Презентація "Чехословацька республіка"

Про матеріал
Матеріали до уроку У презентації вміщено тему уроку, предметні компетентності, карти та ілюстрації, лакнонічний виклад матеріалу теми: ЧСР у міжвоєнний період, діяльність Томаша Масарика та Едварда Бенеша, сутність Судетської проблеми, висновки, завдання для самоперевірки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чехословацька республіка. Всесвітня історія. 10 клас.§ 14, стор. 78-79 (Т. Ладиченко)§ 13, стор. 144-145 (П. Полянський)Автор: Яременко Ніна Володимирівна,вчитель історії Білоцерківського ліцею “Мала академія наук” Білоцерківської міської ради Київської обл.

Номер слайду 2

ЗНАТИСепаратистський рух (лат. - окремий) – дії, спрямовані на порушення суверенітету, єдності й територіальної цілісності держави, принципу непорушності кордонів, прагнення відокремлення, відділення частини території держави з метою створення нової самостійної держави чи отримання широкої автономіїСудетська проблема – спровокована нацистською Німеччиною міжнародна криза, спричинена “порушенням” прав німецької меншини в Судетській області Чехословаччини; інструмент дипломатичного, політичного та військового шантажу Німеччиною ЧСР та її союзників – В. Британії і Франції Розуміти: сутність національної проблеми в ЧСРВміти: висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Томаша Масарика

Номер слайду 3

1. Утворення Чехословаччини. Конституція 1920: ЧСР – унітарна держава, найдемократичніша у ЄвропіОсновні демократичні свободи. Двопалатний парламент - Національні збори. Президент наділений широкими повноваженнями28.10.1918 – Національний комітет проголосив створення Чехословацької республіки (ЧСР) 20 основних партій

Номер слайду 4

Мала Антанта: 1920-1921 Трианонський мирний договір(04.06.1920)https://www.jnsm.com.ua/h/0604 T/Мета: захист від угорського  ревізіонізму та запобігання реставрації Габсбургів  Угорщина. Австрія. Польща

Номер слайду 5

Чехословацька республіка Томаш Масарик (1850-1937)1-й президент Чехословаччини (1918-1935)Учений світового рівня, доктор філософії. Науково обґрунтував концепцію об'єднаної “нової Європи”, роль і місце “малих націй” у Європі та у світі. Домігся в США у 1818 р. підписання договору про об'єднання Чехії і Словаччини

Номер слайду 6

Чехословацька республіка Територія: 140 тис. кв. км. Населення: близько 13,6 млн. осіб (чехи, німці, словаки, угорці, українці,) поляки)Ввійшли: Чехія, Моравія, ч. Сілезії, Словаччина, Закарпатська Україна. Сен-Жерменський договір

Номер слайду 7

ЧСР у 20-30-ті рр.1935 р. – обрання президентом Е. Бенеша, який намагався продовжувати політику Т. Масарика Криза 30-х: загострення національних суперечностей: Створення в Чехії (під впливом Німеччини) Судето-німецької партії (Конрад Генляйн), яка домагалася автономії Судетської обл. (німці)Орієнтація на Німеччину Словацької національної партії (вимагала автономії Словаччини. Угорські національні партії – за приєднання Карпатської України та Словаччини до Угорщини. Діяльність політпартій, які прагнули автономії для Карпатської України. З0-ті: зростання впливу національних партій (німецьких, словацьких, угорських, українських), які виступали за федеративний переустрій ЧСР

Номер слайду 8

РЕЗУЛЬТАТНа політичній карті Європи з'явилася ЧСРКурс на побудову країни як демократичної унітарної республіки. Загострення національних проблем під впливом економічної кризи 1930-х і зовнішніх чинників призвели до кризи унітарної моделі ЧСР

Номер слайду 9

Внутрішня політика Т. Масарика, Е. Бенеша. Едвард БенешІдеолог націонал-соціалістичної партіїМіністр закордонних справ. Президент Чехословаччини (обраний у 1935 р.)

Номер слайду 10

Економічний розвиток ЧСР{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Одна з найрозвиненіших економічно країн Європи. Закон про аграрну реформу встановив максимум земельного володіння у 250 або 150 га ріллі залежно від регіону. Кінець 1923 – подолання післявоєнної економічної кризи. Завоювання чеським капіталом багатьох ринків. Переважання у Словаччині та на Закарпатті аграрного сектору, значно нижчий рівень життя в цих регіонах, ніж у ЧехіїНадходження іноземних інвестицій із Франції, Великої Британії, США, Бельгії; співробітництво з Австрією та Італією. Випуск заводами “Школа” автомобілів, авіамоторів, літаків. Провідні позиції у світі з експорту взуття, бавовняної тканини, цукру, виробів із скла. Складно: світова економічна криза – значний і тривалий спад виробництва, безробіття, встановлення державної монополії на торгівлю хлібом. Поступова стабілізація становища (від 1936 р. – зростання)Результат: ЧСР успадкувала значну частину промислового потенціалу Австро-Угорщини та стала однією із найрозвиненіших країн Європи

Номер слайду 11

Чехословаччина. Висновки:Єдина країна в регіоні, яка в міжвоєнний період уникнула авторитаризму та диктатури. Економічна депресія 1929-1932 рр. не тільки погіршила соціально-економічну ситуацію в країні, а й посилила міжетнічне напруження. Це стосувалося насамперед понад 3 млн. німців (більшість мешкала у прикордонній Судетській обл.)Відокремившись у 1918 р. від Угорщини, чехословацький уряд рішуче взявся за розв'язання економічних проблем,здійснив реформи таперерозподілив між селянами землю

Номер слайду 12

Території, анексовані у Чехословаччини. URL: https://uain.press/articles/957388-957388

Номер слайду 13

Невілл Чемберлен, Едуард Даладьє, Адольф Гітлер, Беніто Муссоліні і Галеаццо Чіано перед підписанням Мюнхенського договору. Фото з фондів Bundesarchiv (29-30 вересня 1938 р.)

Номер слайду 14

Дати і події11 листопада 1918 р. – початок створення державних органів незалежної Польщі14 листопада 1918 р. – проголошення Чехословацької Республіки (президент Т. Масарик)12-13 травня 1926 р. – державний переворот у Польщі

Номер слайду 15

Становище українського населення. Українці у складі Польщі: 5 млн. (16% населення)296 випадків підпалів та нападів, спроба замаху на Ю. Пілсудського. Позиція польської влади до укр. населення: відсутні політичні права, скорочення кількості укр. шкіл (до 1939 р. залишилося 400)

Номер слайду 16

Пацифікація в галичиніВведення на територію військ, поліціїЗапровадження принципу колективної відповідальностіЗастосування тілесних покарань щодо осіб, у яких виявлено зброю. Закриття українських гімназій у Тернополі, Дрогобичі, Рогатині

Номер слайду 17

У Чехословаччині:1921 р. – 450 тис. карпатоукраїнців (русинів – 4% від усього населення)Чеський уряд у свої території, населені українцями, вкладав більше коштів, ніж отримував. Культура: мова за вибором у школах, товариства “Просвіта”, “Товариство русофілів ім. Духновича”1920-1930-ті рр. – діяли успішно українські наукові установи, навчальні заклади, організації, спілки та видавництва

Номер слайду 18

Перевірте себе. Чи вірите ви, що:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Чехи і словаки до Першої світової війни входили до складу Австро-Угорщини2. Національна рада проголосила себе тимчасовим урядом Чехословаччини в Парижі3. Першим президентом Чехословаччини був Едвард Бенеш4.22,8% населення Чехословаччини становили німці, які спробували приєднатися до Німеччини ще в грудні 1918 р.5. У Чехословаччині за конституцією народ визнавався єдиним джерелом влади6. За відмову від участі у виборах у Чехословаччині накладався штраф7. На міжнародній арені Чехословаччина орієнтувалася на Німеччину8. Майже половина бюджету в Чехословаччині спрямовувалась на зміцнення армії

Номер слайду 19

Перевірте себе. Чи вірите ви, що:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}9. З приходом до влади Гітлера у німецькій пресі почалася античехословацька пропагандистська кампанія10. Більшість німців проживало у Судетській області Чехословаччини11. Судетсько-німецьку партію, яка, приховуючи свої наміри, взяла курс на відокремлення Судетської області від Чехословаччини, очолював Конрад Генляйн12. Велика Британія та Франція не бажали допущення військового конфлікту в Європі13. В. Черчілль заявив: “…Єдиний спосіб уникнути війни – передати Німеччині Судетську область”14. Долю Чехословаччини було вирішено без її участі у Парижі 29-30 вересня 1938 р.15. Чехословаччина була єдиною країною в регіоні, яка у міжвоєнний період уникнула авторитаризму та диктатури

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лактіонова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Полянська Анна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Яременко Ніна
Пов’язані теми
Всесвітня історія, 10 клас, Презентації
Інкл
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
4592
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку