"Хімічний сад" Дослід простий, але досить ефектний. Для його проведення нам знадобиться: - Силікат натрію (рідке скло) або його розчин - Солі різних металів (Na. Cl, Cu. SO4...) Кольорові солі дають більш ефектний результат - Колба з плоским дном . В колбу наливаємо силікат натрію (канцелярський клей) і висипаємо по пучці кожної солі. Кольори в залежності від металу солі: Комбінуючи їх, ви можете створювати дивні сади!
"Невидима фарба" Візьміть таблетку пургена і розчиніть її в невеликій кількості одеколону або спирту . Умочіть пензлик в цей розчин і намалюйте на листі паперу нескладний малюнок. Дайте йому підсохнути. Все це ви зробіть зазделегідь, а коли треба буде показати "чудо", вам залишиться тільки окропити малюнок з розбризкувача розчином соди. На папері проступлять малинові лінії. Якщо ж ви з іншого розбризкувача знов окропите малюнок оцтовою кислотою він знов зникне. Чому це відбувається? Проробивши цей дослід, ви познайомитеся з індикатором - фенолфталеином
"Чорна гадюка" Насипьте в тарілку 3-4 столові ложки сухого піску, зробіть з нього гірку з поглибленням на вершині, просочіть пісок етиловим спиртом, а потім закладіть в поглиблення гірки добре растертую суміш з 1 столової ложки цукрової пудри і 1 чайной ложки питної соди. Суміш підпаліть. Через 2-3 хвилини на поверхні суміші з'являться чорні кульки, а у основи - чорна рідина. Коли майже весь спирт згорить, суміш почорніє, і з піску повільно виповзе товста чорна змія. Чим довше горить спирт, тим довше вийде змія.
Домашня хімчистка. Плями від фруктів добре виводяться гарячою водою за умови, що ці плями свіжі. Можна пляма попередньо змочити гарячим молоком.Іржу з будь-яких тканин видаляє лимонний сік. Свіжа пляма від какао, кави або шоколаду посипати сіллю з доданим до неї гліцерином. Пляма, залишене губною помадою, легко видалить спирт. Плями від жиру добре виводяться за допомогою розчину з води, солі і нашатирного спирту
Висновки Хімічний експеримент важливий в процесі вивчення хімії, оскільки є методом отримання нових знань, засобом наглядності, формування практичних умінь і навиків,сприяє розвитку логічного мислення, активізації логічних здібностей учнів. Використання активних форм навчання , дає змогу кожній дитині проявити себе.