Мета проекту. Розвивати пізнавальні можливості дітей. Узагальнити знання про воду як необхідну складову довкілля. Формувати елементи пошукових знань про основні екологічні чинники та взаємозв’язки між ними. Розвивати навички групової діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки. Виховувати наукове світорозуміння, бережне ставлення до води, як основи життя; прагнення внести свій вклад в охорону природи.
Актуальність Ще давні греки говорили, що вода дорожча від золота олімпійських перемог. Однак, про це, мабуть, не всі пам'ятають. Як можна пояснити варварське ставлення до води?! Грізною небезпекою нависло нині над людством забруднення річок, озер, морів, а останнім часом — і океанів. Працюючи над даним проектом, дитина вчиться узгоджувати свої дії з іншими, пізнає світ, ділиться своїми знаннями з друзями, що значно зміцнює дитячий колектив, формує позитивну атмосферу в класі. Підтримка і допомога батьків у розкритті теми проекту є основою двостороннього зв’язку між школою і родиною, що є запорукою успішного навчання і виховання учнів .
ПЛАН РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}№ З/ПЗМІСТ Термін виконання. Відповідальний 1 Зібрати матеріал згідно теми проекту із різних джерел (інтернет, книги, журнали тощо). Вересень – грудень 2019 року Учні, батьки класу2 Узагальнити і систематизувати зібраний матеріал. Січень 2020 року Класний керівник, учні, батьки класу3 Оформити папку і комп’ютерну презентацію. Лютий 2020 р. Сидоренко Н. В., батьки, учні класу4 Підготувати і провести захист проекту. Березень 2020 р. Класний керівник, учні класу
Вода – безцінний скарб. Вона звичайна і дивовижна речовина нашої планети. Вода належить до найпоширеніших речовин на Земній кулі. Нею вкрито близько 2/3 поверхні нашої планети (океани, моря, озера, річки…). Значна її кількість у вигляді льоду і снігу вкриває високі гори і величезні простори Арктики і Антарктиди. Багато води в атмосфері – пара, туман, хмари. Значна кількість води міститься в земній корі у вигляді підземних вод.
Чиста вода* не має кольору;* не має запаху;* прозора;* кипить при температурі 100° С;* замерзає при температурі 0° С;* добрий розчинник;* під час нагрівання розширюється;* при охолодженні стискається;* під час замерзання розширюється;* на Землі існує в рідкому, твердому й газоподібних станах;* текуча (у рідкому стані);*найпоширеніший мінерал на Землі Властивості води
Вода складається з кластерів, тобто володіє особливою шестигранною структурою. Ця структура змінюється, якщо на воду впливати різними способами – хімічним, електромагнітним і інформаційним. Таким чином вода може запам'ятовувати будь - яку інформацію. Японський дослідник доктор Масару Емото провів ряд відомих на сьогоднішній день досліджень. Емото брав звичайну дистильовану воду, і наклеював на пробірки написи з позитивними і негативними побажаннями (спасибі, добро, дякую, зло, ненависть…). Після заморозки кристали з позитивними написами стали дуже красивими і яскравими, а з негативними – перетворилися на зруйновані, потворні, темні. Кластер води“Дякую”“Надія”“Ти мене дістав”
Цікаві факти*За даними ЮНЕСКО найчистіша вода знаходиться в Фінляндії.*Лід швидше отримати з гарячої води, ніж з холодної. *При мінус 120 °С вода стає тягучою.*85% всіх захворювань в світі передається за допомогою води.*Найбільше прісної води – в льодовиках.*Найдорожча вода в світі продається в Лос-Анджелесі – 90 доларів за літр.*В Азербайджані є вода, яка може горіти. В ній багато метану.*Людина за своє життя випиває в середньому 35 тонн води.*Гасити пожежі більш ефективно гарячою водою.* Наша кров на 83% це вода. *Всі живі організми складаються з води: людина -80%, тварини -75%, медузи - 99%, картопля – 76%, яблука – 85%, помідори – 90%, огірки – 95%, кавуни – 96%...* 22 березня святкується День водних ресурсів.
Лабораторія для допитливих дітей. Чи може яйце плавати? Звичайна вода Солона вода Для експерименту візьми 2 яйця (картоплини) і 2 склянки з водою. Обережно в одну склянку опусти яйце. В іншу склянку насип 2 ложки солі, добре розмішай і опусти друге сире яйце. Воно буде плавати. Вся справа в щільності води. Чим вище щільність, тим важче в ній потонути. Як створити іній? Приготуй сіль, жерстяну банку, розтовчений шматок льоду. Поклади в банку 2 склянки крижаної крихти, 1 склянку солі. Потім знову 2 склянки льоду, 1 склянку солі. Трохи почекай. Незабаром вся банка покриється тонким шаром інею. Перехід водяних молекул із газоподібного стану в твердий (лід), минаючи рідкий (воду), називається СУБЛІМАЦІЄЮ.
Особиста веселка. Приготуй ємкість з водою, ліхтарик, дзеркало, білий аркуш. На дно посудини поклади дзеркало. Налий води. Світло ліхтарика направ на дзеркало. Віддзеркалення світла лови на папері. Ти побачиш справжню веселку. Світловий промінь складається з декількох кольорів. Коли промінчик проходить крізь воду, то розколюється на складові частини. Таким чином виходить веселка.«Дикобраз»Приготуй воду, поліетиленовий пакет (файл), кілька олівців. Наливаємо половину пакета води, витискаємо повітря. Потім протикаємо пакет наскрізь олівцями. Вода не витече. Пов’язано це з тим, що із-за тиску молекули поліетилену стискуються щільніше, в даному випадку – з поверхнею олівця. Якщо пакет спочатку проткнути, а потім налити води – вона витече.