Практичний інтенсив для батьків «Шлях до безпечного селфі»

Про матеріал
Учитися бути добрими батьками власним дітям ніколи не пізно і не соромно. Для того, щоб наші діти виростали у здоровому і безпечному середовищі у власній домівці та суспільстві, нам, дорослим, треба весь час розширювати свої знання. Виховання дітей – важлива справа. Це складний процес, який час від часу підлягає ризику. Батьки повинні завжди пам’ятати про свою відповідальність за дитину. Під час заняття батьки отримають інформацію щодо впливу явища «селфіманія» на поведінку підлітків, адже цей феномен має як позитивні, так і негативні наслідки для становлення особистості сучасних підлітків.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для батьків учнів

«Шлях до безпечного селфі»

 

Учитися бути добрими батьками власним дітям ніколи не пізно і не соромно. Для того, щоб наші діти виростали у здоровому і безпечному середовищі у власній домівці та суспільстві, нам, дорослим, треба весь час розширювати свої знання.

Виховання дітей – важлива справа. Це складний процес, який час від часу підлягає ризику. Батьки повинні завжди пам’ятати про свою відповідальність за дитину.

Під час  заняття ви отримаєте інформацію щодо впливу явища «селфіманія» на поведінку підлітків, адже цей феномен має як позитивні, так і негативні наслідки для становлення особистості сучасних підлітків.

 

Мета та завдання тренінгу підвищити психолого – педагогічну компетентність батьків з питань безпечного селфі-виховання їх дітей, визначення позитивних і негативних наслідків селфіманії для підлітків; розробити рекомендації власним дітям щодо створення безпечного селфі.

 

Учасники :  батьки учнів.

Кількість учасників : 10 – 15 осіб.

Тривалість : 1,5 години.

Структура тренінгу :

-         організаційний етап (повідомлення мети і завдань тренінгу, вправи на знайомство і згуртування учасників, налаштування на активну роботу; визначення правил роботи в групі та очікувань учасників від заняття).

-         основний етап (вправи відповідно до мети і завдань тренінгу)

-         заключний етап (рефлексія, заключна вправа).

 

 

Процедура проведення

 

Організаційний етап

 

Всі батьки хочуть, щоб їхні діти жили в сім'ї щасливо і мирно, були слухняними, відповідальними, розумними та здоровими. «Щастя дається тільки обізнаним». Ці слова І.Буніна можна застосувати і до батьків. Любити дітей мало, потрібно знати їх, а цього необхідно вчитися. Сьогодні ми спробуємо хоча б трошки більше дізнатися про своїх дітей, їх захоплення.

  1. Вправа на знайомство «Це моя дитина»

Мета:  забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи

    Метод:  обговорення в групі

Тренер  прикріплює до дошки ватман з намальованим сонцем та  роздає батькам підготовлені заздалегідь смайлики. Кожному учаснику на смайлику потрібно записати 10 позитивних тверджень про свою дитину. Потім учасники по черзі представляють свої наробки, наприклад : «Моя дитина :

-         чесна

-         відповідальна

-         розумна

-         гарна

-         добра…» і в кінці додають : «Я, Оксана - мати цієї чудової дитини»

Після закінчення презентації всі смайлики прикріплюють на ватман. Психолог : «Сонце – символ тепла, доброти, світла. Ваші діти для кожного з вас – це також, певною мірою, сонечко, сенс життя».

 

  1. Вправа «Правила роботи в групі»

Психолог пропонує перелік правил поводження в групі :

-         активність;

-         щирість;

-         говорити коротко і по черзі;

-         слухати і чути;

-         говорити від свого імені і не перебивати;

-         правило «вимкненого мобільника».

 

  1. Рухлива гра «Колода карт»

Учасники сидять у колі. Психолог пропонує помінятися місцями тим, хто :

-         має у своєму імені літеру «А»;

-         народився взимку;

-         полюбляє дивитися комедії;

-         має старшу сестру;

-         сьогодні вранці пив каву;

-         вранці постійно цілує свою дитину;

-         жодного разу не сварив свою дитину.

Соціальний педагог. Як бачимо з вправи не всім нам вдається за браком часу поцілувати дитину, не всім нам вдається з розумінням ставитися до своїх дітей, не сварити.

  1. Вправа  Очікування (гра «Гаряча картопля»)

Мета: визначити очікування учасників від тренінгу

Метод: метод гри, обговорення в колі

Опис вправи:

 Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку передають (або кидають) учасники один одному. Той, хто її спіймав розповідає про свої очікування, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…». Далі він кидає іграшку наступному з учасників.

(Важливо, щоб учасники проговорювали всю фразу: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…»)

 

 

Основний етап

Перегляд блоку відео пов’язаних з небезпекою селфі

 

 

  1. Вправа «Правда-неправда»

Опис вправи:

Дана вправа орієнтована на визначення рівня обізнаності батьків с з теми безпечне селфі

 Завдання:

1. Визначення рівня обізнаності з теми «Селфі».

 2. Формування безпечної поведінки в мережі Інтернет.

Необхідні ресурси: плакат з опитувальником, картки червоного та зеленого кольорів за кількістю учасників, папір формату А4, ватмани.

Хід вправи

У сучасному суспільстві «селфі» стало невід’ємною частиною життя людини. Селфі дає нам можливість самовираження, розвитку творчого потенціалу, завдяки йому ми можемо творити. При цьому селфі можуть приховувати в собі багато небезпек. Кожен з вас здогадується, які небезпеки та ризики може нести селфі.

(Тренер роздає кожному учаснику по 2 картки: одну червоного кольору і одну зеленого) Зараз я буду зачитувати твердження, а ви, якщо ви погоджуєтесь  з твердженням  – показуєте зелену картку. Якщо  ви вважаєте, що дане твердження є неправильним, то покажіть червону картку. По закінченню даного опитування ми зможемо побачити, наскільки наша група обізнана з питань селфі. (Під час зачитування тренер на фліп-чарті фіксує кількість піднятих червоних та зелених карток на кожне твердження)

 1. Багатьом підліткам в сучасному житті легше представити себе світу через селфі або пост в соціальних мережах, аніж через реальне спілкування(правильна відповідь: так);

 2. Перегляд чужих селфі часто негативно впливає на самооцінку (правильна відповідь: так);

3. Лайк під селфі стає  життєво необхідним  і не отримавши чергову дозу «лайків», селфіман відчуває своєрідну психологічну ломку.

(правильна відповідь: так);

 4. Надмірне захоплення селфі з часом призводить до розвитку справжнісінької селфіманії (селфізму) – психологічної залежності, що виражається в постійному бажанні себе фотографувати (правильна відповідь: так);

5. Захоплення селфі ніколи не призводить до травмування та смерті (правильна відповідь: ні);

6. Підлітки йдуть на екстремальні вчинки: деруться на високі будівлі або мости, позують перед рухомим поїздом або на даху електрички, на краю обриву або за кермом автомобіля . (правильна відповідь: так);

7. Нерідко  фотографії робляться підлітками в місцях, заборонених для знаходження і несуть загрозу для життя.(правильна відповідь:так);

8. Дуже часто дитина компенсує  брак уваги в родині сидінням в соцмережах, онлайн-іграми, а тепер і «фотографуванням себе».  (правильна відповідь: так);

9. Якщо батьки стануть приділяти дитині більше уваги, селфіманія зникне сама собою(правильна відповідь: так);

 10. Підліткам байдужі негативні коментарі під фото в соцмережах (правильна відповідь: ні);

11. При завантаженні селфі у соціальні мережі підлітки роблять їх доступними  тільки для себе (правильна відповідь: ні);

12. Кожен «лайк», який з’являється під опублікованим селфі, сприймається автором, як похвала і успіх у суспільстві. (правильна відповідь: так).

Після опитування тренер проводить обговорення по кожному питанню. Обговорюються помилки та правильні відповіді.

1. Чи була представлена у вправі інформація для вас новою?

2. Що в даній вправі найбільше запам’яталося?

 3. Які для себе висновки ви зробили?

4. Чи знадобиться отримана під час роботи інформація в повсякденному житті?

6. Вправа

Зараз ми продовжимо нашу роботу і для цього нам необхідно об’єднатися в 3 групи.

 Кожній групі тренер роздає тему для обговорення:

 1. На вашу думку, які «+» селфі (позитивні сторони явища).

 2. На вашу думку, які «-»селфі (негативні сторони явища).

 3. Складіть та запишіть на аркуші рекомендації для дітей «Як створити привабливе і безпечне Селфі»

Тепер, коли ви виконали завдання, пропоную вам презентувати ваше бачення теми.

 Питання для обміну враженнями/почуттями від того, що відбувалось під час вправи: 1. Які труднощі виникали під час роботи? 2. Чи була цікавою для вас дана робота? 3. Що було новим, цікавим для вас в даній вправі? Питання для обговорення того, що нового дізналися учасники2. Де і яким чином її можна використати? 

 

Вправа «Екзамен для батьків»

Дана вправа допоможе дізнатися наскільки добре ви знаєте своїх дітей, їх вподобання, бажання.

Учасникам роздають  чисті аркуші, на яких батьки повинні відповісти на питання :

  1. Улюблена страва дитини – …
  2. Мрія моєї дитини - …
  3. Улюблене заняття дитини - …
  4. Улюблений виконавець - …
  5. Ім’я подруги/друга вашої дитини - …
  6. Який подарунок хотіла б отримати моя дитина -…

Обговорення :

-         Чи на всі запитання ви дали відповідь?

-         Чи впевнені ви на всі 100% у правильності своїх відповідей?

Для того, щоб більше знати про свою дитину : її інтереси та вподобання, тривоги, радощі потрібно стати їй другом, приділяти більше часу, підтримувати, допомагати, вислуховувати.

 

Вправа «Лист»

Психолог. Візьміть всі чистий аркуш. Пригадайте всі неприємні слова, вчинки відносно ваших дітей, які зробили або сказали дітям протягом цього тижня. Пригадуючи ці неприємні моменти згинайте лист.

А тепер спробуйте подумки попросити вибачення у дитини за кожне неприємне слово чи дію. І при цьому розігніть лист. Погляньте, ви розгорнули листок, але на ньому залишилися лінії від згинів. Так і в душі кожної дитини на все життя залишаються ваші прикрі, образливі слова. Не забувайте про це.

 

 

 

Заключний етап

 

Рефлексія :

-         Які вправи вам сподобалися та запам’яталися?

-         Що найбільше сподобалося або не сподобалося на заняття?

 

Вправа «П'ять добрих слів»

Учасники утворюють коло. Психолог пропонує кожному обвести свою долоню на аркуші паперу і позначити на малюнку своє ім'я.  Далі аркуш передається сусідові праворуч, натомість учасник одержує малюнок від сусіда ліворуч. В обведеній долоні позначається якась приваблива риса автора малюнку. Вправа триває, доки заповнена записами «долоня» не повернеться до власника.

 

         8.  Побажання батькам.

Сьогодні ми з вами торкнулися важливої теми, що стосується і морального обличчя наших дітей і, насамперед їх здоровя. 
А здоров я дітей – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище. 
Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають вплив на своїх дітей навіть тоді, коли їх нема вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається особистість батька та матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє наших дітей були прекрасними. Любові й довіри, щирості та взаєморозуміння, успіхів та щастя вам та вашим дітям!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ульяніч Олена
Додано
6 жовтня 2023
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку