Презентація "Діалог"

Про матеріал
Презентацію складено відповідно до програми з української мови . Вона призначена для допомоги вчителю при підготовці до уроку. Спираючись на цей матеріал , учитель має дати поняття про діалог та розділові знаки. Вчити правильно вживати розділові знаки при діалозі, складати та розігрувати діалоги залежно від ситуації спілкування та мовленнєвого завдання; розвивати культуру діалогічного мовлення. Використання вправ під час раціонального поєднання різних форм організації роботи (індивідуальної, групової, парної , колективної) створює умови для одночасної роботи з доступним матеріалом для учнів з різним рівнем навченості, сприяє засвоєнню мовних знань. Виконання пропонованих вправ збагатить мовлення учнів, дасть можливість досягти найважливішої мети вивчення курсу рідної мови – формування мовленнєвої особистості молодшого школяра. Тому робота з реченнями з прямою мовою залишається у центрі уваги учителя при вивченні розділу «Синтаксис».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фариба Ірина Альтусівна,вчитель української мови і літератури. Монастирищенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №5,Монастирищенської райради. Українська мова. Синтаксис 5 клас

Номер слайду 2

Діалог. Розділові знакипри діалозі

Номер слайду 3

Із слова починається людина,Із мови починається мій рід. Моя ласкава,мамина єдина – Щебече соловейком на весь світ.

Номер слайду 4

“Інтерв’ю за хвилину”(відповідайте прикметниками)1. Яким був попередній урок?2. З яким настроєм ви прийшли на урок?3. Яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему?

Номер слайду 5

ЕпіграфЄдина відома мені розкіш – це розкіш людського спілкування. А. Сент - ЕкзюперіЗаговори, щоб я тебе побачив. Сократ. Чому спілкування – це мистецтво і наука?

Номер слайду 6

Метод “Мікрофон”-Чи поділяєте ви точку зору французького письменника?Аргументуйте відповідь.-Поясніть, як можна “побачити” людину за розмовою?-Чи вважаєте ви,що треба вчитися спілкуванню? Чи це уміння приходить само?-Чи вважаєте ви себе цікавим співбесідником?-Назвіть добрі слова,які ви найчастіше вживаєте.

Номер слайду 7

Графічний диктант. Цифровий код1- кома при однорідних членах;2-двокрапка після узагальнювальних слів;3- речення із прямою мовою;4- кома при звертаннях;5-кома при вставних словах;6- знак оклику і питання в кінці простого речення.

Номер слайду 8

1. Сиди спокійно,- каже мама,- і перестань молоть ногами!2. Малий запитує тривожно: “А язиком молоти можна?”3. Все привіз мені мій брат:безкозирку і бушлат,і тільняшку,і штани отакої ширини!4. Рідна мати моя,Ти ночей недоспалаІ водила мене у поля край села.5. Кажуть, мудрість приходить з роками.6. Перед самою хатою росли червоні,рожеві,білі маки.

Номер слайду 9

Перевір себе3,3,2,4,5,1,6.

Номер слайду 10

Пізнайко«Пізнайко»-Уривок з якого твору ви почули? Скільки осіб бере участь у розмові?-Як називається розмова двох або кількох осіб?

Номер слайду 11

Тема уроку. Діалог. Розділові знаки при діалозі.

Номер слайду 12

Цілевизначення. Я повинен (повинна…)Пригадати…Закріпити…Удосконалювати…Виховувати….

Номер слайду 13

Цілі уроку:-давати визначення понять «діалог», «репліка», «монолог», «полілог», «допоміжні засоби спілкування»;-пояснювати правила розстановки розділових знаків при діалозі;-інтонаційно виразно читати діалоги ;-переробляти речення з прямою мовою на діалог.

Номер слайду 14

Замок знань. Знання - зовсім не пасивний відвідувач, який самостійно прийде до нас незалежно від бажання, його потрібно шукати перед тим, як воно буде нам належати. Це результат величезної праці і тому - величезної жертви. (Г. Бокль)

Номер слайду 15

Пригадай. Моно. Лог. ПоліДіа

Номер слайду 16

Лог. Моно. ПоліДіа. Перевір

Номер слайду 17

Асоціативний кущ. Особа. Розмова. Дві особи. Короткийзміст. Діалог – це розмова двох осіб

Номер слайду 18

Самодиктант. Записати ключові слова до теми “Діалог”

Номер слайду 19

- Чом,татусю,усюди барвисті листки?- Це їх осінь скупала у райдужнім морі.-А чого так задумався берег ріки?- Це він,мабуть,пригадує пісню в мінорі.- Звідкіля пелена на ранкових лугах?- То зима вже фату приміряє до шлюбу.- Хто це пухом засипав подвір’я і дах?- То збирає мороз білі клапті на шубу. Олег Герман. Мовне спостереження над текстом

Номер слайду 20

Метод «Прес»Про що йдеться в діалозі?Скільки осіб бере участь?Які розділові знаки ставимо при діалозі, такі як при прямій мові?А хто пригадає,що потрібно для створення діалогу?

Номер слайду 21

Особливості запису реплік у діалозі{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Хлопчик запитав у дідуся:-Що у світі найкрасивіше?Найкрасивіше – це праця людська, - каже дідусь. А що найпотворніше?Те, що пускає працю на вітер, - продовжує старенький. Са: Р?Р, - са. Р?Р, - са.

Номер слайду 22

Асоціативний кущ. Види діалогів. Побутовий. Діловий. Художній. Використовується в повсякденному життіДілова розмова. У творах художньої літератури

Номер слайду 23

Типи діалогічного мовлення. Діалог. Прохання. З’ясування. Повідомлення

Номер слайду 24

Який тип діалогічного мовлення ти чуєш?Відгадай

Номер слайду 25

Порівняй. Що спільне,а що відміннез попереднім діалогом?

Номер слайду 26

Подумай. З якою метою ведеться діалог?

Номер слайду 27

Хто там ,хто вже так втомився,І наліво нахилився?Треба дружно всім нам встати. Фізкультпаузу почати

Номер слайду 28

Робота в парах. Складіть діалог відповідно до ситуаціїз використанням етикетних норм. Ситуація. Повертаєтеся зі школи додому. Хто вас зустрічає?Передайте свою розмову. Що таке етикет?

Номер слайду 29

Редагування тексту. Перепишіть текст,оформивши його як діалогічну мову,розставте розділові знаки. Чого ви, тату,зажурились?Що пан казав? Та тут,дочко,таку загадку загадав,що воно й є. А яка ж загадка,тату? Маруся питає. Та така: що є в світі ситніше,прудкіше,миліше над усе. З якої казки ці герої?

Номер слайду 30

Робота в групах ”Впізнай мене”І групаІІ групаІІІ група. Складіть діалог за малюнком

Номер слайду 31

«Мить творчості»Продовж діалог. Що таке щастя?- питався матері хлопчина.-Щастя,дитинко,то доля,- повторяла мати.-А що таке доля?-Доля,дитино,то такий цвіт…

Номер слайду 32

Рефлексія-Що було важливим для вас на уроці?-Чому ви особисто навчилися?-Продовжіть речення: “Після уроку я зможу…”-Побажання однокласникам.

Номер слайду 33

Домашнє завданя-Прочитайте уривок з твору В. Сухомлинського “Щастя матері”,і напишіть діалог –розповідь.

Номер слайду 34

Список використаних джерел. Пентилюк М. І., Окуневич Т. Г. Методика навчання української мови у таблицях і схемах : навчальний посібник. – К. : Ленвіт, 2006. – 134 с. Пентилюк М. І., Окуневич Т. Г. Сучасний урок української мови – Х. : Вид. група “Основа”, 2007. – 176 с. Українська мова в іграх, казках, подорожах. Розробка нестандартних уроків. – Х.: «Основа», 2008. – Вип.3 (51)

Номер слайду 35

Інтернет - ресурсиhttps://www.youtube.com/watch?v=xptzr. F5 MGf. Qhttps://www.youtube.com/watch?v=lq. Qnnn9n9u. Ehttp://pro-status.com.ua/citaty/326.phphttps://www.youtube.com/watch?v=8xnkf. XAy. Ndohttp://familytimes.com.ua/ukrayinskoyu-movoyu/chogo-v-lisi-ne-buvayehttp://www.ukrlit.vn.ua/lib/lepkiy/ymqqe.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нізельська Інна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
15976
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку