План-конспект на тему: "Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок"

Про матеріал
План-конспект на тему: "Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок"
Перегляд файлу

Урок № 7

5 клас

Тема уроку: Локальна і глобальна комп’ютерні мережі. Використання мережевих папок.

Мета уроку:

Навчальна: ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної мережі, видами комп’ютерних мереж, їх класифікацією та призначенням, з основними пристроями, необхідними для підключення до мережі, навчити працювати з мережевими папками;

Виховна:  Розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, діяти за інструкцією, робити висновки;

Розвивальна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку:  Комбінований.

Обладняння та наочність: комп’ютер, презентація, завданням розроблені за допомогою інтернет-технологій.

Програмне забезпечення: браузер, програма Zoom.

План уроку

  1. Організаційний етап
  2. Мотивація навчальної діяльності
  3. Актуалізація опорних знань
  4. Вивчення нового матеріалу
  5. Усвідомлення набутих знань
  6. Підбиття підсумків уроку
  7. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом, перевірка наявності та готовності учнів до уроку;
  • Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Уявіть, що ви зробили реферат на своєму комп’ютері, який треба буде роздрукувати, а принтер під’єднаний до комп’ютера ваших батьків. Розділимось на 2 команди та запропонуйте якомога більше способів щоб роздрукувати файл.

Для першої команди завдання наступне: Як роздрукувати файл, якщо Інтернет відсутній

Друга команда: Якщо Інтернет є.

Свої відповіді відобразимо на дошці, розробленої за допомогою Інтернет-ресурсу Jamboard.

Учні сканують QR-код та виконують завдання створене за допомогою інтернет-ресурсу Jamboard.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fjamboard.google.com%2Fd%2F1jq3Nio0snOhsTYh6CaM94h8PrkSlPFCtmnUGSyDKf7E%2Fedit%3Fusp%3Dsharing&4&0

Очікувані результати:

Вчитель: Отже, у нас є багато варіантів передачі файлу, але не завжди є підключення для Інтернету, а накопичувачі не досить зручно постійно підключати між комп’ютерами, тому найбільш зручним способом є використання локальної мережі.

ІV. Актуалізація опорних знань

Вправа «Правила поведінки»

Учні сканують QR-код та виконують завдання створене за допомогою інтернет-ресурсу Kahoot!

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fcreate.kahoot.it%2Fdetails%2F489c3972-613f-43d9-a2b6-5cff105e5bad&4&0

Очікувані результати

V. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: Комп’ютерна мережа – сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, з'єднаних між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв.

Комп’ютерні мережі, залежно від охоплюваної території, бувають двох основних видів: локальна й глобальна.

Локальна мережа комп’ютера

Локальна мережа (LAN) – об’єднує комп’ютери, розташовані на невеликій відстані в межах школи, банку, училищі, заводу тощо;

Для під’єднання до мережі комп’ютер повинен мати спеціальний пристрій — мережевий адаптер, який у сучасних комп’ютерах зазвичай уже вбудований. Для побудови локальної мережі потрібен інший пристрій — мережевий комутатор.

Сервер та робоча станція

Комп’ютер, який надає ресурси, називають сервером. Комп’ютер, який використовує ресурси, називають клієнтом, або робочою станцією.

Адресація в мережі

Обмін даними між пристроями в мережі відбувається відповідно до певних правил, які називають протоколами. Згідно з ними кожен комп’ютер у мережі має спеціальний номер — IP-адресу.

IP-адреса складається із чотирьох чисел у межах від 0 до 255, відокремлених крапками.

(Сервер локальної мережі шкільного комп’ютерного класу може мати IP-адресу 192.168.0.1. Жодні два комп’ютери в мережі не можуть мати однакових IP-адрес.)

Вхід у локальну мережу:

Для входу до локальної мережі призначена папка Мережеве оточення. У вікні цієї папки містяться ярлики мережевих ресурсів, які відкривалися  раніше.

Щоб знайти певний ресурс, потрібно:

1) на додатковій панелі вибрати команду Показати комп’ютери  робочої групи — у робочому полі вікна з’являться значки доступних комп’ютерів робочої групи;

2) двічі клацнувши значок потрібного комп’ютера, перейти до роботи з відкритими ресурсами цього комп’ютера — відкривати папки, файли, створювати ярлики тощо

Спільне використання ресурсів

Використання спільних ресурсів може здійснюватись за наступними рівнями доступу:

  • Перегляд
  • Коментування
  • Редагування

Деякі папки можуть бути відкриті лише для читання. У таку папку неможливо ні записати новий файл, ні змінити та зберегти наявний.

Якщо до одного з комп’ютерів локальної мережі підключено принтер і до нього відкрито доступ через мережу, то користувачі інших комп’ютерів можуть друкувати на ньому свої документи (тексти, малюнки). Принтер та інші пристрої можуть також приєднуватися безпосередньо до мережі.

Глобальна комп’ютерна мережа

Глобальна мережа (WAN) – об’єднує комп’ютери та локальні мережі, розташовані в різних містах, державах і континентах.

Інтернет — глобальна комп’ютерна мережа, що складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі.

Інтернет об’єднує локальні мережі

  • навчальних і наукових закладів,
  • промислових підприємств,
  • службових установ,
  • окремі комп’ютери.

Глобальна мережа створює можливість

  • проводити наради, відеоконференції,
  • «мандрувати» світом,
  • стежити за курсами валют,
  • робити покупки в інтернет-магазинах тощо

Провайдери

Провайдер — це організація, що надає послуги, пов’язані з доступом до глобальної мережі.

Серед функцій провайдерів найважливішими є:

  • y забезпечення доступу до Інтернету;
  • y виділення дискового простору для сайтів (хостинг);
  • y підтримка роботи поштових скриньок;
  • y послуги зв’язку з передачі голосової інформації

Доменне ім’я

Доменне ім’я — текстова адреса комп’ютера або іншого ресурсу в Інтернеті

Доменне ім’я складається з назв кількох доменів, відокремлених крапками. Останнім у доменному імені є домен першого (верхнього) рівня, який зазвичай вказує тип організації чи державу; назва домену другого рівня найчастіше є ім’ям сервера даних; найпершим зліва є власне ім’я ресурсу

Кожному доменному імені відповідає певна IP-адреса, але одній IP-адресі може відповідати декілька доменних імен.

Гіпертекст

Гіпертекст — це текстовий документ, який містить гіперпосилання (слова, фрази, графічні об’єкти), клацання на яких дає змогу перейти до іншого місця в документі або до іншого документа.

Деякі гіперпосилання в разі клацання можуть викликати виконання певних дій: відкриття файла, завантаження поштового клієнта для написання електронного листа тощо. Гіперпосилання виділяють кольором символів, підкреслюванням, рамкою малюнка тощо.

VI. Усвідомлення набутих знань

  1. Вправа «Відгадай-ка»

Учні сканують QR-код та виконують завдання створене за допомогою інтернет-ресурсу ProProfs, завданням якої відповісти назапитання

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.proprofs.com%2Fquiz-school%2Fugc%2Fstory.php%3Ftitle%3Dmzmznjq1nah8qd&4&0

Очікувані результати:

VI. Підбиття підсумків уроку

Закінчіть речення:

  • На уроці я дізнався (дізналась) про …
  • Найбільше мені запам’яталося …
  • В мене на уроці настрій був …

 VIІ. Оцінювання учнів

VIІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати вивчений матеріал.

 

docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку