Положення про академічну доброчесність

Про матеріал
Положення про академічну доброчесність (далі – Положення) в Комунальному закладі позашкільної освіти Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ім. Алли Іванової» закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками, здобувачами позашкільної освіти та їх батьками або особами, які їх заміняють.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

 

 

СХВАЛЕНО

Педагогічною радою

Комунального закладу  позашкільної

освіти Ізмаїльської міської ради

Ізмаїльського району Одеської області

«ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

ім. Алли Іванової» 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

В.О. директора

Комунального закладу  позашкільної

освіти Ізмаїльської міської ради

Ізмаїльського району Одеської області

«ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

ім. Алли Іванової» 

 ________________Тетяна ПОМАЗАН


 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ КОМУНАЛЬНОГО  ЗАКЛАДУ

ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

 ІМ. АЛЛИ ІВАНОВОЇ»

 

 

 

 

 

2022р.

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про академічну доброчесність (далі – Положення) в Комунальному закладі  позашкільної освіти Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області «ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ім. Алли Іванової»  закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками, здобувачами позашкільної освіти та їх батьками або особами, які їх заміняють.

1.2. Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту, організаційно-методичних рекомендацій щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті (лист МОН від 19.05.2020 №6/643-2020), Правил внутрішнього розпорядку, Колективного договору та інших нормативних (локальних) актів.

1.3. Мета Положення полягає у дотримані високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності ПДЮ ім. Алли Іванової (освітній, науковий, виховний, тощо), запобігання порушення академічної доброчесності, підвищення довіри, а також зростання авторитету закладу.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі позашкільної освіти, усвідомлюючи відповідальність за неналежне виконання своїх обов’язків, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу ПДЮ ім.Алли Іванової, зобов’язуються виконувати норми даного положення.

1.5. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, здобувачів освіти та їх батьків або осіб, які їх заміняють, та співробітників закладу).

 

ІІ ПОНЯТТЯ ТА ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

2.1. Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених Законом України «Про освіту» правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, виховання та провадження творчої діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або творчих досягнень, попередження порушень освітнього процесу.

2.2 Для забезпечення академічної доброчесності в позашкільному закладі необхідно дотримуватися наступних принципів:

- демократизму;

- законності;

- верховенства права;

- соціальної справедливості;

- пріоритету прав і свобод людини і громадянина;

- рівноправності;

- гарантування прав і свобод;

- прозорості;

- професіоналізму та компетентності;

- партнерства і взаємодопомоги;

- поваги та взаємної довіри;

- відкритості і прозорості;

- відповідальності за порушення академічної доброчесності.

2.3. Порушеннями академічної доброчесності (приписування собі результатів, отриманих іншими особами або/чи використання чужої роботи, слів або ідей без посилань) згідно зі ст.42 п.4 Закону України « Про освіту» вважається:

- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власних досліджень (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

- самоплагіат — оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих результатів роботи як нових;

- фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі;

- фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;

- обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої та творчої діяльності та організації освітнього процесу. Формами обману є, зокрема академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг чи будь–яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

- зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави;

- необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

 Академічний плагіат розглядається як порушення етичних норм академічної спільноти, а порушення авторського права — як правопорушення, відповідальність за яке встановлюється цивільним кодексом.

Публікація під власним ім’ям результатів, отриманих іншими особами, з дозволу цих осіб не є порушенням авторського права, але є академічним плагіатом. Авторське право має обмежений термін дії. Після закінчення цього терміну дії дозволяється використання твору без згоди авторів чи їх правонаступників і без виплати відповідної винагороди, але це не позбавляє необхідності посилатися на авторів. Відсутність належних посилань є основною ознакою академічного плагіату. 9 Закон України «Про авторське право і суміжні права». Стаття 50 «Порушення авторського права і суміжних прав». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3792-12/page3 Ж. Академічний плагіат може стосуватися всіх типів джерел, зокрема: текстів, рисунків, фрагментів музичних творів, математичних виразів та перетворень, програмних кодів тощо. Джерелами академічного плагіату можуть бути опубліковані і неопубліковані книжки, статті, брошури, патенти, тези, рукописи, веб-сайти та інші Інтернет-ресурси, роздаткові матеріали для студентів, роботи інших студентів й т. д.

2.4. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку може здійснювати директор або особа за його дорученням.

2.5. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, викладеною з перекрученням фактів, наклепницькою, що  може завдати шкоди конкретній людині або закладу, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

2.6. Дотримання академічної доброчесності працівниками ПДЮ ім.Алли Іванової передбачає:

- дотримання норм Конституції України;

- дотримання норм чинного законодавства України у сфері позашкільної освіти;

- дотримання норм законодавства України про авторське право;

- повагу до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального та майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин;

- якісне, вчасне та результативне виконання своїх функціональних обов’язків;

- впровадження у свою діяльність інноваційних методів навчання;

- підвищення своєї кваліфікації відповідно до вимог законодавства;

- дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо;

- нерозголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та іншого виду інформації відповідно до вимог законодавства у сфері інформації;

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами позашкільної освіти;

- відповідальність за порушення академічної доброчесності; незнання засад академічної доброчесності не звільняє від відповідальності за її порушення;

- негайне повідомлення адміністрації ПДЮ ім. Алли Іванової інформації щодо  рішень та доручень, які є незаконними, або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам;

- дотримання правил високих стандартів ділової етики, у тому числі телефонного спілкування.

2.7.  Дотримання академічної доброчесності здобувачами позашкільної освіти ПДЮ ім.Алли Іванової передбачає:

- дотримання норм Конституції України;

- дотримання норм чинного законодавства України у сфері позашкільної освіти;

- дотримання норм законодавства України про авторське право;

- повагу до педагогічних працівників;

- подання на виставки/конкурси/фестивалі лише самостійно виконаної роботи, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами;

- використання у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірених та достовірних джерел інформації та грамотне посилання на них;

- відповідальність за порушення академічної доброчесності.

 

ІІІ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ ПОД ЧАС ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

3.1. Під час організації освітнього процесу в умовах війни педагогічним працівникам рекомендовано дистанційні платформи для навчання, саморозвитку та отримання допомоги й перевіреної інформації за посиланням https://mon.gov.ua/ua/news/distancijni-platformi-dlya-navchannya-samorozvitku-ta-otrimannya-dopomogi-j-perevirenoyi-informaciyi

3.2. Працівникам рекомендовано організувати дистанційне навчання на платформах Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Class Dojo, Classtime, Viber, тощо. Більше про онлайн-сервіси за посиланням https://osvita.diia.gov.ua/courses/online-services-for-teachers

3.3. Кожній навчальній групі має відповідати окрема онлайн-група, в якій налагоджено освітній процес: матеріал для самостійного опрацювання, зворотний зв'язок із учнями, посилання на ZOOM-зустрічі, тощо.

3.4. Педагогічні працівники зобов’язані організувати ВІДКРИТИЙ ДОСТУП адміністрації ПДЮ ім. Алли Іванової до кожної з груп.

3.5. Кількість занять в синхронному форматі має становити не менше 30 % від усіх інших форм роботи під час дистанційної форми занять.

 

 

ІV ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

4.1. З метою виконання норм цього Положення в ПДЮ ім. Алли Іванової створюється Комісія з питань академічної доброчесності.

4.2. Комісія наділяється правом отримувати і розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції адміністрації ПДЮ ім. Алли Іванової щодо накладання відповідних санкцій.

4.3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільним Кодексом України, Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку, Колективним договором та іншими нормативними (локальними) актами.

4.4. Склад комісії затверджується наказом директора ПДЮ ім. Алли Іванової за поданням рішення педагогічної ради. Термін повноважень Комісії – 1 рік. До складу Комісії за посадами входять: заступники директора з навчально-виховної роботи, завідувачі відділами, керівники ініціативних груп, представники батьківської громадськості та учнівського самоврядування.

4.5. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

4.6. Будь-який учасник позашкільного освітнього процесу може звернутися до Комісії з заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, гурток, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісія не розглядає. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Вони можуть бути чергові, згідно з планом, і позачергові, що скликаються по необхідності. Рішення ухвалюються відкритим голосуванням. Рішення вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало не менше ніж 50 % присутніх на засіданні.

На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Кодексу академічної доброчесності.

4.7. Засідання комісії оформлюється протоколом, який підписують голова та секретар.

4.8. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення / не порушення  норм цього положення. Зазначені висновки мають рекомендаційний характер, подаються директору для подальших відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

4.9 Комісія звітує про свою роботу не рідше 1 разу на рік перед педагогічною радою.

4.10. Повноваження Комісії:

- отримувати, розглядати заяви щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

- ознайомити здобувачів позашкільної освіти й педагогічних працівників із цим Положенням;

- проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики педагогічних працівників;

- надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення, тощо.

 

V ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

5.1. Форми порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та дане Положення (див. Розділ ІІ ПОНЯТТЯ ТА ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ, п.2.3)

5.2. Працівники позашкільного закладу можуть бути притягнуті до  академічної відповідальності у разі таких порушень:

- спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих ідей;

 - використання та оприлюднення ідей,  творів мистецтва без посилань;

-  фальсифікація наукових досліджень;

- неправдива інформація про власну освітню діяльність;

Приписування результатів колективної діяльності одній або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів; наукової чи навчально-методичної праці осіб, які не брали участь у створенні продукту;

  • академічний обман;
  • академічне хабарництво;
  • конфлікт інтересів;
  • приватний інтерес;
  • службова недбалість;
  • зловживання впливом, тощо.

5.3. За порушення правил академічної доброчесності педагогічні працівники притягуються до таких видів відповідальності:

- дисциплінарна;

- адміністративна та кримінальна;

- відмова в присвоєнні або позбавленні раніше присвоєного педагогічного звання та/або  кваліфікаційної категорії;

- інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України, за поданням Комісії з питань академічної доброчесності.

5.4. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності:

- попередження;

- повторне виконання роботи, виконання якої викликало порушення;

- у разі виявлення плагіату робота учасника конкурсу-захисту анулюється;

- у разі повторних випадків учасник не допускається до участі в конкурсах, виставках тощо.

 

 

 

 

VI ПОПЕРЕДЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

6.1. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в ПДЮ ім. Алли Іванової використовуються такі профілактичні заходи:

- інформування педагогічних працівників, здобувачів позашкільної освіти,  батьків або осіб, які їх заміняють, про необхідність дотримання норм та правил академічної доброчесності, професійної етики;

- розповсюдження методичних матеріалів;

- проводження роз’яснювальної роботи серед педагогічних працівників, здобувачів позашкільної освіти , проведення виховних бесід щодо правил опису джерел та оформлення цитувань;

- ознайомлення  педагогічних працівників, здобувачів позашкільної освіти із цим Положенням;

- перевірка науково-дослідницьких, творчих робіт на предмет академічного плагіату;

- експертна оцінка та/або технічна перевірка (за допомогою спеціалізованих програмних засобів) щодо ознак академічного плагіату в досліденнях, підготовлених до оглядів/конкурсів/фестивалів тощо.

 

VII ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

7.1. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.

7.2. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу. Здобувачі освіти ознайомлюються в обов’язковому порядку.

7.3. Положення про академічну доброчесність ПДЮ ім. Алли Іванової м. Ізмаїла затверджується педагогічною радою закладу та вводиться в дію наказом директора.

7.4. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради ПДЮ ім. Алли Іванової м. Ізмаїла.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАКОНОДАВЧА БАЗА ДОКУМЕНТУ:

Конституція України, Закони України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту, організаційно-методичних рекомендацій щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті (лист МОН від 19.05.2020 №6/643-2020), Правил внутрішнього розпорядку, Колективного договору та інших нормативних (локальних) актів.

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
15 травня 2023
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку