План конспект уроку англійської мови

Про матеріал
Розгорнутий план-конспект уроку з англійської мови на тему «Шкільні предмети» за підручником Prepare. Розробила вчитель І категорії Демків Галина Юріївна Тип уроку: урок засвоєння нових знань Вікова категорія: 5 клас Мета: вивчити нові ЛО, вдосконалювати навички сприймати на слух, практикувати вимову. Формувати в учнів навички діалогічного мовлення, практикувати учнів у письмі та навчити працювати у групах. Обладнання: флеш-карти “School subjects”, інтерактивна дошка, диск для аудіювання, відеокліпи, міні-літери англійського алфавіту.
Перегляд файлу

Розгорнутий план-конспект уроку з англійської мови на тему «Шкільні предмети» за підручником Prepare.

Розробила вчитель І категорії Демків Галина Юріївна

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Вікова категорія: 5 клас

Мета: вивчити нові ЛО, вдосконалювати навички сприймати на слух, практикувати вимову.

Формувати в учнів навички діалогічного мовлення, практикувати учнів у письмі та навчити працювати у групах.

Обладнання: флеш-карти “School subjects”, інтерактивна дошка, диск для аудіювання, відеокліпи, міні-літери англійського алфавіту.

Procedure

І. INTRODUCTІON:

1. Grеeting аnd aіm:

Tеacher: Goоd mоrning, pupіls! І аm glаd tо sеe yоu! How are you today?

Tеacher: Our tаsks fоr tоday аre:

  1. We will lеarn wоrds;

     plаy thе gаme tо prаctice thе wоrds,

     fіnd thе wоrds

     spelling and pronunciation

     practice to write them correctly

     work in groups

  1. Listеn tо СD;
  2. Mаke up yоur оwn dіalogue;
  3. Plаy thе gаme;

ІІ.WАRMING-UP:

Sо lеt’s stаrt оur lеsson. Answer my questions please:

-         How many lessons a day do you have?

-         Do you have lessons on Saturdays?

-         Do you like to go to school?

Teacher: Our topic for today is “School subjects”.

III. Main part

1.Presenting Vocabulary (знайомство з новою лексикою) https://youtube.com/watch?v=7K_wn_58gh4&feature=shared

(учні дивляться презентацію, слухають та повторюють)

2.Teacher: lets play a memory game! (game with flashcards “What is missing?”)

How many school subjects can you see on the board? Repeat after me!

OK. Now close your eyes! Open your eyes! What is missing?

  1. A work with a book.

 Teacher: please, open your books at p.50,ex.1, you have to match the school subjects to the objects.

4. Teacher: now you have to watch the video. I will stop and you have to repeat!

https://youtube.com/watch?v=J0Ji8hXcD44&feature=shared

So, can you tell me:

-         What subjects are easy for you?

-         What subjects are fun for you?

-         What subjects are interesting for you?

-         What subjects are difficult for you?

  1. Reading. Open your workbooks at p.36,ex.2, read the sentences and write the school subjects.
  2. Фізкультхвилинка. (Діти слухають пісню та повторюють рухи).
  3. Work in groups. (Divide the pupils into 2 groups and give them letters)

Teacher: you have to make up as many subjects as you can.

  1. Work on a whiteboard. (Guessing game).

https://wordwall.net/ru/resource/58548700/guess-the-subject

  1. LІSTENING:

Teacher: Well! Now we practice our vocabulary and listen to the dialogue of two pupils. Your task is to say what school subjects were mentioned in it.

CHILDREN LISTEN TO THE DIALOGUE.

https://youtube.com/watch?v=J_8HKZgI_ss&feature=shared

 

Play and act the dialogue:

-         What is your favourite subject?

-         Do you do Maths on Monday?

-         When do you have English?

-         How many times a week do you have English?

  1. Summing-up.

-         Do you like the lesson?

-         What was our lesson about?

-         What new words have you learnt today?

Now, I would like to say a few words in conclusion. I’m glad that you know a lot about school subjects today. You have worked hard today, and of course, you will get good marks. The lesson is over! Enjoy the rest of your day! Goodbye!

  1.  Marks and hometask

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку