ПІП __________________________ КЛАС ______
Дата: _________________________ Практична робота № 1
Тема: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук»
Мета: дослідити властивості основних класів неорганічних сполук.
Обладнання: штатив із пробірками, спиртівка, пробіркотримач, шпатель.
Реактиви: розчини хлоридної кислоти, купрум (ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, аргентум(І) нітрату, барій нітрату, купрум (ІІ) оксиду, кальцій карбонату; цинк, фенолфталеїн, залізо. Інструктаж з БЖ
1. Дослідження властивостей хлоридної кислоти Дослід 1. Взаємодія хлоридної кислоти з цинком.
Порядок виконання:у пробірку помістіть шматочок цинку та налийте хлоридну кислоту об’ємом 1-2 мл.
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 2. Взаємодія хлоридної кислоти з купрум (ІІ) оксидом
Порядок виконання:у пробірку насипте невелику кількість купрум (ІІ) оксид та налийте хлоридну кислоту об’ємом 1-2 мл. Суміш нагрійте
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 3. Взаємодія хлоридної кислоти з натрій гідроксидом. Порядок виконання: у пробірку налийте розчин натрій гідроксиду об’ємом 1 мл. додайте декілька крапель фенолфталеїну. Додайте розчин хлоридної кислоти і перемішайте.
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 4. Взаємодія хлоридної кислоти з аргентум (І) нітратом.
Порядок виконання:у пробірку налийте розчин хлоридної кислоти об’ємом 1-2 мл., додайте розчин аргентум нітрату об’ємом 1 мл.
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 5. Взаємодія хлоридної кислоти з кальцій карбонатом.
Порядок виконання:у пробірку помістіть шматочок кальцій карбонату та налийте розчин хлоридної кислоти об’ємом 1-2 мл.
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
2. Дослідження властивостей купрум (ІІ) сульфату Дослід 6. Взаємодія купрум (ІІ) сульфату із залізом.
Порядок виконання:у пробірку помістіть шматочок заліза та налийте розчин купрум
(ІІ) сульфату об’ємом 2 мл. Зачекайте декілька хвилин
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 7. Взаємодія купрум (ІІ) сульфату з барій нітратом
Порядок виконання:у пробірку налийте розчин купрум сульфату об’ємом 1-2 мл. додайте розчин барій нітрату об’ємом 1-2 мл
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 8. Взаємодія купрум (ІІ) сульфату з натрій гідроксидом
Порядок виконання:у дві пробірки налийте розчин купрум сульфату об’ємом 1-2 мл. та додайте розчин натрій гідроксиду об’ємом 1-2 мл
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
3. Дослідження властивостей купрум (ІІ) гідроксиду
Дослід 9. Взаємодія купрум (ІІ) гідроксиду з хлоридною кислотою
Порядок виконання:у першу пробірку з досліду №8 додайте хлоридну кислоту об’ємом 2 мл. Струсіть пробірку.
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Дослід 10. Розкладання купрум (ІІ) гідроксиду при нагріванні
Порядок виконання:нагрійте другу пробірку з досліду №8
Спостереження_________________________________________________________ Рівняння реакції__________________________________________________________
Висновок.Зробіть узагальнюючий висновок в якому дайте відповідь на запитання: 1. Які способи добування неорганічних сполук ви використали в практичній роботі?
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
____________________________________________________________