Позакласний захід "Зоряний час"

Про матеріал

Даний захід проводився під час проведення тижня фізики в школі.Що дає можливість закріпити та узагальнити знання з різних тем, розширити кругозір; виховувати у дітей позитивні якостей особистості (увага один до одного, толерантність); розвиток мови дітей; розвиток логічного мислення.

Перегляд файлу

Позакласний захід "Зоряний час"

Мета. Закріпити та узагальнити знання з різних тем, розширити кругозір; виховання  у дітей позитивних якостей особистості (увага один до одного, толерантність); розвиток мови дітей; розвиток логічного мислення, розвивати навички роботи з джерелами інформації.

На початку гри учнів знайомлять з правилами гри.

Правила гри:

  1. Час відведений на обдумування питання 10секунд.
  2. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
  3. Ти маєш можливість 1 раз скористатися допомогою друга або пошукати відповідь у Інтернеті.

 

 

Хід гри.

І. Конкурс знавців історії фізики.

На дошку проектуються портрети вчених-фізиків з підписаними знизу прізвищами і підкресленими поряд номерами. Учасникам гри видаються картки з номерами. Учні повинні підняти номер правильної відповіді. Наприклад:

  1. Галілей
  2. Ньютон
  3. Гагарін
  4. Паскаль
  5. Торрічеллі

Питання учасникам .

  1. Вчений, який першим виміряв атмосферний тиск за допомогою сконструйованого ним ртутного барометра.( Відповідь 5)
  2. Італійський фізик, винайшов термоскоп-прилад для вимірювання температури, побудував телескоп, за допомогою якого відкрив гори на Місяці, фази Венери, обертання сонця, чотири супутники Юпітера і кільця Сатурна.(Відповідь 1)
  3. Англійський фізик та математик. Він сформулював три основні закони руху, відкрив та вивчив важливі властивості світла.(Відповідь 2)
  4. Перший космонавт Землі.(Відповідь 3)
  5. Французький вчений. Вивчав дію тиску в рідинах, атмосферний тиск. Сформулював закон про передачу тиску у рідинах, який назвали на його честь.(Відповідь 4).

 Ведучий пропонує співставити прізвища видатних людей з їх іменами.

Галілей             Юрій

Ньютон            Блез

Гагарін             Еванджелісто

Паскаль            Гелілео

Торрічеллі        Ісак

 

ІІ. Конкурс загадок.

Учням пропонуються загадки. До кожної загадки ставиться фізичне питання.

  1. Без рук, без ніг, а в хату лізе. Про що мова? ( Холод).

Питання: чому в холодну погоду багато тварин сплять, згорнувшись клубком?

Відповідь: У тварини, що згорнулася менше поверхня тіла, тому воно менше охолоджується.

  1. В морі рибка золота є, кораблі перевертає. ( Кит).

Питання: чому гинуть кити, викинуті під час шторму на берег?

Відповідь: Вони роздавлюються  під дією власного вагового тиску.

  1. Ти за нею вона від тебе, ти від неї вона за тобою Що це?

 ( Тінь).

Питання : як отримати від однієї палки  тінь різної довжини?

  1. У воді не тоне,  у вогні не горить. (Лід).

Питання: Коли чайник з кип’ятком остигне швидше : якщо його поставити на лід чи якщо лід покласти на кришку?

Відповідь: Коли лід покласти на кришку, в цьому випадку навколо льоду утворюється холодний шар води, який важчий за інші шари, він буде опускатися вниз.

  1. Він  індійський , африканський , хобот замість носа. Про кого ідеться мова?

Питання: У слона коротка шия, він не може нагнутися до води, щоб напитися. Як він п'є воду?

Відповідь: Він несвідомо використовує атмосферний тиск, опускає у воду хобот і втягує в себе повітря. Під дією атмосферного тиску хобот наповнюється водою.

 

ІІІ. Конкурс знавців фізичних приладів.

На дошку зображення  приладів з підписаними  поряд номерами, або прилади  виставляються на стіл. Учасникам гри видаються картки з номерами. Учні повинні підняти номер правильної відповіді. Наприклад:

  1. Динамометр
  2. Мензурка
  3. Термометр
  4. Терези
  5. Барометр
  6. Ареометр

Питання учасникам .

  1. Прилад для вимірювання атмосферного тиску.( Відповідь 5).
  2. Прилад для вимірювання температури ( Відповідь 3).
  3. Прилад для вимірювання маси ( Відповідь 4).
  4. Прилад для вимірювання густини  ( Відповідь 6).
  5. Прилад для вимірювання сили ( Відповідь 1).
  6. Прилад для вимірювання об'єму тіла ( Відповідь 2).

 

ІV. Конкурс знавців одиниць вимірювання фізичних величин.

На дошку проектуються одиниці вимірювання фізичних величин з підписаними  поряд номерами. Учасникам гри видаються картки з номерами. Учні повинні підняти номер правильної відповіді.

  1. км
  2. г/см3
  3. Ньютон
  4. Паскаль
  5. м2
  6. кг
  7. секунда
  8. км/год
  9. мм3.

Питання учасникам.

  1. Одиниці вимірювання відстані.(Відповідь 1)
  2. Одиниці вимірювання часу. ( Відповідь 7)
  3. Одиниці вимірювання маси ( Відповідь 6)
  4. Одиниці вимірювання площі ( Відповідь 5)
  5. Одиниці вимірювання  тиску (Відповідь 4)
  6. Одиниці вимірювання  об'єму (Відповідь 9)
  7. Одиниці вимірювання  густини (Відповідь 2)
  8. Одиниці вимірювання  сили (Відповідь 3)
  9. Одиниці вимірювання швидкості (Відповідь 8)

 

V. Конкурс експериментаторів.

Учасникам пропонуються конверти, в яких знаходяться номери дослідів, які вони повинні пояснити .В порядку зростання номерів учні починають пояснювати досліди.

Дослід №1. На стіл ставиться пуста склянка, на неї кладуть фанеру, а зверху важку  металеву плиту. Слюсарним молотком вдаряють різко по плиті. Склянка залишається цілою. Чому?

Дослід №2. Задмухати  полум'я  свічки через воронку. Чому це неможливо?

Дослід №3. "Загнати" металеву кульку, що лежить на столі, в посудину від калориметра, не доторкаючись до неї руками. Чому це можливо?

Дослід №4. На двох паперових рейках , які затиснуті в штативі, підвішують тонку дерев'яну рейку довжиною до 1 м. Потім різко вдаряють по ній  палкою 25-30 мм. Після удару лінійка ламається, а кільця залишаються цілими. Чому?

Дослід №5.Колбу з водою закрити пробкою, в яку вставлені зігнуті під прямим кутом дві трубки з відтягнутими кінцями, напрямленими в різні сторони. Під час кипіння води колба, підвішена на нитці, обертається чому?

Дослід №6. " Важка газета". На стіл кладуть  рейку довжиною 50-70 см. Рейку накривають газетою.  Різко вдарити по рейці, але газета не поворухнеться. Чому?

Дослід №7. " Ефект  Магнуса". З похилої площини на столі пускають дерев'яний циліндр, а потім -  паперовий , необхідно пояснити різницю в траєкторії польоту.

Дослід №8. " Кулька у повітрі". Якщо підключити шланг до зворотного виходу пилососу та розташувати у струмінь повітря м'ячик від настільного тенісу, то він буде "висіти" у повітрі. Чому?

Після даного конкурсу у фінал виходять 3 учні.

 

VІ. Конкурс знавців фізичних термінів.

 

1 варіант. Учням пропонується продовжити ланцюжок слів. Виграє той, хто останнім сказав слово. Наприклад, атом – молекула – Архімед – динамометр…

2 варіант. Необхідно скласти якнайбільше слів, пов'язаних з фізикою зі слова

" електромагнетизм". Наприклад, електрон, тор, магніт, атом…

Підводяться підсумки та нагородження учнів.

 

 

docx
До підручника
Фізика 8 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
До уроку
Виконуємо навчальні проекти
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку