Пізнавальне шоу з української мови для 4 класів

Про матеріал
Цікаве та пізнавальне шоу з української мови для учнів четвертого класу. Ідею взято з телеканалу СТБ "Солов'їне шоу".
Перегляд файлу


До дня української мови та писемності у Хмельницькій середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів 22 імені Олега Ольжича було проведено пізнавальне шоу з української мови вчителями початкових класів:Казмірук Тетяною Володимирівною та Блажко Альоною Анатоліївною.Ідею взято з телеканалу СТБ "Солов'їне шоу".


-Привіт,привіт,наші любі вкраїнчики-це солов’їне шоу.Шоу яке створене для того, щоб всі вчительки української мови в Україні змогли б сказати:”А я ж казала що пригодиться!”

(Вставка пісня з назвою)

-Всі ми знаємо і це не секрет, що знання це сила,а знання мови-це подвійна сила і зараз на ваших очах будуть мірятися своїми силами .Ці приємні блогери,тіктокери,учні 4-х класів,найвідоміші ведучі ютуб каналу школи №22,ваші оплески.

(Представлення дітей)

-Я все життя думала що мої знання української мови такі ж глибокі як Маріїнська впадина,а солов’їне шоу довело,що це навіть не озеро Світязь,тому я також разом з вами сьогодні буду навчатись як і наші глядачі,наші вкраїнчики. І нам в цьому допоможе незрівнянна ,романтична звичайно вчителька української мови Альона Анатоліївна.

Вчителька.

-Вітаю всіх, шановні учасники,одразу зазначу ніяких шпаргалок, так ви матеріал не засвоїте. А для того щоб перевірити ваші знання, у вас буде 3раунди.

За І раунд ви отримуєте-1 бал, за ІІ раунд-2 бали і за ІІІ раунд-відповідно-3 бали.

-Я вам зичу успіхів і нехай переможе найерудованіший або найерудованіша.

(Завставка І раунд)



І раунд (Так чи ні)

  • Я буду зачитувати вам фразу, слово,речення і вам треба буде сказати так чи ні, тобто правильно чи неправильно. Отож розпочинаємо!

-У словах “менший”,”тонший”,”дощ” пишемо м’який знак?(Ні)

-Чудово впоралися, відповіли правильно ,проте дуже часто саме у цих словах припускаються помилки.Запам’ятаємо для себе,що м’який знак ми не ставимо якщо у нас є н,а далі йде ж,ч,щ. Не будемо ставити ь у словах типу інший, уманщина також не ставимо ь у кінці слова,після шиплячих на відміну від російської мови ,тому у нас дощ.йдеш не ставимо ь.Справа у тому що шиплячі звуки у нас не можуть бути м’якими,тільки пом’якшеними.

-Скажіть будь ласка,яка літера українського алфавіту вам на вигляд подобається найбільше?Чому?(Відповідь учасника)

- Отож,запитання.

-Слова брильянт і діамант обидва вживаються в українській мові?(Ні) Тому що лише діамант!

Наступне запитання для Вас.

  • Море, ділянка, планета-це власні назви?(Ні).

Вчителька.

-Абсолютно вірно,тому ці слова є загальновживаними і не є іменами .

-А зараз запитання для вас,поїхали.

-Слова “витрачати ”і “гаяти”- це антоніми?(Ні)

Вчителька.

-Тому що ці слова мають однакові значення і вони синоніми.

-У мене до вас запитання ,які звуки у вашій вимові зустрічаються частіше голосні чи приголосні?(Відповідь учасника)

-І так.

-Букви ми бачимо і пишемо?(Так)

-Неймовірно, правильно.

(Заставка пісня солов’їна мова)

-А як ваші справи,мабуть засумували уже? А це запитання саме для Вас.

- Звуки бувають м’які та приголосні?(Ні)

Вчителька.

-Звуки в українській мові бувають голосні та приголосні.

-А тепер почуємо голос цього учасника-супер тіктокера.Ваше запитання!

-М’який знак звука не позначає?( Так)

-Запитання для Вас.

-Скільки голосних звуків у слові –стільки ж і складів?(Так)

-А зараз запитання для найвідомішого блогера.

-Сполучення дж позначає 2 звуки?(Ні)

Вчителька.

За правилом укр.мови сполучення дж позначає 1 звук.

-І останнє запитання.


-Буква я завжди позначає 2 звуки?(Ні,не завжди)


Вчителька.

-Справді існує безліч випадків позначень я двома звуками.

-Підвимаємо підсумки І раунду.Боротьба продовжується.

(Заставка солов’їне шоу)

Флешмоб (А ти лети у далекі світи)

(Заставка солов’їне шоу)

-І звичайно ми щиро дякуємо нашим захисникам, які тримають мирне небо над нашими головами. І ми дякуємо їм за те,  що ми маємо можливість проводити солов’їне шоу. Ми дякуємо їм за те що маємо можливість жити в такому ритмі до якого ми звикли і я прошу всіх допомагати та малювати малюночки для наших ЗСУ.Слава Україні!Героям слава!

(Заставка солов’їне шоу)

  • І от так швидко та динамічно ми переходимо до ІІ раунду. Який називається хвилинка!

(Заставка раунд ІІ.)

  • Суть дуже проста, я буду ставити вам питання і вам потрібно дати якнайбільше відповідей за 1 хвилину. Отож починаємо з переможців першого раунду.

Ви готові?

  1. Склади є закриті і ……..(відкриті)
  2. Антонім до слова «питання» (Відповідь)
  3. Слова з однаковим коренем називаються  (Спільнокореневі)
  4. На які питання відповідає іменник (Хто? Що?)
  5. Скільки букв о у слові «богомол»? (Три)
  6. Частина слова, що стоїть пред коренем? ( Префікс)
  7. Як правильно перенести слово «кущ» на наступний рядок? (ніяк)
  1. Протилежні за значенням слова це - ?(антоніми)
  2. Підмет і присудок це – (головні члени речення)
  3. Назвати слово «друг» в множині (друзі)
  4. У питальних реченнях вкінці ставимо…(?)
  5. Скільки букв у слові «кошик»? (П’ять)
  6. Остання частина слова? (закінчення)
  7. Остання літера алфавіту? ( Я)
  1. Музикальна школа- не правильно, а як правильно?(музична)
  2. Визначте префікс у слові «безпека» ( Без)
  3. Як правильно перенести з рядка в рядок слово «район» ( ра-йон)
  4. Якою частиною мови є слово «зелений»? (прикметник)
  5. Четверта літера алфавіту ( г)
  6. Якою частиною мови є слово «мандарин»? (іменник)
  1. Скільки голосних в українській мові? (шість)
  2. Скільки звуків в слові «кущ»?( чотири)
  3. Яка буква в українській мові немає відповідного звуку?( ь)
  4. Український народний танець? (гопак)
  5. Яий знак ставиться в кінці розповідного речення?( крапка)
  6. Квіти, листя, гілки, сплетені в коло, яким зазвичай прикрашають голову дівчата? (внок)
  7. Розмова однієї особи? (монолог)

Раунд ІІІ.Що це?(передбачено використання презентація з картинками назвами різних предметів українською мовою)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачик Світлана Ярославівна
    Сучасним дітям - сучасне викладання. Прекрасна ідея для перевірки знань, для розвитку мовлення, мотивації до навчання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку