Побудова трикутника за трьома сторонами.

Про матеріал
Розв’язати задачу на побудову — це означає знайти послідовність елементарних побудов, після виконання яких шукана фігура вважається побудованою; реалізувати побудову; довести, що отримана фігура задовольняє умову задачі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Побудова трикутника за трьома сторонами. Геометрія. 7 клас.

Номер слайду 2

Центром кола, вписаного в трикутник, є точки перетину …Скільки кіл можна вписати в трикутник ?Коло, яке дотикається до всіх сторін трикутника, називається …В трикутник CDE вписано коло з центром в точці А. Знайдіть ∠E трикутника, якщо ∠ACD = 35°, а ∠E на 20° більший за ∠С. В трикутник CDE вписано коло з центром в точці А. Знайдіть ∠D трикутника, якщо ∠ACD = 25°, а ∠AED = 30°. Коло, вписане в рівнобедрений трикутник, ділить його бічну сторону на відрізки 5 см і 8 см, починаючи від основи. Знайдіть периметр трикутника. Згадаймо й знайдемо

Номер слайду 3

1) усі побудови виконуються тільки за допомогою циркулята лінійки без поділок;2) за допомогою лінійки можна провести довільну пряму,провести пряму через задану точку,провести пряму, що проходить через дві дані точки;3) за допомогою циркуля можна провести коло (частину кола)довільного або заданого радіусаз довільним або заданим центромта відкласти від початку даного променя відрізок заданої довжини. При побудові фігур у геометрії домовилися дотримуватися таких правил:

Номер слайду 4

Розв’язати задачу на побудову — це означає знайти послідовність елементарних побудов, після виконання яких шукана фігура вважається побудованою; реалізувати побудову; довести, що отримана фігура задовольняє умову задачі.Існують такі основні задачі на побудову за допомогою циркуля та лінійки: 1. Як провести коло з даними центром і радіусом.2. Як на даному промені від його початку відкласти відрізок, рівний даному.3. Як побудувати кут, рівний даному.4. Як провести бісектрису кута.5. Як побудувати перпендикулярну пряму.6. Як прокласти середину відрізка.

Номер слайду 5

Побудова трикутника за трьома сторонами. Дано три відрізки: a, b і c, що дорівнюють сторонам шуканого трикутника. Необхідно побудувати трикутник зі сторонами, що дорівнюють даним відрізкам: У цьому випадку перед початком побудови необхідно переконатися, чи виконується нерівність трикутника (довжина кожного відрізка менша від суми довжин двох інших відрізків), і ці відрізки можуть бути сторонами трикутника.аbc

Номер слайду 6

Отже, побудуймо шуканий трикутник за допомогою циркуля і лінійки.1. За допомогою лінійки (нагадую, що лінійка без поділок) проводимо довільну пряму l.2. Позначаємо на ній точку В.3. Розхилом циркуля, що дорівнює довжині більшого відрізка a,описуємо коло з центром у точці В і радіусом a. Щоб не захаращувати малюнок, робимо тільки «засічку» з перетином прямої, тобто описуємо частину кола заданого радіусу.4. Нехай С — точка перетину цього кола з прямою l. Отже, ми відклали сторону а, що дорівнює ВС.5. Розхилом циркуля, що дорівнює довжині відрізка с, описуємо частину кола з центром у точці В.6. Розхилом циркуля, що дорівнює довжині відрізка b, описуємо частину кола з центром у точці C.7. Точка A — точка перетину цих кіл.8. Проведімо відрізок AC, з’єднуючи точки А і С за допомогою лінійки.9. Проведімо відрізок AB, з’єднуючи точки А і В за допомогою лінійки.10. Трикутник ABC має сторони, що дорівнюють a, b, c. Побудова

Номер слайду 7

Доведімо, що побудований трикутник є шуканим. Для цього скористаймося ознаками рівності трикутників. За побудовою BC дорівнює a,BA дорівнює c,AC дорівнює b. Отже, побудований трикутник АВС є шуканим, за третьою ознакою рівності трикутників. Доведення

Номер слайду 8

Завдання для самостійного опрацювання. Одна із сторін трикутника дорівнює 2,8 см, а друга - 0,6 см. Знайдіть тре тю сторону цього трикутника, якщо її довжина, виражена в сантиметрах, дорівнює цілому числу.​

pptx
Пов’язані теми
Геометрія, 7 клас, Презентації
Додано
9 квітня
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку