Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці

Про матеріал

Географія. 10 клас.

Тема. Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці.

Мета:

Навчальна:сформувати систему знань про Польщу, охарактеризувати особливості економіко-географічного положення, розкрити особливості природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни, встановити основні чинники економічного розвитку Польщі, визначити головні напрямки реформування, проблеми та перспективи успішного розвитку країни.

Виховна: виховувати добросусідське ставлення та повагу до національної культури країни.

Розвиваюча: продовжити формувати вміння складати характеристику країн за типовим планом, розвивати навички роботи з джерелами географічних знань, формувати вміння самостійно знаходити необхідний матеріал за допомогою електронних засобів, розвивати творче мислення, уміння обґрунтовувати свої думки.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: захист міні-проектів.

Методи і прийоми: робота в групах, метод проектів.

Обладнання: мультимедійний проектор, підручник з географії (Довгань Г.Д., 10 клас, 2018), географічні атласи (10 клас), опорні конспекти уроку учнів, настінна політична карта Європи, політична карта Європи для фліпчарту, прапор Польщі для фліпчарту у вигляді карти, матеріали підручників географії (10 клас), відеофрагмент країни, комп'ютерна презентація, макети міні-проектів для роботи груп.

Навчальна програма МОН України (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407). Географія (рівень стандарту), 10-11 класи

Перегляд файлу

Географія. 10 клас.

Тема.  Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці.

Мета:

Навчальна:  сформувати систему знань про Польщу, охарактеризувати особливості економіко-географічного положення, розкрити особливості природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни, встановити основні чинники економічного розвитку Польщі, визначити головні напрямки реформування, проблеми та перспективи успішного розвитку країни.

Виховна: виховувати добросусідське ставлення та повагу до національної культури країни.

Розвиваюча: продовжити формувати вміння складати характеристику країн за типовим планом, розвивати навички роботи з джерелами географічних знань, формувати вміння самостійно знаходити необхідний матеріал за допомогою електронних засобів, розвивати творче мислення, уміння обґрунтовувати свої думки.

Тип уроку:  застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: захист міні-проектів.

Методи і прийоми: робота в групах, метод проектів.

Обладнання: мультимедійний проектор, підручник з географії (Довгань Г.Д., 10 клас, 2018), географічні атласи (10 клас), опорні конспекти уроку учнів, настінна політична карта Європи, політична карта Європи для фліпчарту, прапор Польщі для фліпчарту у вигляді карти, матеріали підручників географії (10 клас), відеофрагмент країни, комп’ютерна презентація, макети міні-проектів для роботи груп.

Навчальна програма МОН України (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407). Географія (рівень стандарту), 10-11 класи

План уроку:

  1.  

Організаційний момент

1 хвилина

  1.  

Актуалізація опорних знань і вмінь

2 хвилини

  1.  

Повідомлення теми, мети й завдань уроку, мотивація навчання учнів

8 хвилин

  1.  

Осмислення змісту послідовності застосування практичних дій

5 хвилин

  1.  

Самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя. Презентація результатів

20 хвилин

  1.  

Контрольно-оцінювальний етап

5 хвилини

  1.  

Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання

4 хвилина

 

І. Організаційний етап

Привітання. Настрій на урок.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Прийом «Творчий аналіз»

Повторення пройденого матеріалу.

  • З характеристикою яких  країн Європи ми вже ознайомилися на минулих уроках?
  • Які країни об’єднують за типом економічного розвитку?.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку і мотивація учнів

  1. Повідомлення теми уроку

Знайомство з Республікою  Польщею. Перегляд відеофрагменту.

Повідомлення теми уроку «Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці».

Інструктаж щодо листів опорного конспекту.

 

  1. Очікування учнів

Формулювання очікування учнів та їх занотовування.

 

  1. Оголошення мети й завдань уроку

Оголошення мети та завдань уроку. Інструктаж щодо очікувань.

  • сформувати систему знань про Республіку Польщу,
  • охарактеризувати особливості економіко-географічного положення,
  • розкрити особливості природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни,
  • дослідити основні чинники економічного розвитку Польщі,
  • визначити головні напрямки реформування, проблеми та перспективи успішного розвитку європейської країни.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. 

Випереджальне завдання учня «Візитної картки країни».

Столиця – Варшава

Площа – 322,6 тис.км2

Населення – 38 млн. чол.

Державний лад – парламентсько-президентська республіка

Адміністративний поділ – 16 воєводств

Релігія - католицька

Грошова одиниця – злотий

Інтеграційні процеси – вступ до Міжнародних організацій: з 2000р. в НАТО, з 2004р. – Європейський союз, співробітництво з ОБСЄ, ООН.

ЕГП – назва  «Польща» (від праслов’янського Пол' - «відкритий»), вказує на переважно рівнинний рельєф країни.

Значення символіки кольорів: білий, червоний.

 

ІV. осмислення змісту послідовності застосування практичних дій

  1. Повторення плану економіко-географічної характеристики країни Європи.

Визначення плану роботи з Республікою Польщею.

Орієнтовний план вивчення характеристики країни

  • Економіко-географічне положення.
  • Інтеграційні процеси. Міжнародні організації.
  • Природні умови і ресурси.
  • Населення.
  • Особливості господарства. Первинний сектор економіки
  • Вторинний та третинний сектори економіки.

 

  1. Економіко-географічне положення Польщі»

Робота з підручником та картою Європи (с.78, параграф 14).

Характеристика та оцінка економіко-географічного положення країни.

  1. Географічне положення.
  2. Сусідні держави.
  3. Якими морями омивається.

Характеристика природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни.

 

V. самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя. презентація результатів

  1. Розповідь вчителя «Чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці»

Оголошення чинників економіко-географічне положення, природно-ресурсний та працересурсний потенціал, інтеграційні процеси в межах ЄС.

  1. Робота в експертних групах «Дослідження чинників успішного економічного розвитку Польщі»

 

Інструктаж щодо макетів для створення міні-проектів та отримання індивідуальних завдань з опрацюванням матеріалу підручників географії інших авторів.

Пояснення форми роботи експертних груп та інформування про можливість користування інтернет-ресурсом за адресою www.cia.gov.

Роз’яснення щодо виконання завдання своєї групи із занесенням до міні-проектів. Повідомлення про регламент на виконання та презентацію іншим групам експертів.

Завдання для учнів експертних груп

Завдання для учнів експертної групи «Природно-ресурсний потенціал»

Розв’язати проблемне завдання міні-проекту «Дослідити природно-ресурсний потенціал Польщі».

  • Дайте господарську оцінку природним умовам Польщі.
  • Яку спеціалізацію має аграрний сектор Польщі?
  • Дайте господарську оцінку природним ресурсам Польщі.

 

Завдання для учнів експертної групи «Працересурсний потенціал»

Розв’язати проблемне завдання міні-проекту «Дослідити працересурсний потенціал  Польщі»

  • Визначте особливості населення Польщі.
  • Структура зайнятості населення. Трудові ресурси.
  • Демографічна ситуація. Міграційні процеси.

 

Завдання для учнів експертної групи «Інтеграційні процеси»

Розв’язати проблемне завдання міні-проекту «Дослідити інтеграцію Польщі в економічну систему країн ЄС»

  • Яких змін зазнали промислові виробництва?
  • Сучасна транспортна система Польщі.
  • Визначити розвиток міжнародного туризму в країні.

 

  1. Презентація міні-проектів «експертними групами».

Захист представниками експертних груп міні-проектів.

  • «Природно-ресурсний потенціал».
  • «Працересурсний потенціал».
  • «Інтеграція Польщі в економічну систему країн ЄС».

 

VІ. Контрольно-оцінювальний етап.

  1. Оцінка проектів експертними групами.

Оцінка результатів діяльності груп.

Оцінювання роботи експертних груп здійснюється за 12 бальною шкалою та виставляється представниками від груп, що захищали міні-проекти.

Ознайомлення з участю міні-проектів у тижні географії.

  1. Географічний диктант «Закінчи речення»
  1. За національним складом Польща ... однонаціональна.
  2. Членом якої організації в 2004 р. стала Польща... ЄС.
  3. Який рельєф переважає... рівнинний.
  4. Демографічна ситуація в Польщі… кризова.
  5. Продукція кольорової металургії, за обсягом яких Польща посідає І місце в Європі... мідь, срібло.
  6. Назва реформи, що сприяла швидкому перетворенню економіки на ринкову... «Шокова терапія».
  7. Який вид електростанцій переважає в Польщі... ТЕС.
  8. Країна має значні запаси... кам'яне вугілля.
  9. Провідна галузь промисловості —... машинобудування.
  10. Головна галузь сільського господарства —... тваринництво.
  11. Головним напрямом спеціалізації рослинництва є... вирощування картоплі.
  12. Головною статтєю експорту є послуги... траспортні.

Здійснюється самооцінювання відповідей за вказаною шкалою.

10-12 – 2б.

7-9 – 1б.

4-5 – 0,5б.

1-3 – 0б.

Інструктаж щодо виконаних завдань географічного диктанту.

 

VІІ. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання

  1. Підбиття підсумків уроку
  • Які складові ми запишемо до «формули успіху» Польщі?
  • Які економічні проблеми різко вплинули на життя Польщі?.

Підсумки учнів

  1. Інформування щодо виставлення оцінок.
  • За участь у виконанні міні-проектів та виконання завдань географічного диктанту.
  • За повідомлення учнів.
  • За кращі усні відповіді.
  1. Рефлексія

З’ясування виправдання очікуваннь учнів від уроку.

  1. Повідомлення домашнього завдання

Оголошення домашнього завдання.

  1. Опрацювати параграф і опорний конспект уроку
  2. Завдання I рівня складності – комп’ютерна презентація «Видатні місця Польщі»

Висловлюю подяку за активну роботу на уроці. Завершення уроку.

1

 

doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
13 січня 2019
Переглядів
4162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку