Підсумковий урок з географії 6 класу "Географічне пізнанняЗемлі"

Про матеріал
Урок-подорож з використанням прийомів "Творча лабораторія", "Географічний крос", "Мікрофон", "5 речень" та ін. Здобувачі освіти (об'єднані в три команди) підсумовують знання про географічні досягнення і відкриття, розвивають навички роботиз географічною картою та додатковою літературою.
Перегляд файлу

Підсумковий урок з географії 6 клас (2019-20 н.р.)

«Географічне пізнання Землі»

Мета: сформувати  в учнів первинні знання про розвиток географічних досягнень і відкриттів; розвивати вміння учнів працювати з географічними картами  і додатковою літературою; сприяти розвитку інтересу  школярів до вивчення географії як науки.

Обладнання: глобус, фізична карта світу, атласи, портрети мандрівників, підручники, робочі зошити з таблицею «Етапи географічного пізнання Землі», міні-проекти.

Тип уроку: урок-подорож

                                 Хід уроку:

І. Організаційний момент

                           Урок сьогодні незвичайний,

                           Загадковий і далекосяжний.

                           Ми вирушаємо до минулих днів.

                           В епоху великих відкриттів.

       Згуртуємось у три команди мандрівників  і  організуємо подорожі на кораблях «Санта Марія», «Нінья» і «Пінта». За всі правильні відповіді ви  отримаєте фішки. У кінці уроку визначимо найактивнішу команду.

      Крилаті вислови про мандрівників і туристів. Виходять капітани команд і вибирають вислів  (на дошці ) про подорожі відомих людей, як  девізи команд.

      Конкурс малюнків «Вітрильники» (різні види вітрильників)

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Прийом «Мікрофон»

         Назвіть  прізвища відомих мандрівників і дослідників від давніх до сучасних віків. Допоможуть згадати їх ваші атласи і таблиця в робочому зошиті «Етапи географічного пізнання Землі» (відповіді ланцюжком).

      Яких відомих людей  Ви запам’ятали з шкільної виставки «Галерея  мандрівників»?

  Виставка літератури

    Перегляньте виставку пригодницької  літератури  та книг про великих мандрівників (бібліотекар).

 ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. 

Прийом «Чомучка»

1 Чому давні вчені були не лише істориками або географами, але й філософами, математиками , астрономами?

2.Чому в давніх учених виникли думки про кулястість Землі?

3.Чому багато мореплавців давнини , відкриваючі нові землі, приховували свої відкриття?

Прийом «Проблемне питання»

    Якби від вас залежало, яку назву одержать землі Нового світу, що б ви обрали: «Колумбія» чи «Америка»? Чому? Обгрунтуйте свою думку?

ІУ. Усвідомлення змісту узагальнюючого уроку

Прийом «Географічний крос» (команди задають по 3 питання один одному)

Фізкультхвилинка

Ми багато працювали,

Ледве зі стільців ми встали.

Повирівнюєм хребти.

Пострибаєм на нозі.

Потім, дуже обережно

Політаєм, як птахи.

Але знов урок у нас!

Посідаєм тихо, клас.

Прийом «Ім’я  відомих мандрівників на географічній карті»

    Виберіть найкращих знавців карти – штурманів команд, які знаходять географічні об’єкти на карті (під керівництвом вчителя).  Покажіть :

  1. Протоку Дрейка            4. Тасманове море
  2. Берінгову протоку        5. о. Тасманія
  3. Магелланову протоку  6. Тихий океан

Прийом «Творча лабораторія»

      Географія тісно пов’язана з іншими науками. Наприклад,з біологією, математикою, історією, літературою.

1.Сухопутний торговий шлях, що з’єднував Європу з Китаєм називають….

2.Чому європейські купці та королі шукали морський шлях до Індії…?

3. Скільки років тривала перша навколосвітня подорож, скільки кораблів і членів команди повернулося додому?(6 вересня 1522 року «Вікторія» (єдине вціліле судно  експедиції Ф.Магеллана) повернулось до Іспанії з 18-ма (з 319-ти на 5 кораблях) моряками на борту, здійснивши 1081-денну , першу в історії навколосвітню подорож. «Вікторія » привезла стільки прянощів, що продаж їх з лишком відшкодував суму, витрачену на всю експедицію, а іспанці отримали «право першого відкриття» нових земель (Маріанські та Філіппінські остови).

4. Що означають ці дати: 1492, 1820, 1519-22

У. Закріплення

Гра «П’ять речень» . Зміст гри полягає в тому, щоб  п’ятьма реченнями викласти зміст свого повідомлення про мандрівника, який найбільше зацікавив учня при вивченні теми (діти пишуть прізвище на стікерах і прикріплюють на дошці до вітрильника)

УІ. Підсумок уроку

Відбираються найбільш вдалі «п’ять речень», які по суті і є висновками.

Підраховуємо фішки і визначаємо найактивнішу команду.

 

 

Підсумковий урок з географії 6 клас (2018 р.)

«Географічне пізнання Землі»

Мета: сформувати  в учнів первинні знання про розвиток географічних досягнень і відкриттів; розвивати вміння учнів працювати з географічними картами  і додатковою літературою; сприяти розвитку інтересу  школярів до вивчення географії як науки.

Обладнання: глобус, фізична карта світу, атласи, портрети мандрівників, підручники, робочі зошити з таблицею «Етапи географічного пізнання Землі», листки самоконтролю.

Тип уроку: урок-подорож

                                 Хід уроку:

І. Організаційний момент

   Цікавим  буде наш сьогоднішній урок,

   Назустріч знанням ми зробимо наш крок,

   Здійснемо подорожі до минулих ми років,

   Відвідаємо епохи географічних відкриттів.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

     1. Прийом «Мозковий  штурм» . Згадайте імена великих мандрівників (запис на дошці: стародавня епоха, епоха середніх віків, епоха Великих географічних відкриттів, епоха Нового часу).

  1. Вікторина «Чи знаєш ти видатних географів, мандрівників?»      

Учитель приносить у клас портрети географів-мандрівників. Учні повинні назвати їх відкриття й значення для географічної науки.                                                                                                              

      3. Вікторина «Хто автор  цих слів?»

  • «Ризик, пов'язаний з плаванням у цих недосліджених і покритих морях у пошуках Південного материка, настільки великий,що я сміло можу сказати: жодна людина ніколи не наважиться проникнути на південь далі, ніж це вдалося мені…» (Джеймс Кук)
  • «Норвежці випередили нас. Амундсен опинився на полюсі першим. Неймовірне розчарування! З жахом думаю про зворотній шлях» (Роберт Скотт)
  • «Я пожертвував би славою, рішуче всім, щоб повернути його до життя. Мій тріумф затьмарений думкою про його трагедію, вона переслідує мене!» (Руаль Амундсен)

4. Клуб «Чомучок»

1.Чому європейців приваблювали Індія і Китай? (Ці країни були основними постачальниками коштовного каміння, рідкісних тканин, прянощів)

2. Чому в той час так цінувалися прянощі? (В Європі їжа була одноманітною і бідною: овочів крім капусти ще не було. Дуже дорогим був цукор, а прянощі додавали їжі запах і смак. Їх привозили з Молуккських островів - «Островів прянощів»).

3. Чому Христофор Колумб припустився великої географічної помилки, щодо свого відкриття? (Мандрівник хотів дістатися до берегів Індії Атлантичним океаном, передбачаючи, що має подолати відстань у 2400 миль. Насправді відстань виявилася майже в 5 разів більшою – 10 600 миль.)

  ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. 

Гей, нові Колумби й Магеллани,

Напнемо вітрила наших мрій!

Кличуть нас у мандри океани,

Бухту спокою облизує прибій.

 

Хто сказав, що все уже відкрито?

Нащо ж ми народжені тоді?

Україно! Доки жити буду,

Доти відкриватиму тебе.

 

   Сьогодні ми святкуємо Всесвітній День туриста. В нашій школі організований клуб «Мандрівник». Чи вважаєте Ви себе туристами ? Які місця України Ви відвідали? Де ви мандрували цього літа? (короткі ессе, колаж «Світлини сімейних мандрівок»).

   Крилаті вислови про мандрівників і туристів (випереджальне завдання).

-«Боротися й шукати, знайти і не здаватися» (Роберт Скотт. На хресті його поховання)

  Виставка літератури

    Перегляньте виставку пригодницької  літератури  та книг про великих мандрівників (бібліотекар)

  Проблемне питання

Що об’єднує ці товариства та установи?

  • Міжнародний географічний конгресс,1871
  • Міжнародний географічний союз,1922
  • Географічне товариство України, 1991
  • Інститут географії НАН України
  • Центр антарктичних досліджень
  • Географічні факультети інститутів

Фізкультхвилинка

    «Географії не буває без карти»

    Руханка до карти. Імена великих мандрівників на географічній карті.

ІУ. Перевірка  навчальних досягнень учнів

            1. Географічний диктант

1. Назвіть «батька географії»

2. Хто з мандрівників уперше привіз до Європи картоплю і тютюн?

3. Назвіть італійського мандрівника, який протягом 25 років  мандрував сходом Азії і дійшов до Китаю.

4. Хто першим довів кулястість Землі?

5. Першовідкривач морського шляху до Індії.

6. Хто створив перший глобус, який називав «земне яблуко»?

7. Першовідкривач Північного полюсу.

8. Хто відкрив Антарктиду?

9. Хто і коли дав назву найбільшому океану Землі?

10. Першовідкривач Південного полюсу.

11. Хто відкрив Австралію?

12. Назвіть відомих мандрівників –українців.

У. Підсумок уроку   

    Тільки вивчивши історію відкриттів, можна уявити всі небезпеки і труднощі, з якими стикалися першовідкривачі. Їхній приклад надихає і нас на нові дослідження ще невідкритих багатств Землі, Світового океану, на дбайливе ставлення до того, чим ми користуємося щоденно.

 Назвіть головні причини великих і маленьких подорожей в давні  і сучасні часи.

  • Допитливість
  • Нові землі,торгівля
  • Наука, відкриття

Рефлексія. Намалюйте смайлики і прикріпіть їх до вітрильни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Санта Марія»

 

 

 

     «Пінта»

 

 

      «Нінья»

 

1492, 1519-22

 

       1820

 

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
1195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку