галявину

Ніхто не потрапляв.

А на тій галявині -

Диво-дивина -

Різні квіти веселкові

І смарагдова трава.

Ту чарівну галявину

Не кожен знайде.

Лиш людина з добрим серцем

Там СКАРБ віднайде.

 

  • Щоб охоронець скарбів дозволив вам знайти скарб необхідно  відповісти на питання, допомогти хазяїну по господарству, пограти в ігри та скуштувати смачну козацьку юшку.

 

  1. Як розвести багаття, щоб не зашкодити природі?
  2. Назвіть літні місяці?
  3. Як треба себе поводити у спеку?

4.  Які  ігри ви любити грати з друзями?

5.  Як треба себе поводити під час гри?

 

 

Дуже швидко і весело промайнув час на «Галявині охоронця скарбів»

 

Охоронець скарбів провів  майстер-клас «Безпечне розпалювання вогнища», діти допомогли зібрати дрова, щоб зварити смачну козацьку юшку.

 

 

 

 

 

 

Поки варилася юшка з’ясували, чи багато козацького духу мають наші хлопці  (надували повітряні кульки).

Надуті кульки прив’язали до гілки дерева. Незабаром вони стануть мішенями для стрільців з луку.

 

 Також кульки виконують роль козацьких коней, гравці сідали на «коней» і змагалися хто швидше об’їде галявину.

 

           

 

Набралися сили скуштувавши козацької юшки,  запивши її чаєм з цілющих трав.     

 

 

 

Козачата перевірили гостроту ока і міць руки, змагаючись у стрільбі з лука.

 

 

 

 

Але за іграми та розвагами юні шукачі скарбів не забули про головну мету своєї подорожі, проявивши допитливість, наполегливість, увагу вони знайшли прихований на галявині скарб.

 

 

 

 

 

 

 

Приложені зусилля, щодо організації та проведення квесту, не були марними. Гра пройшла у гарному темпі. Майже на всі запитання квесту гравці відповідали без сторонньої допомоги, тільки деякі відповіді потребували  невеликих доповнень та уточнень з мого боку. Що доводить різнобічну обізнаність та гарний рівень засвоєння знань. Дружня командна робота під час заходу та досягнення поставленої мети створили атмосферу успіху.

Хочу зазначити, що квест – це захоплююча гра, яку потрібно  використовувати як дієвий засіб для залучення учнів до навчальної діяльності та отримання радості від пізнання. Ця гра ґрунтується на знаннях, навичках і вміннях, здобутих на уроках, забезпечує можливість учням обирати раціональні й ефективні рішення, при цьому критично оцінювати себе та інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доданок 1.

 

Маршрут квесту «Шукачі скарбів»

 

Зупинка №1        Шкільне подвір’я                      

  (питання з тем «Правила дружби», «Як вимірювати  час»)

Зупинка №2       Шкільний сад                             

   (питання з       тем     «Царство рослин»,  «День   землі»)

Зупинка №3      Музей історії села «Довкілля»        

 (питання з тем «Наша Батьківщина», «Подорож в минуле», «Наш край»)

Зупинка №4      Автобусна зупинка                   

  (питання з тем «Дорога до школи», «Транспорт»)

Зупинка №5        Криниця                                        

    (питання з тем «Вода у нашому житті», «Людина та її здоровя»)

Зупинка №6       Чарівний місток                                      

 (питання з тем «Водний світ»,  «Наш край»)

Зупинка №7       Галявина охоронця скарбів

 (питання з тем «Ігри – це серйозно»,  «На порозі літо»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Використана література

 

  1. Сокол І.  М.  Квест як сучасна інноваційна технологія навчання [Електронний ресурс] / І. М. Сокол // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2013. – Вип. 7. – С. 168–171. – Режим доступу :  http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2013_7_55.
  2. Мішагіна О.Д. Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів [Електронний ресурс] / О. Д. Мішагіна // Освіта.ua. Форум педагогічних ідей "Урок".  – Режим доступу : http://osvita.ua/school/ lessons_summary/edu_technology/34730/.
  3. 2. http://sopinairina.wixsite.com/quests/–1-cf2i
  4. 3. http://sopinairina.wixsite.com/quests/sokol
  5. 4.  http://www.zhu.edu.ua/mk_school/mod/page/view.php?id=10827

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
2386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку