Презентація "Анатомічна будова серця"

Про матеріал
Презентація для проведення практичного заняття з анатомії людини для студентів медичних коледжів/училищ. Матеріали містять багато ілюстративного матеріалу (творча авторська обробка малюнків та схем). Передбачено ці матеріали використовувати вчителям біології у 8 класі для поглибленого вивчення теми "Система кровообігу.. Серце" З метою покращання засвоєння матеріалу і творчого підходу, використана інтерактивна методика "кроссенс" (асоціативна головоломка).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Час вимірюється не годинами, а поштовхами серця. Агата Крісті Медична сестра повинна мати потрійну кваліфікацію:наукову – для розуміння хвороби;технічну – для догляду за хворими;серцеву – для розуміння хворого. Ф. Найтінгейл

Номер слайду 3

РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ: Навчальні цілі: Ознайомитись :із загальними відомостями про серцево-судинну систему;Знати :топографію серця, його проекцію на скелет;зовнішню та внутрішню будову серця у зв’язку із функцією;гістологічну класифікацію м’язової тканини. Оволодіти навичками :визначати на таблицях, анатомічних атласах розташування серця;демонструвати на таблицях, муляжах зовнішню та внутрішню будову серця (камер, клапанів, стінки);знаходити на гістологічних препаратах структури кардіоміоцитів;застосовувати анатомічну термінологію. Оволодіти вміннями :визначати топографію серця, його відділів та клапанного апарату, їх проекцію на скелет;проводити аускультацію серця. Творчій рівень :дослідити вплив шкідливих звичок та гіподинамії на частоту виникнення хвороб серця та судин. Методичні цілі заняття:оволодіти практичними навичками, використовуючи інтерактивні технології (кроссенс, ментальні карти) на заняттях з анатомії при формуванні критичного мислення у студентів. Виховні цілі (цілі розвитку особистості):формувати у студентів зацікавленість до вивчення теми, розуміння необхідності оволодіння знаннями по анатомії як фундаментальної загально медичної науки, необхідної для вивчення клінічних дисциплін;прищеплювати навички клінічного мислення;уміти використовувати набуті знання в подальшій медичній практиці;виховувати наполегливість та акуратність при виконанні медичних маніпуляцій;формувати розуміння негативного впливу навколишнього середовища на здоров’я людини;формувати розуміння здорового способу життя і пропаганди його серед населення.

Номер слайду 4

Структурно-логічна карта теми заняття. Серцеcardium,соr. Частини. Камери. Перегородки. Стінка(оболонки)Основа. Верхівка. Передсердя. Шлуночки. Внутрішня(ендокард)Середня(міокард)Зовнішня. Епікард. Перикард. Вертикальна(стаціонарна)Передсердно-шлуночкова перегородка. Горизонтальна(умовна)Стулкові клапани Судини. Аорта. Легеневі вени. Легеневий стовбур. Верхня та нижня порожнисті вени. Коронарні судини

Номер слайду 5

Фронтальне опитування. Назвіть органи, які відносяться до серцево-судинної системи. Назвіть гістологічну класифікацію м’язової тканини. Малюнок: види тканин. Назвіть властивості м’язові тканини. Яка із властивостей м’язової тканини важлива для роботи міокарда?Назвіть на латині оболонки серця. Назвіть на латині камери серця. Що кровопостачають а. coronaria?Що означають терміни: ендокардит, міокардит?Назвіть головну функцію серця.

Номер слайду 6

Сor, cardium___________________Endocardium _____________Miocardium_____________Pericardium_________________________Epicardium_______________Завдання: перекладіть граф з латинської мовиa. coronaria

Номер слайду 7

Топографія серця

Номер слайду 8

Зовнішня будова серця

Номер слайду 9

Внутрішня будова серця Робота з “німими малюнками”. Завдання: Назвіть структури серця, позначені на малюнку цифрами: 1-10

Номер слайду 10

Будова стінки серця(міокарда)

Номер слайду 11

Клапанний апарат

Номер слайду 12

Судини серця

Номер слайду 13

Нервово-гуморальна регуляція серця

Номер слайду 14

Біологічний диктант. Орган, що качає кров по судинам, називається: серце. Судини, по яким кров тече від серця, називають: артеріїСудини, по яким кров тече до серця, називають: вени. Внутрішня оболонка серця називається: ендокард. Середня оболонка серця називається: міокард. Зовнішня оболонка серця називається: епікард. Навколосерцеву сумку називають: перікард. Клапани, що відмежовують передсердя від шлуночків називають: стулковіКлапани, що знаходяться на початку великих судин, називаються: судинніЗ лівого шлуночка виходить: аорта. Яке коло кровообігу починається легеневим стовбуром: мале. Яке коло кровообігу закінчується двома порожнистими венами: велике. Яка кров надходить у праву половину серця: венозна. Яка кров надходить у ліву половину серця: артеріальна. В якому колі кровообігу в артеріях тече венозна кров, а у венах – артеріальна: в малому. Які системи здійснюють регуляцію роботи серця: нервово-гуморальна

Номер слайду 15

Проекція серцевих клапанів (схематично)

Номер слайду 16

Практичні навички (І)Межі серця залежать від: віку людини, її статі, типу конституції, наявності хвороб. У медичній практиці проекція меж серця на передню грудну стінку визначається методом перкусії (вистукування). При вивченні курсу анатомії людини студенти повинні вміти: визначати проекцію меж серця на передню грудну стінку. {69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Верхня межа. Верхній край хрящів ІІІ пари ребер. Нижня межа. Від верхнього краю хряща. V правого ребра до верхівки серця. Верхівка. В лівому V міжребер’ї, на 1-2 см медіальніше від лівої середньо ключичної лініїПрава межа. На 2 см вправо від правого краю груднини. Ліва межа. Від хряща ІІІ лівого ребра до верхівки серця

Номер слайду 17

Практичні навички (ІІ)Завдяки клапанам кров тече через серце тільки в одному напрямку. Ураження клапанного апарату призводять до серйозних порушень гемодинаміки. Найчастіше хворобами вражаються стулкові клапани, тому аускультацію починають саме з них. При вивченні курсу анатомії людини студенти повинні вміти: визначати місця вислуховування клапанів серця на скелеті1. Місцем вислуховування мітрального (двостулкового) клапана є V міжребір'я зліва, на 1 см вправо від лівої середньо-ключичної лінії ( на верхівці серця), а також точка Боткіна-Ерба (місце з’єднання ІІІ лівого ребра з грудниною).2. Місцем вислуховування аортального клапана є II міжребір'я справа від груднини.3. Місцем вислуховування клапана легеневого стовбура є II міжребір'я зліва від груднини.4. Трьохстулковий клапан вислуховується по медіастернальній лінії груднині у місці прикріплення IV та V ребер до груднини.

Номер слайду 18

Ситуаційні задачіУ хворої, яка багато років страждає на ревматизм, виявлена недостатність мітрального клапана. До яких вад – вроджених чи набутих – треба віднести цей патологічний стан?Знаючи анатомію поясніть, в якому відділі серця буде розвиватися компенсаторна гіпертрофія? Чому?Поясніть, чи може вплинути фізичне навантаження на стан хворої?Як майбутній медичний працівник, дайте поради хворій стосовно режиму рухової активності. У новонародженого хлопчика, віком 1 місяць, діагностовано незрощення овального отвору. Назвіть, до якої групи вад належить це порушення будови серця?Знаючи анатомічну будову серця поясніть, які з Вашої точки зору зміни гемодинаміки виникнуть у хворого?

Номер слайду 19

123456789 КРОССЕНС(асоціативна головоломка)

Номер слайду 20

КРОССЕНС

Номер слайду 21

У ембріона цей орган з’являється першим, на 5-му тижні вагітностіРобота, годинник, «вічний двигун»Кардіограма(цикл)М. М. Амосов – видатний хірург, філософ, лікар, лікар-письменник. СЕРЦЕ(лат. сor, cardium)Відкриття колового руху крові В. Гарвєєм (1628 р.)Відчуття болю, гіпоксія, інфаркт міокарда. Рух, драйв, адреналін, стрес. Тренування, заняття спортом, фітнес І група Можливі варіанти відповідей

Номер слайду 22

І група

Номер слайду 23

Розташоване в грудній клітціПерикард – навколосерцева сумка або осердя (листок зовнішньої оболонки)Має форму конуса, верхівка обернена вниз, основа - вгору. Регуляція роботи серця – нервово-гуморальна: ЦНС та гормони (кров)СЕРЦЕв організмі людини виконує роль насосу, який перекачує кров у судини. До складу стінки серця входить м’язова тканина. Передсердя від шлуночків відокремлені клапанами (не постійна, перегородка серця)Вертикальна перегородка серця; виключає можливість змішування артеріальної та венозної кровіМає 4 камери – два передсердя, два шлуночкиІІ група. Можливі варіанти відповідей

Номер слайду 24

2 2ІІ група

Номер слайду 25

Домашнє завдання. Література: основна: Федонюк Я. Анатомія та фізіологія людини з патологією. Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. – С. 322-327 Липченко. В., Самусев Р. Атлас нормальнойанатомиичеловека. М.: Медицина, 1988. С. 207-211додаткова: Сакевич В., Мастеров Ю., Сакевич Р. Посібник для практичних занять з анатомії та фізіології з основами патології, с.241-255

pptx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
3106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку