Просте речення. Двоскладне речення. Односкладне речення (продовження)
Мета:
•узагальнити й систематизувати знання про поширені і
непоширені речення;
•сформувати цілісну систему особистих знань з тем «По-
рядок слів у реченні», «Логічний наголос»;
•структурувати вивчений теоретичний матеріал;
•розвивати творчі вміння самостійно розв'язувати нові
пізнавальні завдання;
•удосконалювати мисленнєві дії, а саме: аналізувати,
порівнювати, систематизувати й узагальнювати,
доводити й обґрунтовувати.
ОНВК № 49 Мета: узагальнити й систематизувати знання про поширені і непоширені речення; сформувати цілісну систему особистих знань з тем «По- рядок слів у реченні», «Логічний наголос»; структурувати вивчений теоретичний матеріал; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії, а саме: аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обґрунтовувати.
ОНВК № 49 • Мовознавча вікторина Дати відповіді на запитання. 1.Чим відрізняється поширене речення від непоши- реного? 2. Які є члени речення? (головні і другорядні). 3. Що складає граматичну основу? 4. Який член речення називається підметом? 5. Який член речення називається присудком? 6. Назвіть другорядні члени речення. 7. На які види поділяються речення за метою висловлювання? 8. На які види поділяються речення за емоційним забарвленням?
АЛГОРИТМ СИНТАКСИЧНОГО РОЗБОРУ ПРОСТОГО РЕЧЕННЯ 1.З’ясувати вид речення за метою висловлювання Розповідне Питальне Окличне 2.Указати на вид речення за емоційним забарвленням Окличне Неокличне 3.Виділити граматичну основу 4.Схарактеризувати головні члени речення – підмет і присудок 5.Виділити вид речення за наявністю другорядних членів Поширене Непоширене 6.Знайти другорядні члени речення. Схарактеризувати спочатку другорядні члени речення групи підмета, потім – групи присудка Може, ще я подивлюся на мою Украйну.
Вибірково-розподільний диктант Записати речення в дві колонки: Прямий порядок слів. Зворотний порядок слів. Помарніли ми обоє. Пішов козак нерозумний слави добувати. Осталася сиротою старенькая мати. Вернувся наш запорожець. Минулися молодії веселії літа. Літа минають. І знов мені не привезла нічого пошта з України. А серце плаче. Літечко моє святе минуло хмарно. Не вернувся із походу гусарин-москаль. А на вулиці дівчата насміхаються. Задзвонили в усі дзвони, гармата гримала. І забули в Україні славного гетьмана. Тільки ти згадав у темниці свого друга великого. Пташечка зраділа і защебетала.
ОНВК № 49 Пояснення домашнього завдання §… опрацювати. 1-й рівень. Написати твір-мініатюру «Кобзар у моєму житті», у кожному реченні вказати порядок слів і логічний наголос. 2-й рівень. Виписати в 2 колонки з вправи №… підручника речення з прямим і зворотним порядком слів. 3-й рівень. Виконати вправу за підручником №…