Презентація ""Арифметична прогресія та її застосування. Розв'язування задач прикладного змісту."

Про матеріал
Презентація до уроку "Арифметична прогресія та її застосування. Розв'язування задач прикладного змісту. "
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арифметична прогресія та її застосування. Розв'язування задач прикладного змісту.

Номер слайду 2

Світ, що нас оточує, – це світ математики, тож давайте його пізнавати …Мета уроку:освітня: продовжити роботу над визначеннями арифметичної прогресії; формулами -го члена, суми перших членів; характеристичними властивостями, що мають члени прогресії; формувати навички застосування зазначених формул до розв’язування задач; закріпити навички обчислення суми, показати практичне застосування теми на прикладах задач із життя та історичних задач.розвивати: творчі здібності, увагу та пам'ять; формувати вміння будувати та інтерпретувати математичну модель реальної ситуації виховна: сприяти вихованню: інтересу до математики та її застосуванням; активності, умінню спілкуватися та аргументовано відстоювати свою думку;

Номер слайду 3

Епіграф уроку: Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня, міститься в усьому. М. П. Єругін. Девіз уроку : Переконай себе в тому, що арифметична прогресія засвоєна!

Номер слайду 4

Номер слайду 5

«Перевір себе!» Яка із цих послідовностей є арифметичною прогресією? 1) -1; 1; -1; 1; -1; 1 2) -1; 3; 7; 11; 15; 19 3) -1; -3; -9; -27; -81; -243 4) 3; 0;-3; -6; -10; -13 5) 5, 12, 18, 24, 30,….. 6) 7, 14, 28, 35, 49,….

Номер слайду 6

2) «Обчисли усно»Знайди різницю арифметичної прогресії:1) 1; 5; 9………2) 105; 100; 95….3) -13; -15; -17……4) 11; ?; 19,….

Номер слайду 7

3) «Розв'яжи задачу»1. Назвіть п’ять членів (αn), якщо α1= -0,5, d = 2. -0,5; -2,5; -4,5; -6,5; -8,5-0,5; 1,5; 3,5; 5,5; 7,5-0,5; 1,5; -3,5; 5,5; -7,5-0,5; -1; -2; -4; - 8

Номер слайду 8

3. Послідовність (αn) – арифметична прогресія. Знайдіть α6, 4. В арифметичній прогресії а44=74, d=-2. Знайти а1.a) 100; б) 160; в) 130; г) 60.

Номер слайду 9

Історична довідка. Вважалось, що в давньоєгипетському папірусі Ахмеса перебувала найдавніша задача на прогресії про поділ ячменю “Нехай тобі сказали: розділи десять мір ячменю між 10 чоловіками так, щоб різниця між кожним чоловіком і його сусідом становила 1/8 міри ячменю ”.

Номер слайду 10

Задача з папірусу Ринда Сто мір хліба розділили між 5 людьми так, щоб другий одержав на стільки ж більше першого, на скільки третій одержав більше другого, четвертий більше третього й п'ятий більше четвертого. Крім того, двоє перших одержали в 7 раз менше трьох інших. Скільки потрібно дати кожному?

Номер слайду 11

“Руська правда”, складена при Ярославі Мудрому в ХІ столітті Обчислити приплід від 22 овець за 12 років, при умові, що кожна вівця щорічно приносить одну овечку і одного барана.

Номер слайду 12

. “Арифметика” Л. П. Магніцького.„ Хтось продавав коня. Просив за нього 25 рублів. Купець, що побажав купити, обурився, що дорого. „Добре, - відповів продавець. Бери коня даром, а заплати тільки за цвяхи на його підковах. А цвяхів у всякій підкові 6 штук. І будеш ти мені платити за них у такий спосіб: за перший цвях 10 копійок, за другий цвях 20 копійок, за третій – 30 копійок і т.д.” Купець же, думаючи, що заплатить набагато менше, чим 25 рублів, погодився. Чи проторгувався купець, і якщо так, то на скільки?”

Номер слайду 13

Розв’язанняа1= 10 коп., а d = 10 коп. Всіх цвяхів у коня 6*4=24 цвяхи. Знайти S24 S24=𝟐𝒂𝟏+𝒏−𝟏∗𝒅𝟐∗𝒏=𝟏𝟎∗𝟐+𝟐𝟒−𝟏∗𝟏𝟎𝟐*24= 250*12= 3000 коп.=30 руб. Купець проторгувався на 5 рублів. 

Номер слайду 14

Відомий німецький математик Карл Гаусс (1777 - 1875) ще у школі виявив блискучі математичні здібності. Коли йому було 9 років, учитель, прагнучи надовго зайняти дітей, задав на уроці наступну задачу: знайти суму перших ста натуральних чисел. На здивування учителя один з учнів (це був маленький Гаусс ) через хвилину викликнув: “Я вже розв'язав”. У зошиті Гаусса було тільки одне число, але зате вірне. Як міркував маленький Гаусс? Зміркувавши, що суми 1+100, 2+99 і т. д. рівні, він помножив 101 на 50, тобто число таких сум , яке дорівнює 5050. Інакше кажучи, він помітив закономірність, яка властива арифметичній прогресії.

Номер слайду 15

Задача 1 Курс повітряних ванн починають із 15 хв. у перший день і збільшують час цієї процедури в кожний наступний день на 10 хвилин. Скільки днів слід приймати ванни в зазначеному режимі, щоб досягти їхньої максимальної тривалості 1 година 45 хвилин?

Номер слайду 16

Задача 2. Робітник виклав плитку в такий спосіб: у першому ряді - 3 плитки, у другому - 5 плиток і т.д., збільшуючи кожний ряд на 2 плитки. Скільки плиток потрібно для 7 ряду? Скільки всього потрібно плиток ? .

Номер слайду 17

3. Задача про шкідливість куріння. Кожен курець викурює в день у середньому 8 цигарок. Після викурювання першої цигарки в легенях осідає 0,0002 г нікотину й тютюнового дьогтю. З кожною наступною цигаркою ця кількість збільшується на 0,000001 г. Яка кількість речовин осідаєв легенях за рік?

Номер слайду 18

Статистика куріння. Кожні шість секунд тютюн забирає одне життя. Щорічно куріння стає причиною смерті 5,4 мільйонів чоловік. До 2030 р. кількість смертей внаслідок куріння збільшиться до 10 млн чоловік за рік….

Номер слайду 19

Задача 6. Птахи. Зграя птахів летіла на південь. За перший день ця зграя птахів пролетіла 201 км, а за другий день на 2 км більше, ніж за попередній. За скільки днів перелітні птахи долетять до місця зимівлі, якщо перелітний шлях рівний 4641 км

Номер слайду 20

Задача 7. Криниця. Людям, які копають криницю, обіцяно за перший метр заплатити 300 грн., а за кожний наступний на 20 грн. більше, ніж за попередній метр. Скільки вони одержать за копання 12 метрової криниці?

Номер слайду 21

Рефлексія. Що нового ви дізналися на уроці? Чи досягли очікуваних результатів?Що сподобалось на уроці?Над чим ще треба працювати?Що цікаве ви взнали? На уроці я дізналась... На уроці я навчився ... На уроці я зрозуміла... Найбільший мій успіх це... Найбільші труднощі я відчув... Я не вміла, а тепер вмію...

Номер слайду 22

Домашнє завдання 1.№17.22; 17,342. Підготуватись до письмової самостійної роботи. 3. Придумати по 2 задачі практичного змісту на арифметичну прогресію та розв’язати їх.

Номер слайду 23

Дякую за співпрацю і до зустрічі!

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Презентації
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
16. Арифметична прогресія
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку