Корисні лайфхаки, які допоможуть організувати роботу з учнями в режимі онлайн.

Усім відомо, що справжні друзі пізнаються не лише у радощах, а й у біді. А хто як не викладач може зрозуміти свого колегу та допомогти доброю порадою? Мільйони вчителів по всьому світу зіштовхнулися з викликом, до якого були не готові. Непростий час шкільного карантину та безупинного дистанційного навчання – це досвід, який більшість викладачів отримує вперше. 

І саме цей виклик об’єднав усю освітянську спільноту! Звісно, українські вчителі знайшли багато цікавих рішень. Але який досвід мають закордонні вчителі, що вони можуть нам порадити? Можливо, їхні поради стануть нам у пригоді!

Відволічіть дітей від гаджетів

Дистанційне навчання неможливе без інтернету, але варто пам’ятати, що діти використовують мережу не тільки для освіти, а отже проводять із девайсами набагато більше часу, ніж потрібно. Шкідливий вплив екранів, відсутність рухів та кліпове мислення згубно діють на здоров’я та когнітивні здібності дітей. Враховуючи це, іноземні вчителі все частіше використовують під час онлайн-навчання вправи, за допомогою яких діти «виходять в оффлайн», тобто відходять нарешті від екранів. Якими порадами діляться закордонні педагоги?

  1. Запропонуйте школярам за можливості роздрукувати надіслані вами завдання, або робити вправи у зошитах, а згодом – надсилати фотографії виконаної роботи.
  2. Заохочуйте дітей до креативного виконання вправ через відео: розповісти про домашніх тварин на прикладі своєї, підготувати доповідь про історичну епоху, розповісти про відмінності континентів за допомогою карти тощо.
  3. Не зайвою буде мінімізація шкоди синього екрана за допомогою вбудованих налаштувань дисплею або додаткових застосунків (для комп’ютерів – Flux, для телефонів – Нічний режим тощо). 

Оберіть години прийому

Погодьтеся, далеко не завжди навчання проходить без проблем навіть у звичайних умовах. Діти можуть не зрозуміти тему, зіштовхнутися зі складнощами під час виконання завдань чи взагалі бути відсутніми на уроках із поважної причини. Що робив би вчитель у таком випадку? Влаштував би консультацію. Але таку саме консультацію можна влаштувати й в умовах дистанційного навчання! Такий підхід дозволить:

  • «підтягнути» тих школярів, які не одразу зрозуміли нову тему, мають проблеми з виконанням домашнього завдання;
  • налагодити спілкування з учнями, особливо з тими, які потребують додаткової підтримки;
  • дотримуватися режиму роботи задля балансу професійного та особистого життя та не отримувати повідомлення від учнів 24 години на добу.

Звісно, варто заздалегідь домовитися з учнями про певні години прийому та зауважити, що вони мають підготувати свої запитання саме до певного часу.

Створіть віртуальну поличку з навчальними матеріалами

Попри безперечні переваги інтернету, він має свої недоліки та навіть може заважати продуктивному навчанню. Тільки уявіть: ви відвідали безліч сайтів, знайшли найкорисніші матеріали, відео та зображення для школярів, і, звісно ж, дали учням посилання на найцікавіші ресурси. Але наскільки це рішення ефективне? Адже розпорошення уваги учнів великою кількістю посилань на різні ресурси (часто з рекламою) не відповідає критерію продуктивного навчання. Що ж радять колеги-вчителі?

  1. Усі матеріали до уроку та для опрацювання мають бути розміщені на одному онлайн-ресурсі або платформі. Посилання на ютуб-відео, декілька вправ із одного сайту, декілька статей із іншого – все це марнування . Окрім того, інтернет-ресурси та посилання на них можуть не працювати. 
  2. Учителі мають запровадити та виконувати правило «одного кліку»: завантажувати необхідні матеріали на одну платформу для комунікації з учнями. Статті з інтернету можна копіювати та надсилати дітям у форматі PDF, також можна завантажувати відео на власний девайс і надсилати учням тощо.
  3. Якщо немає можливості надсилати матеріали, то слід застосовувати інтернет-платформи для скорочення посилань (наприклад, Сuttly тощо) – так інформація легше сприймається.
  4. А ще краще – все тримати в одному документі або хмарному сховищі (наприклад, GoogleDrive). Це допомагає гарантувати, що студенти завжди мають доступ до своїх цифрових навчальних ресурсів. 
  5. Хмарне сховище – чудовий варіант для систематизації не тільки навчальних матеріалів до одного уроку, але й усіх ресурсів із теми, домашніх робіт школярів тощо. Це полегшить життя не тільки школярів, а й викладачів!

Підтримуйте учнів

Це не складно та не відніматиме багато часу. Наприклад, ви можете створити спільний чат в одному з месенджерів та кожного ранку писати туді короткі позитивні повідомлення, заохочуйте дітей ділитися власними почуттями і настроями. Зрештою, вони можуть хоча б надіслати стікер чи смайлик, який би відображував їхній настрій. 

І дійсно, самоізоляція та дистанційне навчання – великий психологічний виклик і для найменших школярів. Звісно, учитель навіть у режимі онлайн бачить настрох дитини та може відреагувати. Це зовсім не означає, що учитель має перейняти на себе функцію психолога! Проте соціально-психологічний аспект викладання та довірливі стосунки між учителем та учнями допоможуть усім.

Багато хто з викладачів зазначає, що перший досвід онлайн-вчителювання нагадує перший рік роботи у школі! Тож не бійтеся робити помилки, адже як говорять закордонні вчителі – це «абсолютно ОК»!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter