Позакласний захід«Наша люба та чарівна казка!»

Про матеріал

прищеплювати любов до книги, до казок, до усної народної творчості;поглиблювати знання учнів про казку; вчити визначати головну думку казки;розвивати спостережливість, дотепність, почуття гумору;вчити мистецтву перевтілювання; збагачувати словниковий запас учнів;виховувати інтерес до народної творчості, почуття доброти, чуйності, співпереживання, взаємовиручки.

Перегляд файлу

Позакласний захід «Наша люба та чарівна казка!»

Мета: прищеплювати любов до книги, до казок, до усної народної  творчості; поглиблювати знання учнів про казку; вчити   визначати головну  думку  казки; розвивати спостережливість, дотепність, почуття гумору; вчити мистецтву перевтілювання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до народної творчості, почуття доброти, чуйності, співпереживання, взаємовиручки.

Дійові особи: Казкар, Буратіно, Веселе медвежа, мудра Сова, Незнайка, Королева казок.

Обладнання: кольорові кульки, виставка книг, виставка малюнків, ілюстрації до казок,  плакати з прислів’ями, обладнання для кожної сторінки, ширма, ноутбук, проектор.

Перебіг заходу

Звучать дитячі фанфари (слайд 1)

Учитель.  Такий чудовий та чарівний день!
І так багато у нас сьогодні гостей!
 


1 учень

Добрий день, усіх вітаєм!

Раді бачити тут вас.

Настає дозвілля час!

 

2 учень

Добрий день, вітаєм вас!

Любі гості, мами й тата!

У нас — казкове свято.


Учитель.


У світі існує чудова

Фантазії дивна країна.

Туди потрапити може

Кожна допитлива дитина.

Отож, відгадаємо назву

Цієї диво-країни.


(На дошці цифри 12 34 5678 9 10 11 12 13 ……………14 15  )

Ой, лишенько! Бешкетник вітерець розвіяв  всі букви! Давайте зберемо їх і прочитаємо назву країни.

 (Учні виходять по черзі до дошки і розміщують букви за номерами).

Нарешті всі слова на своїх місцях. «Наша люба й чарівна казка!» (слайд 2)

 

 

Сьогодні у нас – надзвичайне свято!

У казку ми зробимо ще один крок.

А з казкою ми зустрічались не раз!

І знову вона завітала до нас.

Наше свято - ще одна сходинка до казкового світу.

А девізом нашого заходу будуть слідуючі прислів’я . (слайд 3)

Читання – найкраще навчання.

Хто багато читає, той багато знає.

А спробуйте ще прочитати прислів’я, яке склав народ

(Казка вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій)


 Гра- Інтерв’ю. (слайд 4)

- Казок чимало є на світі і веселих і сумних, хіба зможемо прожити без них? І чому?

 - Яка твоя улюблена казка?

- А хто твій улюблений герой?

- Хто найчастіше читає або розповідає тобі казки?

 (відповіді дітей)

Так, звісно, казка-це давній і мудрий порадник. Вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і кривду, чесність і справедливість. І нашим сьогодні путівником буде Казкар – чарівник. 

Казкар. То ж сьогодні прийшов час запросити, друзі, вас (слайд 5)

У подорож улюбленими казками.

Мандруючи сторінками Книги Казок

Із незвичайного і чарівного міста Казкоград.

 музика

ПЕРША СТОРІНКА «В ГОСТЯХ У БУРАТІНО!» (слайд 6)

(виходить засмучений Буратіно і вередує)

  • Знову і знову Мальвіна хоче навчити мене читати і писати, а я не хочу. (вередує, помічає дітей)
  • О, привіт усім! А ви хто? (учні 3 класу)
  • А мене впізнали? З якої я казки? Як добре, ви всі вмієте читати, а допоможете мені ось із цим?

Казкар. Діти, допоможемо Буратіно. (Так) Тож Мальвіна запропонувала йому розгадати кросворд. А він не вміє їх розгадувати. Давайте йому допоможемо.

1. На городі виростала, сили набиралась, а потім достигла, великою стала. Став дідусь усіх гукати: - час красуню нашу рвати! (Ріпка)

2. Де ж усі сховались звірі? У якій такій квартирі?

Дуже тісно – невеличка ця чудова…(Рукавичка)

3. Довгі вуха, куций хвіст, невеличкий сам на зріст. (Зайчик)

4. Хто вигнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак)

5. Дивний звірок, круглий, мов клубок, голки стирчать, спробуй узять. (Їжачок)

6. Хто з’їв Колобка? (Лисичка)

7. Хто отримав золотий ключик ? (Буратіно)

Молодці! Ми всі разом розгадали кросворд і допомогли Буратіно. Він радий і тепер вже знає, як розгадувати кросворди.

Аж ось і інша сторінка Казкової книги!

ДРУГА СТОРІНКА «ШКОЛА МУДРОЇ СОВИ!» (слайд 7)

Казкар. У центрі зачарованого лісу є казкова галявина. Її оточують вікові дуби, порушуючи тишу, співають пташки, яскраво світить сонечко. Тут працює лісова школа.

(виходить учениця - мудра сова)

Мудра Сова. Світ дивовижний всіх вас вітає.

 Всіх тих – хто вдумливо читає.

 І тих - хто любить мандрувати

Та прагне більше пізнавати!

Я – Мудра Сова, вас вітаю у нашій лісовій школі. І приготувала вам цікаве завдання.

Казкар. Вирішила Мудра Сова провести іспит у звіряток на знання. Іспит всі здали на відмінно і лише маленьке Зайченя розгубилося і не виконало завдання. Давайте йому допоможемо!

«Утвори слово» (слайд 8-10)

Першого разу прочитайте слова швидко, другого —
швидко читайте лише перший склад кожного слова та утворюйте нове слово.

       Берег, ремесло, гиря, нянька. (Берегиня)

  •                        Десять, решето, вода. (Дерево).
  •                        Гаї, зелені, табір. (Газета).
  •                        Сокіл, роса, камінь. (Сорока)
  •                        Диня, тисяча, насип (Дитина)
  •                        Батіг, ранок, банка (Барабан)
  •                        Магнітофон, лимон, народ (Малина)
  •                        Долина, роги, гараж (Дорога)
  •                        Маяк, широкий, наперсток (Машина)
  •                        Береги, редька, залізо (Береза)

Молодці! Рушаємо далі!

Посеред лісу розлилось «Озеро Розваг».

Це і буде слідуючою нашою сторінкою

ТРЕТЯ СТОРІНКА «ОЗЕРО РОЗВАГ!» (слайд 11)

Казкар. Мешканці озера пропонують нам розважитись. Пограємо у гру «Ми веселі та спритні». А допоможе мені у цьому мій любий друг - Веселе Ведмежатко.

 (музика)

ЧЕТВЕРТА СТОРІНКА «КАЗКОВА ПОШТА!» (слайд 12)

Казкар. Поки ми з вами розважались Казкова пошта отримала телеграми.

Але піднявся вітер і розвіяв останні слова в телеграмі і ми тепер не знаємо, хто їх відправив.

Давайте допоможемо мешканцям казкової країни розібрати пошту.

(По черзі учні отримують телеграми і доповнюють їх)

1) Дуже засмучена - мишка випадково розбила моє яєчко. (Курочка)

2) З’їв козенят. Болить живіт. (Вовк)

3) Золотий ключик у мене. (Буратіно)

4) Я кругленький та смачний

Із віконця скік та скік,

Втік від баби та від діда

До лисички на язик? (Колобок)

5) Їду в Африку. (лікар Айболіт)

6) Рукавичку загубив. (Дідусь)

7) Плакати мені не личить,

Просто засмутилась я,

Що згубила черевичок

На балу у короля. (Попелюшка)

8) А мені матуся мила

Капелюшок цей пошила.

Я у ньому до бабусі

Через ліс йти не боюся. (Червона Шапочка)

Молодці! Ми зробили добру справу. Рушаймо далі.

ПЯТА СТОРІНКА «НЕЗНАЙКО ПЕРЕПЛУТАВ!» (слайд 13)

(З’являється учень – Незнайко)

Незнайко. Кмітливі, добрі і відважні

А скажіть чи ви уважні? (Так)

Тоді допоможіть мені скласти вірша.

Бо це робота така важка.

Гра  «Заблукали слова»  (слайд 14)

І. в, завітала, Казка, гості,

В коло друзів всіх зібрала.

 

ІІ. ми, вірно, Будемо, дружити,

Буде вічно казка жити!

 

ІІІ. раділи, будемо, Дружно, люди, щоб

Будемо книги берегти, берегти усюди.

 

Казкар. Молодці! Ви чудово справились з завданням. І тому нас зараз  у гості запрошують на ярмарку казок.

ПЯТА СТОРІНКА «ЯРМАРКА КАЗОК!» (слайд 15)

(виходить учениця – Королева Казок,  сумна)

Королева Казок. В нас сьогодні свято казки.

                     Я – королева казок. Люблю я всіх, усіх діток!

Зустріч з казкою – це свято. Не було б її у нас,

Ми б не знали так багато, про новий і давній час.

В кожнім домі, в кожній хаті і у місті, і в селі –

Хто навчився вже читати, має й казку на столі.

Казкар. А чому ж ти така сумна. І чому саме ця сторінка пуста?

Королева Казок. У нас трапилася біда. З нашого ярмарку десь ділися казки і тільки залишилися деякі речі. А чи зможете мені допомогти?

Казкар.. Ну що спробуємо відгадати чиї це речі та з якої казки?

  1. Золоте яєчко («Курочка ряба»), колосок («Півник та

двоє мишенят»), золотий ключик («Пригоди Буратіно»), помідор і часник «Пригоди Чиполіно»)

  1. Інсценізація уривка з казки.

Йшов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку. От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже:
- Тут я буду жити!
Коли це жабка плигає та й питає:
- А хто-хто в цій рукавичці?
- Мишка-шкряботушка. А ти хто?
- Жабка-скрекотушка. Пусти й мене!
От уже їх двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:

  • А хто-хто в цій рукавичці?
  • Мишка-шкряботушка.
  • Жабка-скрекотушка. А ти хто?
  • А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене!
  • Іди!
    От уже їх троє.

Вчитель.   Ну, що любий Казкарю, ти зрозумів, що наші учні дуже люблять читати і особливо казки.

Казкар. Молодці! З цим завданням ви впорались на відмінно. Всі знайдені речі ми повертаємо в казки.

 І останньою сторінкою нашої подорожі буде галерея ваших малюнків до улюблених казок.

ШОСТА СТОРІНКА «КАЗКОВА ГАЛЕРЕЯ!» (слайд 16)

Казкар.  Зараз ми проведемо екскурсію галереєю, створеної вашими руками під назвою «Моя улюблена казка!»

(учні презентують свої малюнки, які підготували вдома)

Казкар. Молодці! Ви гарно справились із завданням.

(Звучить музика) (слайд 17)

Буратіно. Наша Книга Казок, звісно, має продовження.

Мудра Сова. Казки, звичайно, не закінчуються, як не закінчується мудрість народна.

Незнайко. Сподіваємося, ви ще не раз її відкриєте та познайомитеся з

багатьма іншими казковими героями.

Королева Казок. Знайте, що книга – джерело знань, ваш найкращий друг і порадник.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Українські народні казки.
  2. Російські народні казки.
  3. Інтернет ресурси.

 

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку