МЕТА УРОКУвиховувати інтерес до вивчення мови, заохочувати до співробітництво.повторити і систематизувати знання здобуті в початкових класах, та засвоїти нові, удосконалювати навички правильної вимови й написання слів з апострофом;1.2.3.формувати вміння аналізувати, порівнювати, визначати головне, робити висновки;
Хто хоче хліб пекти, - муки не має, а хто муки має- лінується хліб спекти. Така людина люта, що нею б гадюк труїти. Вчистив, тільки смуга лягла. Сиди дубцем і не озивайся, коли тебе не гукають. Випишіть із народно- розмовних висловів слова, у яких букви, я, ю, є, ї позначають два звуки. rr
ПИШЕМОНЕ ПИШЕМОПісля б, п, в,м,ф перед я, ю, є, ї, якщо перед ним немає інших букв на позначення приголосного (крім р), які належать до корення: пам’ять, б’ються. Після б,п,в,м,ф, перед я,ю,є,ї, якщо перед ним є інші букви на позначення приголосного (крім р), які належать до корення: духмяний, свято. Після префікса, що закінчується на твердий приголосний: об’ява, в’їхати. ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА
Після першої частини складних слів, що закінчуються на твердий приголосний: дит’ясла, Після б, п, в,м,ф, к,ч,ш,х,ж та після р на початку складу, якщо я,ю,є, позначають м’якість попередніх приголосних: рясно, буря, буряк. Після р у кінці складу: сузір’’я, бур’ян. У слові Лук’ян, і похідних від нього: Лук’янівка, Лук’янчук. У словах іншомовного походження після б,п,в,м,ф,г,к,х,ж,ч,ш та після р у кінці складу, а також після префіксів із кінцевим приголосним: комп’ютер, п’єса, прем’єра. Перед йо: бульйон, серйозний,. ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА
СПИШІТЬ ПРИСЛІВ’Я , УСТАВЛЯЮЧИ, ДЕ ПОТРІБНО АПОСТРОФ. Якби через день та субота, а в неділю - св....ято. Був кінь, та з...їздився. Рідна мати високо замахує, а помалу б...є. Чужа перина коле, а своя найм....якша. Солом...яний парубок золоту дівку бере. Через два зуби вилетіло, а за дев...ять гір полетіло.