• залучити учасників до активного обговорення проблеми адаптації п'ятикласників до навчання в основній школі; • створити умови для аналізу свого особистісного досвіду та компетентності; • виробити рекомендації для учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.
Мета:• залучити учасників до активного обговорення проблеми адаптації п'ятикласників до навчання в основній школі;• створити умови для аналізу свого особистісного досвіду та компетентності;• виробити рекомендації для учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.
Теоретичний мінімум. Зустріч - зближення з ким - небуть для отримання певних інформацій та обміну. Адаптація – пристосування організму дитини до умов, які змінилися, попередження перевантаження, процес звикання. Здоров’я – фізичне, духовне, соціальне благополуччя, благо людини, необхідна умова для успішного навчання та роботи.
Сьогодні в Україні лише 28% п’ятикласників зберігають таку ж високу успішність навчання, як по закінченню початкової школи. Тому проблема наступності між початковою та середньою ланками освіти залишається актуальною і потребує широкого обговорення в школі. Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом. Актуальність***Що змогли замітити протягом двох місяців нестандартного навчання
***це «зв’язок між етапами процесу розвитку в природі, суспільстві, пізнанні, при якому на кожному наступному етапі зберігаються, відтворюються на новій основі елементи і характеристики попередніх етапів»;***полягає у встановленні необхідного зв’язку і правильного співвідношення між частинами навчального предмета на різних ступенях його вивчення;***характеризує вимоги, які пред’являються до знань і умінь учнів на кожному етапі навчання, форм, методів і прийомів, пояснення нового навчального матеріалу і до всієї наступної роботи з його засвоєння. Поняття «наступність»
Робота з визначення адаптації п’ятикласника до нових умов навчання в школі дуже важлива, бо діти вступають у новий період життя, протягом якого йде становлення особистості. Ефективний перебіг процесу адаптації до навчання в основній школі забезпечать цілеспрямоване координування дій адміністрації школи, учителів-предметників, класного керівника, просвітницька робота з батьками та діагностична і консультативна робота практичного психолога й соціального педагога.***В тому і полягає важливість зістрічей та співпраці
ПРИЧИНИ ЗНИЖЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ П’ЯТИКЛАСНИКІВ**Недостатнє сприймання вимог вчителів-предметників.**Перевантаженість домашніми завданнями.**Відсутність навичок самостійної роботи з підручником.**Невміння вибирати головне із потоку інформації.**Складність у сприйманні та запам'ятовуванні термінів.**Труднощі у зв'язному викладі навчального матеріалу (усно та письмово).**Недостатній активний словник п'ятикласника.**Відсутність умінь стислого переказу та визначення головної думки.**Недостатня швидкість письма.**Нестандартні умови навчання
Ознаки успішної адаптації п’ятикласника **успішне засвоєння навчального матеріалу;**готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення;**адекватне сприймання оцінок учителя;**активність, уважність, стриманість на уроках;**позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль;**спілкування з однокласниками та учнями старших класів;**вміння робити правильний вибір;**ВМІННЯ ОЦІНИТИ СВІЙ ЕМОЦІЙний стан…
Чорнявський ліцей з дошкільним відділенням початковою школою та гімназією. Леськівської сільської ради. СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ ТА ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ОЛЬГА ДУЛАTelefonе:0975671280 Imail:dyla80.olga80@ukr.netdulaolga@gmail.com. Fasebook:https://www.facebook.com/profile.php?id=100017993438016 Instagram:/dula_olga