Мета уроку:сформувати в учнів уявлення про США в останній третині XIX ст.;проаналізувати причини й наслідки економічного піднесення США, розвитку расової сегрегації;розглянути основні напрями соціально-економічного і політичного розвитку США наприкінці XIX ст.;проаналізувати становлення монополій та боротьбу держави з ними;охарактеризувати рух суфражисток;порівняти робітничий рух Європи та США;розвивати в учнів уміння оцінювати расову політику США;висловлювати власну думку щодо расової сегрегації.
III. Вивчення нового матеріалу. США в 1877-1900 рр. Економічне піднесення країни, зростання впливу великих корпорацій. (Випереджальне завдання, розповідь учителя у формі основних тез, за якими учні складають мініконспект, мозковий штурм.)Політичне життя країни, становлення антимонопольного законодавства. (Випереджальне завдання, розповідь учителя у формі основних тез, за якими учні складають мініконспект, робота в парах.)Расова політика, юридичне оформлення сегрегації на Півдні. (Розповідь учителя у формі основних тез, за якими учні складають мініконспект, бесіда, робота з підручником.)Суфражизм. (Розповідь учителя у формі основних тез, за якими учні складають мініконспект, повідомлення учня.)Робітничий рух (Випереджальне завдання, розповідь учителя у формі основних тез, за якими учні складають мініконспект.)
IV. Узагальнення та систематизація знань. Робота з візуальним джерелом. Розгляньте ілюстрацію, зверніть особливу увагу на написи та висловіть свою думку, чому в США, в країні, де в громадянській війні 1861-65 рр. перемогли прибічники ліквідації рабства, стало можливим таке ганебне явище як – «сегрегація»?
V. Підсумки уроку. Вибіркова перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок. Основні висновки:наприкінці XIX ст. США стають провідною індустріальною державою світу. У країні встановлюється двопартійна політична система, у якій провідну роль відіграють фінансово-промислові групи;наприкінці XIX ст. починають формуватися великі промислові та фінансові групи, які посідають монопольне становище і з якими держава починає боротися на законодавчому рівні;наприкінці XIX ст. у США загострюються соціальні проблеми, посилюється боротьба за права жінок, робітничий рух. Расова сегрегація набуває законодавчого оформлення.