ознаки ефективного спілкування. Щодня ми спілкуємося з іншими людьми. Але чи можемо ми себе назвати хорошими співрозмовниками?Розгляньте мал. 24. Обговоріть, як ви розумієте наведені ознаки ефективного спілкування.• Перейдіть за QR-кодом. Завантажте і роздрукуйте бланк «Мої навички спілкування». Проаналізуйте за наведеним бланком, наскільки добре у вас розвиненінавички ефективного спілкування.
Навички уважного слухання. У спілкуванні уміння слухати — не менш важливе, ніж уміння говорити. Адже кожній людині важливо бути почутою. З іншого боку, слухаючи уважно, ми дізнаємося більше про людину, з якою спілкуємося. Уявіть, що вчитель/вчителька пояснює нову тему. Як ви можете продемонструвати, що зацікавлені й уважно слухаєте?
як висловити прохання. Ніщо не коштує так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість. Пам’ятайте про необхідність ввічливо звертатися до людей, особливо коли просите про послугу чи допомогу. Розгляньте мал. 26. Об’єднайтесь у пари та потренуйтеся ввічливо висловлювати прохання: допомогти з уроками,позичити олівець тощо.
як робити та приймати компліменти. Комплімент — це приємні, добрі слова, які поліпшують настрій, підбадьорюють людину, показують хороше ставлення до неї. Уміння робити компліменти є дуже важливим для дружнього спілкування. За що можна зробити комплімент. Як відповідати на компліменти. Як правильно робити компліменти. Щиро подякуйте. Якщо хочете, зробіть комплімент у відповідь: «Ти теж дуже хороша/ хороший подруга/друг». Спочатку подумайте, що ви хочете сказати. Підійдіть до людини й усміхніться. Скажіть комплімент щирим голосом. За зовнішній вигляд (мені подобається твоя футболка, зачіска). За гарну роботу (чудовий малюнок; ти добре граєш у футбол). За допомогу (дякую, що допоміг/допомогла мені). За особистісні якості (ти дуже хороший друг/подруга). За речі, які вам подобаються (в тебе класна іграшка).
як робити та приймати компліменти. Перейдіть за QR-кодом, завантажте і роздрукуйте картки з компліментами. По черзі наосліп тягніть картки. Зачитуйте комплімент щирим голосом, якщо картка із радісним смайликом. Або нещирим — якщо із сумним смайликом. Інші мають здогадатися, який цей комплімент: щирий чи нещирий. Поясніть свій вибір.