Поняття про ВІЛ. Убезпечення від ВІЛ

Про матеріал
Розробка містить ігри, казку, проблемну ситуацію,рубрику "Довідкове бюро", які допоможуть ознайомити учнів з основними методами профілактики ВІЛ-інфекції.
Перегляд файлу

Урок № 12

Тема. Поняття про ВІЛ. Убезпечення від ВІЛ.
Мета: дати уявлення про ВІЛ. Ознайомити учнів з основними методами
            профілактики ВІЛ. Розвивати стійку емоційну установку на 
            дотримання правил здорового способу життя. Виховувати
            толерантне  ставлення до ВІЛ-позитивних людей.
Обладнання: іграшка кріт, ілюстрації, зошити, мікрофон.
                                           План уроку
1. Гра «Впізнай».

2. Гра «Інтерв’ю».
3. Гра «Пригадай».
4. Довідкове бюро.
5. Гра «Знайди предмет».
6. Фізкультхвилинка.
7. Вирішення проблемної ситуації.
8. Гра «Встав пропущені слова».
9. Казка.
10.Гра «Зроби вибір».
11.Малюнок листівки.
 

І. Організаційний момент.
                                           Психоформула
                              Кріт завітав до вас у клас
                              Послухати уважно.
                              Робота буде просто клас!
    -    «Добрий день!» - 2-... клас.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
                                  Гра «Впізнай»
( На малюнку зображені ліки, вірус імунодефіциту.))
   -     Що ви бачите? Як на вашу думку, чи від усіх хвороб існують ліки?
   -     А це що? Так. Це вірус імунодефіциту людини.
   -     Сьогодні ми поговоримо про вірус, який не можна знищити в організмі нічим, навіть ліками, тому тема нашого уроку...

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
                              Гра «Інтерв’ю»
  -     Чому ця тема дуже важлива для нас?

  -     Правильно. Наше завдання  - убезпечити себе.


ІV. Актуалізація опорних знань.
                              Гра «Пригадай»

 -   Пригадайте, що таке вірус?
 

        Вірус – збудник захворювань, збудник хвороби, мікроорганізми.
 

  -   Що означає імунодефіциту?

         Імунодефіцит – відсутність захисної реакції системи організму, яка має забезпечувати захист від мікробів, що спричиняють хвороби. ( «Бронежилет» людини).
 

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
                                Довідкове бюро

     Вперше людство дізналось про існування цього вірусу в 1981 році у США. Через два роки у Франції група дослідників під керівництвом ученого-вірусолога Люка Монтеньє з’ясувала, що це саме вірус імунодефіциту людини. Розроблено методи, за допомогою яких виявляють вірус в організмі.

 

   -    Як віруси потрапляють в організм людини?
( через брудні руки, болото під нігтями, з немитими фруктами, з повітрям )

   -    Як на вашу думку, потрапляє в організм ВІЛ? В цьому нам допоможе

                                               гра «Знайди предмет»
( Учні отримують малюнки. Їм потрібно назвати предмет, сказати чи передається вірус через нього та прикріпити його на дошці біля такого самого на загальному малюнку. Врешті-решт залишиться один предмет без пари. Його також потрібно буде назвати.)
Висновок: через ці предмети ВІЛ не передається.

                                      Фізкультхвилинка

Слухав гарно вас весь час.

Слухайно мене 2-... клас.

( Кротик розказує, а ви виконуєте. )
                                                               Кротик риє гарно носом.
                                                               Любить він займатись кросом.
                                                               Зупинитись, почекати.
                                                                Й знову носом витинати.

                                                                Далі вдих, лапи вгору,
                                                                Далі видих і до долу.
                                                                Чую всі вже попихтіли
                                                                 І за парти тихо сіли.

 

  -    Якже потраляє ВІЛ в організм людини допоможе нам дізнатись ситуація.
           Граючись у «Лікарню», дівчатка вирішили використати шприц, знайдений на вулиці.
  -    Чи можна це робити? Чому?

  -   Отже, ВІЛ може потрапити до організму через кров, коли порушується цілісність шкіри і виявити його можна тільки при здачі аналізу крові та при повторному аналізі через три місяці.
  -   Що потрібно робити вам учням другого класу, щоб убезпечити свій організм, підкаже нам гра «Встав пропущене слово».
          Щоб не заразитися вірусом імунодефіциту:
- ...не торкайся...крові інших людей;
-...не користуйся.. бинтами, шприцами, голками та лезами, що знайшли на вулиці;
-...не роби...татуювання ( малюнки голкою на шкірі);
- за необхідності ...використовуй...тільки одноразові шприци в медичних закладах;
- у перукарні...використовуй...тільки стерильні інструменти;
- ...не бери...будь-який предмет,яким користувалась інфікована людина і залишила на ньому свою кров, якщо ваша шкіра ушкоджена і торкається з цим місцем.
  -   Послухайте казку учениці 2-В класу Гетьман Владіслави, яка підкаже ще одне дуже важливе правило.
            Жили собі три сестри: гігієна, милочка і мочалочка. Жили вони щасливо, незважаючи на те, що вони бідні. Одного разу гігієна захворіла. Коли милочка помила гігієну, а мочалочка почистила гігієнку. Все стало на свої місця, І жили вони довго і щасливо. А гігієна шукала негігієнічних людей, тому що вона гігієна.
  -   Отже,  користуйся тільки своїми предметами особистої гігієни ( зубною щіткою, ножицями для нігтів рук та нігтів ніг).

VІ. Рефлексія.
  -   Як поводитися з людьми, зараженими ВІЛ-інфекцією підкаже

                                       гра «Зроби вибір».

З людьми, зараженими ВІЛ-інфекцією небезпечно:
( Учні оплесками роблять правильний вибір.)
-- жити в одному будинку;

-- розмовляти;
-- вітатися за руку;
-- користуватися спільними засобами гігієни, зокрема зубною щіткою;

-- гратися;
-- користуватися одними й тими ж медичними інструментами;
-- сидіти за однією партою.
       Ми напередодні Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом - 1 грудня давайте намалюємо листівки, в яких ви покажете своє розуміння цих людей.
( Виставка листівок.)

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Дуже вдячна вам за урок, а ще вам аплодує наш гість, тож подякуйте собі за таку гарну працю.

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку