ПРАКТИКУМ «Нові часи - нова школа: особистість над усе!»

Про матеріал
ПРАКТИКУМ «Нові часи - нова школа: особистість над усе!» - майстер-клас, метою якого є створення сприятливого психологічного клімату в навчальному закладі , комфортної атмосфери для роботи.
Перегляд файлу

 

 

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ АПОСТОЛІВСЬКОЇ МІСЬКРАДИ

ПЕРШОТРАВЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

 

 

ПРАКТИКУМ

«НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА: ОСОБИСТІСТЬ НАД УСЕ!»

 

 

 

 

АБРАМОВА ЛЮБОВ ДМИТРІВНА

ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА З

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ

 

 

 

 

 

С. Перше Травня

2019

 

 

Тема практикуму: « Нові часи- нова школа : особистість над усе!»

Девіз:   Величезним скарбом  було б зібрання хороших і красивих думок.

Ж.Деліль

 

ХІД  ПРАКТИКУМУ

  1. Мотивація роботи учасників практикуму

Створення сприятливого психологічного клімату, комфортної атмосфери для роботи.

Ведуча.  Доброго дня, шановні колеги! Прослухайте, будь ласка, притчу і  візьміть для нашої плідної співпраці її  мудру думку. Отже, ми розпочинаємо нашу роботу із вправи « Впіймай мудру думку».

 Крапля води, впавши на розпечене  залізо, миттєво перетворюється на пар.   Та ж крапля, впавши в порох, створює грудку грязі.                                           Крапля роси на квітці у променях сонця виблискує, наче діамант.                     Залежно від того, до чого крапля доторкається, вона може або зникнути, або перетворитися на бруд, або засяяти, подібно до дорогоцінного каменя.             Так і з людьми. Багато чого залежить від того, з ким людина спілкується.   Якесь товариство губить людину, якесь забруднює, третє облагороджує.     Хай же наше спілкування провіщає нас духовним світлом, щоб ми засяяли, мов діамант чистої води.

Ведуча. Кожну мить немов зорю ловіть!

               Не зав’язніть в павутинні  звичності.

               Як його нам зберегти для вічності,

               Цей єдиний,цей прекрасний світ?

 Сьогодні наш практикум вимагатиме від нас певної ерудиції, оскільки потрібно самостійно підійти до розв’язання проблемного питання:

«Нові часи - нова школа: особистість над усе!»

 і з’ясувати для себе :

що потребує сьогодення від сучасної школи?

як   сформувати соціально активну особистість? 

 Сьогодення потребує від сучасної школи, по-перше, вміння вижити за непростих умов існування у перехідну переломну епоху, а по друге, навчання нової людини,  яка житиме, творитиме саме в цю епоху.

 

 

Спробуємо дати відповідь на підставі Міжнародного руху «4-Н», який походить від чотирьох англійських слів:

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд8.JPG

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд9.JPG

Шановні колеги! Всі ми усвідомлюємо, що у створенні гуманістичного освітнього середовища навчальний заклад має в першу чергу орієнтуватися на запити учнів та їхніх батьків. G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд10.JPG

 

 

Пропонуємо виконати вправу « Вільне читання»

Необхідно прочитати текст, вибрати показники, які, на думку батьків, характеризують школу, до якої хочеться ходити.

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд11.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд19.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд18.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд17.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд16.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд15.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд14.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд13.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд12.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд20.JPG


Ведуча. Найбільша цінність –дитина. А що ж хочуть діти?

До зали  входить хлопчик і звертається до присутніх.

Не опікайте мене, не ходіть за мною, не розв’язуйте кожен мій крок, не сповивайте мене пелюшками нагляду і недовір’я, не нагадуйте й словом про  мою колиску. Я - самостійна людина. Я не хочу, щоб мене вели за руку.  Переді мною висока гора. Це - мета мого життя. Я бачу її, думаю про неї, хочу досягти її, але зійти на цю вершину хочу самостійно. Я вже піднімаюсь, роблю перші кроки, і чим вище ступає моя нога, чим ширший виднокруг відкривається переді мною, тим більше людей бачить мене. Від величі і безмежності того, що мені відкривається, стає страшно. Мені потрібна підтримка старшого друга. Я досягну своєї вершини тоді,  коли опиратимусь на плече сильної і мудрої людини.  Але мені соромно і боязко сказати про це.  Мені хочеться, щоб усі вважали, що я сам, самостійно, своїми силами доберусь до вершини.

 

Ведуча.  Дитина – це  Дар Божий

                Дитина – це Всесвіт, який потрібно вивчати

                Дитина – це талант, який потрібно розвивати

                Дитина – це наше майбутнє, яке має бути кращим за наше.

Ведуча. Запрошую  вас до «Дискусійної каруселі»

Правила «Дискусійної каруселі»

Ведучий озвучує певну точку зору, а присутні повинні пояснити, чи погоджуються з почутим і чому, або спростувати, також обґрунтувавши свою відповідь.

Ведучий щоразу буде звертатися до конкретної людини, а інші, якщо є щось сказати, повинні доповнити відповідь колеги.

Чи погоджуєтесь ви з тим, що ...

  • Школа - це соціально-педагогічний комплекс, діяльність якого базується на інтересах та потребах дитини
  • компетентність у соціології – здатність, засвоївши знання, стати повноцінним і кваліфікованим учасником соціальної взаємодії
  • через співпрацю педагога та учня, високий рівень духовної культури спілкування – до пізнання навколишнього світу в усій його гармонії можна створити нову школу.

Ведуча . Настав час запросити вас на Рекламний  калейдоскоп.

У нашій школі вже декілька років поспіль проходять заняття психолого-педагогічного семінару «Вивчення моделей взаємодії вчителя з дитиною» У ході  роботи семінару були проведені заняття «Справжній майстер спілкування. Який він?», «Чи вмієте ви спілкуватися з учнями?», «Етика педагогічного спілкування», «Характеристика моделей взаємодії педагога з дитиною»…  Працюючи над даним питанням, дійшли висновку : найбільш бажана для повноцінної співпраці вчителя з дітьми - це особистісно орієнтована модель взаємодії.

У ході занять кожний педагог записує у зошити із самоосвіти авторитетні думки з даної теми під рубрикою «Джерело мудрості».

Ці записи можна використовувати в різних формах роботи з колегами.        Використовуючи  ейдос – конспект  ( міркування, породжене конкретною темою й супроводжуване створенням власних  думок  на ґрунті цитат із праць видатних педагогів, психологів,науковців,може показати  розуміння досліджуваної теми), ми використали записи із рубрики « Джерело мудрості» для складання пам’ятки «Стати справжнім майстром спілкування – обов’язок кожного педагога».

Запрошуємо вас переглянути нашу рекламу і виконати завдання : складіть із початкових літер пам’ятки слово, яке розкриває зміст поняття «взаємодія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАТИ

СПРАВЖНІМ МАЙСТРОМ

СПІЛКУВАННЯ -

ОБОВ’ЯЗОК КОЖНОГО

ПЕДАГОГА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В -

Виробляйте в собі вміння вислуховувати побажання свої співрозмовників.

З -

Знаходьте оптимальні компроміси для того, щоб у достатній мірі були задоволені інтереси обох сторін.

А -

Аналізуйте власні слова : вони віддзеркалюють вас самих

Є -

Єдиний канал педагогічного спілкування - це магістраль, по якій учитель транслює все добре, що вміщує його особистість,на особистість учня.

М -

Мудро сказано: коли ми, нарешті,навчимося слухати і розуміти, ми дізнаємося більше про спілкування. Ми зрозуміємо,що доти, поки людей не об’єднуватимуть добрі почуття, вони будуть майже нездатними спілкуватися один з одним через емоційні бар’єри.

О -

Оцінюйте самого себе та глибоко поважайте інших.

Р -

Розмова ефективна, якщо витриманий баланс спілкування.

О -

Ознаки спілкування - взаємодія, сотворчість,співробітництво, взаємопорозуміння.

З -

Запам’ятайте: найважливіше у спілкуванні-почути те, що не було сказано.

У -

Успіх серед людей є можливим, тільки якщо ви вмієте з ними спілкуватися. Немає спілкування - немає успіху.

М -

Мої контакти з учнями-це передусім діалоги, а не монологи, повчання.

І -

І ніколи не вважайте іншого дурнішого за себе.

Н -

Не забувайте про те,що будь-який співрозмовник - не мертва річ та невиразна функція , але неодмінно персона, особа,суб’єкт.

Н -

Намагайтесь дивитися на світ під кутом зору учнів, зрозуміти  їх, проникнути до їх внутрішнього світу.

Я -

Я дам своїм учням поділитися своїми почуттями, підсилю їх, і я стану справжнім  майстром спілкування.

 

Ведуча. У кожному навчальному закладі взаємодіють особистості, яким притаманні різні характери, різні людські якості. І завдання кожного керівника- згуртувати, об’єднати всіх учасників навчально-виховного процесу в єдину команду. А зараз ми проведемо анкетування. Оберіть із поміж запропонованих афоризмів один, що найповніше відбиває ваше професійне кредо.

Синій колір.

Крапля розбиває камінь не силою, а частотою.

Дайте дитинству дозріти в дитинстві.

 

 

 

Зелений колір.

Чим більше маю робити,тим більше я вчуся.

 Краще вивчити зайве, ніж нічого.

 Роби свою справу і пізнавай самого себе.

 

 

 

Жовтий колір.

Один алмаз полірує інший.

Рухайся до мети через досвід і вчися на помилках.

Година роботи навчить більше, ніж день пояснень.

 

 

 

Червоний колір.

Не   думок  потрібно вчити, а мислення.

Даруй світло-темрява зникає сама.

Наша особистість-це сад, а наша воля – його садівник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕРПРЕТАЦІЯ  РЕЗУЛЬТАТІВ

1.Педагог- «Комунікатор»

- ви вирізняєтеся екстравертованістю, низькою конфліктністю, доброзичливістю,здатністю до емпатії, любов’ю до дітей; реалізуєте свої виховні впливи через пошук механізмів сумісності з учнем, неформальне  спілкування, і саме такий вплив забезпечує найбільші зміни саме в цьому аспекті поводження учня.

2.Педагог – «Організатор»

- ви  нерідко є лідером не лише для дітей, але й для всього педагогічного колективу, транслюєте свої риси під час проведення різних позакласних заходів, тому результат ваших педагогічних впливів виявляється у сфері ділової співпраці, колективної зацікавленості, дисципліни.

3.Педагог – «Предметник»

- ви чітко впевнені в необхідності знань та їх важливості в житті. Ви виховуєте учня засобами досліджуваного предмета, шляхом зміни його сприяння наукової картини світу,залучення до роботи у гуртку.

4. Педагог –«Інтелегент»

- ви вирізняєтеся принциповістю, моральністю, реалізуєте себе за допомогою високо інтелектуальної просвітницької діяльності: несете учням моральність, духовність, відчуття свободи.

 

 

 

 

 


Ведуча. Як ми побачили, серед нас педагоги «Комунікатори»,                    «Організатори», «Предметники», «Інтелігенти». Перед нами чітко поставлене завдання : зобразити модель «Школа розвитку успішної особистості» та захистити її.

Дана модель забезпечує відповідальне ставлення учня до свого  життя, розкриває творчий потенціал дитини, формує усебічно розвиненого громадянина, патріота,творця.

  Робота в групах. Кожна група створює і захищає свою модель.

Ведуча. Всім відома істина: щоб досягти мети, треба побудувати систему відносин учасників, яка б врахувала інтереси справи і особистісно- індивідуальні інтереси членів колективу.

     І, нарешті, інтереси групи в цілому пов’язані з прагненням до тісних      взаємин між собою  для досягнення згуртованості, необхідної в ефективній роботі.

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд34.JPG

                                                         

 

Ведуча. Спостерігаючи за роботою груп, можна стверджувати, що ви досягли мети за умови співробітництва. Співробітництво слід розглядати як добре налагоджену взаємодію. Пропонуємо переглянути презентацію «Педагогіка співробітництва – реальний шлях ствердження демократії й гуманізму в шкільному колективі»

    Що таке педагогіка співробітництва, її основний зміст, програма:

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд35.JPG

Ведуча. Пропонуємо вам зазирнути на сторінку «Джерело мудрості» і  заповнити пропуски у нашому ейдос -конспекті, вибираючи вислови відомих педагогів, в яких близько, точно виражається суть нашої теми практикуму.


 


 

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд36.JPG

G:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд37.JPGG:\семинар _Нові часи -Нова школа\слайди картинки_НОВІ ЧАСИ- НОВА ШКОЛА\Слайд38.JPG

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку