Презентація до лекції "Конфлікт"

Про матеріал
Дана презентація використовується як ілюстративний матеріал до лекції викладача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

конфлікти. ПОНЯТТЯ, ТИПИ І ВИДИ КОНФЛІКТІВ

Номер слайду 2

ЩО ТАКЕ «КОНФЛІКТ»?З латини: conflictus - зіткнення, сутичка.

Номер слайду 3

ЯКІ АСОЦІАЦІЇ ВИКЛИКАЄ СЛОВО «КОНФЛІКТ»?Непорозуміння. Стрес. Незадоволення. Гнів. Образа. Суперечка. Зіткнення. Ворожість.

Номер слайду 4

поняття. Конфлікт - зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними колізіями. Конфліктні ситуації вивчає конфліктологія.

Номер слайду 5

ФОРМУЛА КОНФЛІКТУ: КС + І = ККС (конфліктна ситуація) - це протиріччя, що нагромадилися створюючи причину конфлікту; І (інцидент) - збіг обставин, що єприводом конфлікту; К - конфлікт.

Номер слайду 6

В СУЧАСНІЙ КОНФЛІКТОЛОГІЇ ВЕЛИКУ УВАГУ ПРИДІЛЯЮТЬ ПОНЯТТЮ "СИЛА УЧАСНИКІВ КОНФЛІКТУ"Сила – здатність опонента реалізувати свою мету всупереч діям конкурента. Вона включає в себе ряд компонентів: Фізична сила, що включає технічні засоби, які застосовуються як інструмент насильства;Інформативно-цивілізована сила, що вимагає збору фактів, статистичних даних, аналізу документів, матеріалів експертиз з метою забезпечення повноти знання про свого конкурента для вироблення тактики і стратегії поведінки, використання "компромату" і т.п.;Соціальний статус, що виражається в суспільно визнаних показниках (прибутки, рівень влади, престиж і т.п.);Інші ресурси (гроші, територія, ліміт часу, число прихильників і т.д.).

Номер слайду 7

Учасники конфлікту діляться на три типи: Первинні групи – безпосередні учасники конфлікту, які знаходяться в стані взаємодії з приводу досягнення об'єктивно чи суб'єктивно несумісних цілей. Вторинні групи, які намагаються бути невмішаними безпосередньо в конфлікт, але вносять свій вклад в розпалювання конфлікту. Треті сили, зацікавлені у вирішенні конфлікту.

Номер слайду 8

Виникнення конфліктної ситуації, її гострота, схильність до розвитку чи, навпаки, до згасання, залежить від особистих якостей людей, які беруть участь у ситуації.

Номер слайду 9

Але при цьому конфлікт швидко вирішується, якщо хоча б один з учасників конфліктної ситуації володіє стратегіями поведінки в конфліктних ситуаціях.

Номер слайду 10

СТРАТЕГІЇ ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТІПристосування («ведмежатко») - згладжування протиріч, навіть на шкоду власним інтересам. Компроміс («лисиця») - взаємні поступки, при яких кожна сторона щось виграє, і щось втрачає.

Номер слайду 11

Співробітництво («сова») - спільне вироблення рішень, що максимально задовольняють інтереси усіх сторін.

Номер слайду 12

Ігнорування («черепаха») - спроба (або прагнення) виходу з конфліктної ситуації, не вирішуючи її, відсутність прагнення до кооперації та спроб досягнути власних цілей. Суперництво («акула») - відкрита боротьба за свої інтереси всупереч інтересам супротивної сторони, завзяте відстоювання своєї позиції.

Номер слайду 13

НАЙПОШИРЕНІШІ МІФИ ПРО КОНФЛІКТИКонфлікт – це погано.Єдиний можливий результат конфлікту: хтось виграє – хтось програє. Тільки погані працівники спричиняють конфлікти. Конфлікт вирішиться сам собою, якщо його не поглиблювати.

Номер слайду 14

ОСНОВНІ типи КОНФЛІКТУРозрізняють п'ять основних типів конфлікту за кількістю учасників:1. Внутрішньоособистісний конфлікт. 2. Міжособистісний конфлікт.3. Конфлікт між особистістю і групою.4. Міжгруповий конфлікт.5. Міжнародний конфлікт.

Номер слайду 15

Внутрішньоособистісний конфлікт (конфлікт вимог). В даному типі конфлікту сторонами, які конфліктують, є різні компоненти духовної структури людини, причому це можуть бути компоненти одного рівня, наприклад, у ситуації боротьби мотивів або зіткнення двох життєвих принципів.

Номер слайду 16

Міжособистістний конфлікт (діадний). Це більш поширений тип конфлікту, де в ролі учасників постають дві особи, кожна з яких є суб’єктом – носієм певних цінностей, інтересів та думок.

Номер слайду 17

Конфлікт між особистістю і групою. Виробничі та навчальні групи встановлюють певні норми поведінки. Кожен повинен додержуватися, дотримуватися їх, щоб отримати визнання даною неформальною групою як її учасник і тим самим задовольнити свої соціальні потреби. Однак, якщо очікування групи заходять у суперечності з очікуваннями окремої особистості, може виникнути конфлікт.

Номер слайду 18

Міжгруповий конфлікт. Будь-яка організація складається з певних формальних і неформальних груп, між якими можуть виникати конфлікти. Найчастіше конфлікт виникає через розбіжності в цілях чи інтересах функціональних структурних груп, які просто не в змозі мирно співіснувати, оскільки всередині будь-якої групи постійно відбувається динамічний розвиток, змінюються цілі, завдання, що поступово входять у суперечки.

Номер слайду 19

Міжнародним конфліктом є конфлікт, який виникає за участі двох чи декількох міжнародних акторів та має міжнародно-політичні наслідки; об’єкт конфлікту при цьому виходить за межі юрисдикції будь-якого з його учасників.

Номер слайду 20

МОЖНА ВИДІЛИТИ ТАКІ ФАЗИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО КОНФЛІКТУ: Перша фаза конфлікту — це формування ставлення протилежних сторін одна до одної, яке зазвичай виражається в більш-менш конфліктній формі. Друга фаза — це суб'єктивне визначення конфліктуючими сторонами своїх інтересів, цілей, стратегій і форм боротьби для вирішення суперечностей. Третя фаза — пов'язана із залученням до конфлікту економічних, політичних, ідеологічних, психологічних, моральних, правових, дипломатичних засобів, а також інших держав, через блоки або договори. Четверта фаза — передбачає наростання боротьби до найбільш гострого політичного рівня — міжнародної політичної кризи, яка може охопити відносини безпосередніх учасників, держави певного регіону, інших регіонів. На цій фазі можливий перехід до застосування військової сили. П'ята фаза — міжнародний збройний конфлікт, який може розвинутися до високого рівня збройної боротьби із застосуванням сучасної зброї, можливим залученням спільників.

Номер слайду 21

ПРИЧИНИ КОНФЛІКТІВрозподіл ресурсів (вони завжди обмежені, а претендує на їх використання кілька сторін): різниця у цілях (спеціалізація, конкретизація та дроблення на підрозділи передбачає їх різну стратегічну спрямованість); взаємозалежність у досягненні результату (вимагає співробітництва, хоча, реалізовуючи власні завдання, люди інколи нехтують іншими); різниця в уяві та цінностях (відсутність об'єктивної оцінки ситуації): незадовільні комунікації (відсутність повної та достовірної інформації); різниця у досвіді та манері поведінки; різка зміна подій чи умов.

Номер слайду 22

Універсальним джерелом конфліктів є несумісність претензій конфліктуючих сторін за умов обмеженості можливостей їх задоволень. Приводом для конфлікту може стати незначний випадок. Мета конфлікту полягає в досягненні власних інтересів за рахунок інтересів інших.

Номер слайду 23

ФУНКЦІЇ КОНФЛІКТУ ПОЗИТИВНІСоціально-діагностична. РегулюючаІнтегративнаІнноваційна. Комунікативна. Соціально-психологічна НЕГАТИВНІДестабілізуюча. Дезорганізуюча. Надлишково-витратна

Номер слайду 24

Як же розвивається конфлікт?Характерним є повторюваність таких основних моментів: Початок конфлікту. Кульмінація конфлікту. Вирішення конфлікту.

Номер слайду 25

ПОЧАТОК КОНФЛІКТУ. Власне конфлікт починається з певних дій, які спрямовані проти іншої сторони. Дії такі: аналіз аргументів своїх і суперника, пошук союзників конфлікту, «розвідка боєм», тощо.

Номер слайду 26

КУЛЬМІНАЦІЯ КОНФЛІКТУ. Відбувається демонстрація своїх аргументів і критикуються аргументи супротивника. Використовується метод провокації, щоб виправдати свої дії в очах «громадської» думки, або для того, щоб підштовхнути супротивника до помилкових дій.

Номер слайду 27

ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ. Має три вірогідні варіанти: поступки однієї із сторін, що закінчується підкоренням однієї зі сторін або її знищенням; компроміс як результат рівності конфліктуючих сил; учасники конфлікту самі стають жертвами третьої сторони, яка раніше не приймала участі в конфлікті.

Номер слайду 28

Схема ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТУ

Номер слайду 29

То як Вирішити конфлікт?

Номер слайду 30

ВИСНОВКИКонфлікт є процесом. Йому властиві мінливість та динаміка. Цим він подібний до життя. Конфлікти супроводжують всі соціальні процеси, набуваючи різних форм – від смертельних загроз до інноваційних факторів. Вміти уникати конфліктів – корисна навичка, але зуміти жити із ними – ще корисніше.

Номер слайду 31

І ПАМЯТАЙТЕ, ЩО…«Ви не зможете поручкатися з другом, якщо у вас обох стиснені кулаки».Індіра Ганді.

Номер слайду 32

А ТЕПЕР – ПОТРЕНУЙТЕСЬ У ДІАГНОСТИЦІ КОНФЛІКТІВВизначте типи учасників конфлікту.

Номер слайду 33

Визначте, на яких репліках ще можна запобігти конфлікту.

Номер слайду 34

Визначте стратегії поведінки сторін в конфлікті.

Номер слайду 35

Дякую за увагу! Ви просто молодці!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Kozlova Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Никитська Ганна Дмитріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сиротенко Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кулиш Валентина
    Дякую за презентацію. Цікавий матеріал. Корисний і актуальний. Ви моодець!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
27280
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку