Світ, що нас оточує, – це світ математики, тож давайте його пізнавати …Мета уроку:освітня: продовжити роботу над визначеннями арифметичної прогресії; формулами -го члена, суми перших членів; характеристичними властивостями, що мають члени прогресії; формувати навички застосування зазначених формул до розв’язування задач; закріпити навички обчислення суми, показати практичне застосування теми на прикладах задач із життя та історичних задач.розвивати: творчі здібності, увагу та пам'ять; формувати вміння будувати та інтерпретувати математичну модель реальної ситуації виховна: сприяти вихованню: інтересу до математики та її застосуванням; активності, умінню спілкуватися та аргументовано відстоювати свою думку;
Задача з папірусу Ринда Сто мір хліба розділили між 5 людьми так, щоб другий одержав на стільки ж більше першого, на скільки третій одержав більше другого, четвертий більше третього й п'ятий більше четвертого. Крім того, двоє перших одержали в 7 раз менше трьох інших. Скільки потрібно дати кожному?
. “Арифметика” Л. П. Магніцького.„ Хтось продавав коня. Просив за нього 25 рублів. Купець, що побажав купити, обурився, що дорого. „Добре, - відповів продавець. Бери коня даром, а заплати тільки за цвяхи на його підковах. А цвяхів у всякій підкові 6 штук. І будеш ти мені платити за них у такий спосіб: за перший цвях 10 копійок, за другий цвях 20 копійок, за третій – 30 копійок і т.д.” Купець же, думаючи, що заплатить набагато менше, чим 25 рублів, погодився. Чи проторгувався купець, і якщо так, то на скільки?”
Відомий німецький математик Карл Гаусс (1777 - 1875) ще у школі виявив блискучі математичні здібності. Коли йому було 9 років, учитель, прагнучи надовго зайняти дітей, задав на уроці наступну задачу: знайти суму перших ста натуральних чисел. На здивування учителя один з учнів (це був маленький Гаусс ) через хвилину викликнув: “Я вже розв'язав”. У зошиті Гаусса було тільки одне число, але зате вірне. Як міркував маленький Гаусс? Зміркувавши, що суми 1+100, 2+99 і т. д. рівні, він помножив 101 на 50, тобто число таких сум , яке дорівнює 5050. Інакше кажучи, він помітив закономірність, яка властива арифметичній прогресії.
3. Задача про шкідливість куріння. Кожен курець викурює в день у середньому 8 цигарок. Після викурювання першої цигарки в легенях осідає 0,0002 г нікотину й тютюнового дьогтю. З кожною наступною цигаркою ця кількість збільшується на 0,000001 г. Яка кількість речовин осідаєв легенях за рік?
Рефлексія. Що нового ви дізналися на уроці? Чи досягли очікуваних результатів?Що сподобалось на уроці?Над чим ще треба працювати?Що цікаве ви взнали? На уроці я дізналась... На уроці я навчився ... На уроці я зрозуміла... Найбільший мій успіх це... Найбільші труднощі я відчув... Я не вміла, а тепер вмію...