План роботи фізкультурної профільної групи для молодшої та середньої групи

Про матеріал
Посібник для вихователів. План річний профільний для дітей молодшого та середнього дошкільного віку. Профіль: фізкультурно-оздоровчий.
Перегляд файлу

 

Бахмутська міська рада

Управління освіти

Дошкільний навчальний заклад комбінованого типу,                                   

             ясла-садок № «­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­________________­­­­­­­­­­­»

 

Узгоджено: вихователь-методист________                                            Затверджено: завідувач ЗДО№    _______     

 

 

 

План роботи профільної групи

«Ромашка»

на 2018-2019 навчальний рік

Профіль: фізкультурно-оздоровчий

 

Педагоги  групи:

Гладських Е.В.

 

Бахмут, 2018 рік

    

    

 Актуальність: Робота з фізичного виховання проводиться систематично і в певній послідовності. Формування культурно-гігієнічних навичок, оволодіння прийомами оздоровлення відбувається під час спільної діяльності з дорослим. Формування рухових умінь та навичок, фізичних якостей відбува­ється на заняттях фізичною культурою, у повсякденному житті, під час організації самостійної рухової діяльності й активного відпочинку дітей. Інтерес та активна участь у виконанні рухових дій забезпечується використанням вправ сюжетного характеру; різноманітністю фізкуль­турного обладнання та інвентарю, нетрадиційного обладнання; пред­метів, посібників та умов довкілля. Запобігання травматизму дітей під час виконання вправ з основних рухів, вправ спортивного характеру реалізується шляхом створення без­печних умов для рухової діяльності, здійснення страхування та індиві­дуальної допомоги.

  Мета: Валеологічне виховання в дошкільні роки полягає в тому, щоб навчити дитину з раннього віку розумно ставитися до свого здоров’я, поважати фізичну культуру, гартувати свій організм, раціонально харчуватися. Виконання комплексу цих заходів забезпечить оптимальний фізичний розвиток та добрий стан здоров’я дітей.              Основними напрямами роботи з валеологічного виховання дітей дошкільного віку є:

  1. формування мотиваційних установок на здоровий спосіб життя як основну умову збереження і зміцнення здоров’я;
  2. формування бережного ставлення до власного здоров’я;
  3. прищеплення навичок особистої гігієни;
  4. ознайомлення дітей зі способами профілактики захворювань і запобігання травматизму;
  5. формування культури діяльності, дотримання гігієнічно обґрунтованих вимог до організації життєдіяльності загалом.

        Набуття дітьми дошкільного віку валеологічної культури передбачає оволодіння первинними знаннями про свій організм і здоров’я, вміннями дотримуватися доцільного режиму життя і діяльності, харчування, сну, відпочинку, систематичне та якісне здійснення гігієнічних процедур, заходів запобігання хворобам. Вихователі і батьки повинні активізувати увагу дитини до ії самопочуття, загального стану організму. Вона мусить уміти аналізувати свою надмірну збудливість або пригніченість, що може свідчити про початок захворювання. Це є основою формування здорового способу життя, елементарних умінь самоспостереження і самоаналізу власного стану здоров’я.

       Дуже важливо, щоб кожне повідомлення валеологічного змісту було відкриттям для дитини, спонукало її до самоаналізу, подальшого розвитку. Лише в цьому випадку можна досягти позитивного результату: сформувати у малюків свідоме бажання бути здоровими, спритними, бадьорими, веселими; зробити здоров’я предметом постійного піклування дитини, а не лише її батьків. Дитина вчиться аналізувати кожне явище, дію з точки зору корисності чи шкідливості, вчиться цінувати життя і здоров’я, що і є основним завданням дошкільного навчального закладу і сім’ї.

       В нашій групі діти знайомляться  також з напрямками, які пов’язані між собою – це «Гігієна тіла», «Здоров ’я і хвороба», «Зовнішність тіла, внутрішні органи», «Безпека життєдіяльності», «Розвиток організму, статева ідентифікація», які реалізуються поступово, доповнюючи один одного.

 

 

Освітні завдання:

         1.Оздоровчий аспект діяльності:

 • спрямовувати роботу на збереження здоров’я дітей, покращання фізичного розвитку, підвищення опірності організму до несприятливих факторів внутрішнього і зовнішнього середовища; формування правильної постави та профілактики плоскостопості;

• залучати дошкільників до загартовування;

• запобігання психічної та фізичної перевтоми дітей;

• сприяти формуванню у дітей культурно-гігієнічних навичок, культури поведінки під час їжі; слідкувати за чистотою та охайністю зовнішнього вигляду.

       2.Освітній аспект діяльності:

 • спрямовувати роботу на забезпечення фізичної активності: сприяти оволодінню дітьми життєво необхідними рухами з метою природної адаптації до умов навколишнього середовища; формувати фізичні якості (швидкість, спритність, силу, окомір, гнучкість); формувати вміння зберігати стійке положення тіла, орієнтуватися у просторі, розвивати дрібну моторику;

• сприяти пізнавальній активності дітей: пояснювати значення фізичних вправ, загартовування для зміцнення власного здоров’я;

• сприяти мовленнєвій активності: збагачувати словник назвами вправ, ігор, предметів, обладнання.

       3.Виховний аспект діяльності:

у процесі виконання фізичних вправ сприяти соціально-моральній активності дітей: виховувати товариськість, доброзичливі стосунки;

• сприяти емоційно-ціннісній активності дітей: позитивно ставитися до рухової діяльності, отримувати насолоду від рухових дій; виховувати сміливість, витримку, вміння підпорядковувати свої дії іншим; виховувати інтерес та бажання спільно з однолітками виконувати рухові дії.

        Програмове забезпечення: «ДИТИНА»,  Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років.

Очікуваний результат:

     1.Оздоровчий аспект:

  • діти мають уявлення про основні засоби загартовування; із задо­воленням беруть участь у загартовувальних процедурах та оздоров­ленні;
  • володіють елементарними знання про гігієну тіла та предметного оточення, про основні чинники здоров’я;
  • за нагадуванням дорослих намагаються зберігати правильну по­ставу в процесі різних видів діяльності;
  • діти намагаються бути охайними, володіють елементарними на­вичками особистої гігієни та самообслуговування.

2.Освітній аспект:

  • діти знають основні назви фізичних вправ, усвідомлюють їх зна­чення для фізичного розвитку та власного здоров’я;
  • мають уявлення про послідовність виконання рухів, техніку їх ви­конання;
  • усвідомлюють необхідність рівно тримати спину для зовнішньої краси тіла у руховій та інших видах діяльності;
  • знають назви предметів, посібників, обладнання, способи і пра­вила їх використання;
  • ходять та бігають, вільно рухаючи руками; під час ходьби узгод­жують руки рук і ніг; дотримуються певного напрямку; рухаються за сигналом; уміють приймати в. п. для стрибка у довжину з місця, від­штовхуються обома ногами, приземлюються на обидві ноги, з виносом рук уперед; володіють навичками повзання, пролізання, підлізання, ла­зіння, перелізання у своєму індивідуальному темпі; виконують кочення, кидання, ловіння м’ячів однією та обома руками; можуть ходити по зменшеній площі опори, переступати через предмети;
  • загальнорозвивальні вправи виконують разом із вихователем, за сигналом одночасно починають і закінчують вправи;
  • володіють навичками шикування та перешиковування, стають у колону за вихователем, у пари, коло, врозтіч (за орієнтиром);
  • опановують рухові дії в іграх за столом; у рухливих іграх цікав­ляться самим процесом виконання рухових ігрових дій, починають ро­зуміти змагальний характер атракціонів;
  • уміють змінювати швидкість під час бігу, починають виявляти спритність, силу, гнучкість під час виконання рухових дій;
  • активно використовують набуті рухові вміння у самостійній руховій діяльності в природному оточенні.

       3.Виховний аспект:

  • дошкільники мають потребу у руховій діяльності, висловлюють бажання спільно з однолітками виконувати рухові дії, позитивно ставляться до занять з фізичної культури;
  • виявляють сміливість, рішучість, витримку та наполегливість у руховій діяльності;
  • із задоволенням беруть участь в ігрових вправах, рухливих іграх, вправах спортивного характеру; виявляють позитивні емоції, кмітливість, граються дружно;
  • володіють уміннями підпорядковувати свої дії діям інших дітей у процесі спільної рухової діяльності;
  • намагаються дотримуватися норм товариських та доброзичливих взаємовідносин з однолітками;
  • прагнуть допомогти товаришу, якщо його спіткають невдачі або, якщо він упав у процесі рухової діяльності, — намагаються підняти його, обтрусити одяг та заспокоїти;
  • цінують доброзичливе ставлення до себе дорослих та однолітків, емоційно реагують на похвалу, радісно її сприймають.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

 Вересень

«Я і моє тіло»

Гімнастика для очей (комплекс №1) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.69

Дихальна гімнастика (комплекс №1) стор.64

Фізкультхвилинка «До роботи час усім» стор.58

Психологічний етюд «Я-сонце» стор.78

Заняття «Личко й ручки треба мити, щоб здоровим завжди бути» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.6

Мета: ознайомлення дітей з значення чистоти для збереження і зміцнення здоров’я; переконати їх,що дотримання чистоти – це попередження багатьох захворювань; з’ясувати призначення мила, зубної щітки, пасти, рушника, гребінця тощо; формувати культурно-гігієнічні навички; виховати охайність та бажання дбати про себе.

Дид гра «Вмиємо ляльку Тетянку»  стор. 11

Мета: Формувати навик охайності, виховувати цікавість до дій в умивальній кімнаті, бажання робити це самостійно, швидко, акуратно. Виховувати потребу мити руки перед приймання їжі, після відвідування туалету, гри з піском; вмиватися перед сном та після сну; дотримуватися послідовності під час  умивання.

Інструктор з фізкультури:

1. Консультація для батьків «Прогулянка-цікава та корисна»;

2.Виступ на батьківських зборах «Організація фізичного розвитку в ДНЗ та в родині».

 

1.«Осінь завітала»-фізкультурна розвага

(IV тиждень).

 

 

 

Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

Жовтень

 

«Країна Чистоти»

Гімнастика для очей (комплекс №2) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.69

Дихальна гімнастика (комплекс №2) стор.64

Фізкультхвилинка «Вітер повіває» стор.59

Психологічний етюд «Я-дощик» стор.79

Заняття «Правила, яких треба дотримуватись у Країні Чистоти» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.6

Мета: ознайомити з режимом дня та з правилами, як доглядати за собою; розвивати пам’ять, увагу; виховувати бажання піклуватися про себе, привчати до охайності.

Дид. Гра «Водичко, водичко, умий моє личко» стор.11

Мета: формувати навички охайності і самостійності по догляду за волоссям, руками, обличчям; викликати в дитини бажання вмиватися і дружити з водою.

Інструктор з фізкультури:

1.Індивідуальні бесіди з батьками за результатами діагностики фізичного розвитку.

2.Виготовлення нестандартного спортивного обладнання разом з батьками.

1.»Пори року»-фізкультурна розвага.

 

 

 

Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

Листопад

«Я рухаюсь!»

Гімнастика для очей (комплекс №3) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.69

Дихальна гімнастика (комплекс №3) стор.65

Фізкультхвилинка «Опадає листя» стор.58

Психологічний етюд «Я-хмаринка» стор.79

Заняття «Режим дня дошкільника» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.6

Мета: ознайомити дошкільнят з принципами здорового способу життя; вказати, що умовами збереження здоров’я є правильно організована дія-ть, сприятливі умови побуту, орг-ія активного відпочинку й здорового мікроклімату у родині.

Дид. Гра «Лялька Катруся в гостях у дітей» стор.11

Мета: формувати навички спілкування, поведінки за столом у процесі гри з лялькою; виховувати доброзичливість, турботливість.

 

1.Консультація для батьків «Загартування дітей в ДНЗ та родині».

1.Фізкультурна розвага «Мурашник»

 

 

 

Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

Грудень

«Я сплю»

Гімнастика для очей (комплекс №4) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. молодша група.стор.70

Дихальна гімнастика (комплекс №4) стор.66

Фізкультхвилинка «Черевички» стор.57

Ігрові імітаційні рухи «Мишеня, Курчатко, Кошеня» 1й рівень ускладнення стор.114-115

Заняття «Ніч-велика чарівниця-сон цілющий навіває» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. стор.16

Мета: пояснити дітям значення сну, його вплив на ріст і розвиток організму.

Дид. Гра «Лялька лягає спати»

Мета: формувати навички поведінки в ліжку.

1.Індивідуальні консультації «Профілактика і корекція плоскостопості»

2.Залучити батьків до участі у «Зимових іграх».

1.«Як у лісі до зими готуються»-фізкультурна розвага

 

 

Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

                                           Січень

«Я хворію»

Гімнастика для очей (комплекс №1) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.69

Дихальна гімнастика (комплекс №5) стор.67

Фізкультхвилинка «Принеси води» стор.60

Ігрові імітаційні рухи «Мишеня, Курчатко, Кошеня» 2й рівень ускладнення стор.114-115

«Корівонька, Півник, Лелека» 1й рівень ускладнення стор.116-117

Заняття «Щоб узимку не хворіти, треба гартуватися» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.16

Мета: розповісти дітям про вплив загартовування на організм, про заходи і засоби загартування; дати дітям найпростіші поради щодо цього.

Дид. Гра «Дорожні знаки» стор.50

Мета: ознайомити дітей орієнтуватися за дорожніми знаками, дотримуватись правил дорожнього руху. Виховувати вміння бути ввічливим, уважним один до одного.

Інструктор з фізкультури:

1.Показ фрагмента фізкультурного заняття для батьків та ранкової гімнастики.

2.Консультація для батьків «Компьютер для малят».

3.Фотовиставка «Веселі зимові свята».

1. Фізкультурна розвага – «Снігові доріжки».

 

 


Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

Лютий

«Я морозу не боюся!»

Гімнастика для очей (комплекс №2) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.69

Комплекс точкового масажу з дихальною гімнастикою стор.68

Фізкультхвилинка «Сич» стор.61

Ігрові імітаційні рухи «Каченя, Білка, Заєць» 1й рівень ускладнення стор.118-119

«Корівонька, Півник, Лелека» 2й рівень ускладнення стор.116-117

Заняття «Якщо хочеш бути здоровим» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.19

Мета: продовжувати формувати у дітей валеологічний світогляд; учити дбайливо ставитися до власного здоров’я; дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я.

Дид. Гра «Живий світлофор» стор.51

Мета: вчити дітей дотримуватись правил дорожнього руху. Виховувати вміння бути ввічливим, уважним один до одного.

Інструктор з фізкультури:

1.Консультація «Профілактика застудних захворювань».

2.Залучити батьків до участі в спортивній розвазі «Веселий сніговик», виготовлення сніговика.

1.Спортивна розвага «Веселий сніговик».

 

 

Місяць

Тема

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

                                                      Березень

«Помічники-вітаміни»

Гімнастика для очей (комплекс №3) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.69

Комплекс №2 точкового масажу з дихальною гімнастикою фіз. Культура. Середня група. Стор.64

Фізкультхвилинка «Ходить білочка по лісі»

середня гр. стор.28

Ігрові імітаційні рухи «Каченя, Білка, Заєць» 2й рівень ускладнення стор.118-119

«Кенгуру, Конячка, Жаба» 1й рівень ускладнення стор.118-121

Заняття «Лікарські рослини» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.20

Мета: Розкрити дітям значення рослин для організму людини; формувати пізнавальний інтерес до рослин та їхніх лікувальних властивостей; ознайомлювати з назвами лікарських рослин. Навчити розрізняти їх. Розвивати інтерес до природи. Виховувати любов і бережливе ставлення до неї.

Дид. Гра «Транспорт і пішоходи» стор.51

Мета: вчити дітей дотримуватись правил дорожнього руху. Практично засвоювати пдр. Виховувати вміння бути ввічливим, уважним один до одного.

Інструктор з фізкультури:

1.Консультація «Прогулянка-це важливо».

2.Індивідуальні бесіди «Фізкультурні куточки вдома».

1. «Як весна с зимою зустрічалися»-фізкультурна розвага.

 

 

Місяць

Тема

 

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

                                                              Квітень

 

                         «Рухливі ігри та іграшки »

 

Гімнастика для очей (комплекс №4) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. Молодша група.стор.70

Комплекс №3 точкового масажу з дихальною гімнастикою фіз. Культура. Середня група. Стор.65

Фізкультхвилинка «Весняні струмочки» середня гр. стор.29

Ігрові імітаційні рухи «Павук, Ведмідь, Пінгвін» 1й рівень ускладнення стор.120-123

«Кенгуру, Конячка, Жаба» 2й рівень ускладнення стор.118-121

Заняття «Подорож до країни Здоров’я» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. Стор.21

Мета: вчити дітей здійснювати контроль за додержанням особистої гігієни, закріплювати навички догляду за чистотою тіла(миття рук, ніг, обличчя тощо), зубів, стежити за зачіскою. Виробляти навички правильної постави. Дати дітям можливість уявляти і висловлюватися. Закріпити назви і призначення лікарських рослин. Виховувати у дітей любов і повагу один до одного, до всього прекрасного.

Дид. Гра «Хто проїде першим?» стор.53

Мета: узагальнити знання дітей про працю водіїв. Вчити робити правильний вибір.

Інструктор з фізкультури:

1.Консультація «Безпека на дорозі».

2.Виготовлення атрибутів для рухливих ігор(рулів, нагрудників).

1. «Маленькі пішоходи»-фізкультурна розвага.

 

 

Місяць

Тема

Форми роботи з дітьми

Форма роботи з батьками

Зв’язок вузькими спеціалістами

Психологічний супровід

Відмітки про виконання

 

                                                                Травень

                            «Хочу їсти!»

Гімнастика для очей (комплекс №1) Літ-ра: Фіз. Культура у днз. молодша група.стор.69

Комплекс №1 точкового масажу з дихальною гімнастикою фіз. культура. середня група. стор.64

Фізкультхвилинка «На зеленій галявині» середня гр. стор.30

Ігрові імітаційні рухи «Мишеня, Курчатко, Кошеня, Корівонька, Півник, Лелека, Каченя, Білка, Заєць, Кенгуру, Коняка, Жаба Павук, Ведмідь, Пінгвін» творче виконання рухів стор.114-123

Заняття «Про смачну та поживну їжу» Літ-ра: Валеологічне вих-ня дошкільників. стор.24

Мета: дати знання про основні компоненти харчування і їхню цінність для розвитку людського організму. Розвивати пізнавальну активність дітей із залученням смакових і зорових аналізаторів. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес до традицій української кухні.

Дид. Гра «Чим і чому схожі і несхожі теплохід та автобус» стор.54

Мета: ознайомлювати з різними видами транспорту: наземним та водним. Розвивати у дітей пам’ять, увагу, мислення. Виховувати спостережливість.

Інструктор з фізкультури:

1.Індивідуальні бесіди за результатами діагностики.

2.Фотоколаж «Фізкультурні розваги в дитячому садку».

1. «На лісовй галявині»-фізкультурна розвага.

 

 

 

   Червень

«Мої друзі -сонце, повітря та вода»

 

Інструктор з фізкультури:

1.Консультація «Літній відпочинок з дітьми».

1.Музично-спортивне свято до Дня захисту дітей «Хай завжди буде сонце».

 

 

 

     Липень

«Корисна їжа»

 

1.Фотоколаж «Веселе літо з батьками».

1.Розвага з водою.

 

 

 

      Серпень

«Мої улюблені розваги»

 

1.Оформлення батьківських стенгазет.

 

 

 

 

 

 

 

 

        Джерела:

  •    Програма «Дитина»;
  •    Валеологічне виховання дошкільників, 2012;
  •    Фізична культура в дошкільному навчальному закладі, молодша група, 2012;
  •    Фізична культура в дошкільному навчальному закладі, середня група, 2012.

 

 

План профільної групи на __________ н.р.

 

Звіт роботи профільної групи:

1.Списочний склад групи

2.Завдання, що ставили на початку року (за звітний період): дотримання, рівень реалізації.

3.Результативні форми роботи з дітьми, з батьками.

4.Результати діагностичного обстеження дітей.

5.Досягнення в роботі.

6.Проблемні питання.

7.Перспективи роботи з дітьми та батьками.

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Гладских Лиза
Додано
29 серпня 2020
Переглядів
2657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку