Мета уроку - вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова, які треба писати з великої букви,
Дидактична задача: актуалізувати знання учнів про іменник, складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; удосконалювати навички каліграфії та читання. Розвивальна задача: розвивати базові навички і вміння, необхідні для подалышого розвитку комунікативної компетенції, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.
Виховна задача: виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
Клас: 2
«____»___________.20___ року
Конспект уроку української мови
Тема: Пишу з великої букви імена, по батькові, прізвища. Складання речень
Мета: вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова, які треба писати з великої букви,
Дидактична задача:
актуалізувати знання учнів про іменник, складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; удосконалювати навички каліграфії та читання.
Розвивальна задача: розвивати базові навички і вміння, необхідні для подалышого розвитку комунікативної компетенції, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.
Виховна задача: виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
Обладнання: мультимедійний комплект, ЛЕГО, картки із завданням.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Форма проведення: урок-дайджест
Хід уроку
І. Організація класу
1. Створення позитивного психологічного клімату класу.
Реклама
-Пропоную скласти рекламу нашого уроку
-Продовжіть мою думку
-Наш урок буде…(цікавий,корисний,потрібний)
-На уроці ми будемо…(активні,уважні,розумні,працьовиті)
2.Очікування
-Чого ви очікуєте від уроку?(отримати знання,розум)
ІІ. Актуалізація і коригування опорних знань та уявлень учнів
1. Гра «Істота-неістота» (ЛЕГО зелена цеглинка – хто? синя – що?, жовта – слово-пастка)
-Я називаю слова, а ви показуєте відповідну цеглинку.
Судно, діти, компас, вітрильник, капітан, море,боцман,штурвал, моряк, обід, український, борщ.
І і іі ім
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку
Відгадайте загадку.
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке,
Бо носить все життя мене людина,
А відгадайте-но, що я таке? (Ім’я)
Звукобуквенний аналіз слова Ім’я
— Діти, як ви вже знаєте, усі предмети, що нас оточують, мають своє ім’я. Тобто «книжка» — це не зошит, бо зошит має своє ім’я... Так і люди. Як тільки маленька дитина народжується, їй дають ім’я.
Які імена хлопчиків і дівчаток ви знаєте? Так, Галинка, Оля, Олег — це імена. А от літніх людей, ваших батьків, учительку кличуть не просто по імені, а й по батькові.
Кожна людина має своє ім’я, по батькові, прізвище. Спробуємо дослідити, як правильно пишуться вони, чому саме так, звідки прийшли до нас наші імена, яким способом утворились прізвища, по батькові. Навчимося правильно писати ці іменники, бо грамоти вчиться — завжди знадобиться. Для людини її ім’я звучить найсолодше, тому імена тих, хто гарно працюватиме, міркуватиме, буде красиво писати, правильно сидіти, даватиме цікаві відповіді на питання, звучатимуть найчастіше. Це буде найкращим визначенням його хорошої роботи на уроці.
VІ . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Прочитай текст.
Друзі попросили капітана познайомити їх із командою вітрильника. Спочатку капітан Іван Васильович Кузьменко представив команді пасажирів судна.
Моряки привітно посміхнулися дітям. А капітан вів далі:
Діти усміхнулися. Їх розвеселило прізвище кока.
Друзі ковтнули слинку і рушили до їдальні.
Перевірка розуміння прочитаного.
Виписати з тексту виділені слова.
Руханка. Гра «Варенички»
Учні повторюють слова і рухи за вчителем.
Проведи дослідження.
Перевірте себе за правилом. С. 60
Кожна людина від дня народження має своє ім’я. Ім’я своїй дитині вибирають батьки за бажанням. До імені дитини додається ім’я батька. Якщо його звуть Іваном, то донька буде Іванівна, а син- Іванович.
-Скажіть, якщо я по батькові, Миколаївна, як звали мого батька?
-А якщо Дарина Сергіївна, як ім’я батька нашої Даринки?
Декілька учнів називають своє ім'я й по батьковій називають ім'я батька.
Педагогічна технологія «Щоденні 5». Робота із словом.
4. Розповідь з елементами бесіди.
Словничок. Знайомство з новим словом «тезки» (стіна слів)
-Діти,у нас у класі є учні,які мають однакові імена.
-Може хтось знає,як називають цих людей? (Тезками)
-Запам’ятайте, людей, які мають однакові імена називають тезками. Скажемо разом …
Музична фізкультхвилинка
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.
Формування вміння користуватися знаннями
VІ. Закріплення вивченого)
Читалочка пропонує тобі записати інформацію про себе і тих членів сім'ї, які в тебе є. Устав пропущені слова.
Мене звуть _____________. Моє прізвище _________________.
Мою маму звати _________________. А тата _______________.
У мене є бабуся ____________ і дідусь _____________.
А ще брат ___________________ і сестра _______________ .
Наша сім'я _____________, _______________.
Декілька учнів зачитують свої роботи.
— Назви своє ім’я та імена кількох твоїх друзів.
— Назви ім’я та по батькові своєї вчительки, мами, тата.
— Назви своє прізвище та прізвище сусіда по парті.
— Доберіть загальну назву до кожної групи слів.
Андрій, Микола, Ірина, Олена, Максим — ... (імена).
Петрівна, Григорович, Іванівна, — ... (по батькові).
Костенко, Бойко, Шевченко — ... (прізвища).
— Що можете сказати про слова останнього рядка?
— Назвіть, кого ще з українських поетів ви знаєте?
2. Технологія «Незакінчених речень»
-Сьогодні на уроці я запам’ятав…
-Я навчився на уроці…
-Мені сподобалось…
VІІ. Рефлексія
Пірамідка настрою.