Презентація до теми: "Права дитини"

Про матеріал
Даний урок розкриває поняття прав дитини; захист прав дитини, а також розгляд головних документів про права дитини. На даному занятті учні згадають раніше вивчений у 9 класі матеріал, а також дізнаються історію розвитку прав дитини. Також не забуваємо, що в цьому році (2020) ООН виповнюється 75 років від дня його заснування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема 4. Права дитини. Розділ ІІ. Права і свободи людини.

Номер слайду 2

Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини. План заняття:

Номер слайду 3

Давайте згадаємо кого ми називаємо дитиною?Вкажіть кого ми називаємо малолітньою дитиною? Дитинство – це найважливіший, самобутній, неповторний період становлення особистості. Тому саме дитина потребує найбільшої уваги та захисту. Сьогодні ми з вами поговоримо про проблеми захисту прав дитини.

Номер слайду 4

Поняття “Права дитини” Протягом історичного розвитку суспільства ставлення до дітей змінювалося. Поняття прав дитини . (робота з поняттям у підручником ст. 32)Записати поняття до зошита

Номер слайду 5

У первісному суспільстві до дитини ставилися двояко –з одного боку, жорстоке поводження з дитиною не вважалось ганебним явищем, а з іншого боку – діти були економічно вигідними. Якщо в сім΄ї багато дітей, а особливо синів, це гарантія соціальної міцності. Пізніше з переходом до осілого способу життя, найбільшестраждали діти з фізичними вадами.Історія розвитку прав дитини

Номер слайду 6

У Давній Греції або Римі дитину, що народилася з певними вадами або була небажаною, могли просто вбити чи викинути. Пізніше дітей розглядали лише як додаткові робочі руки. Історія розвитку прав дитини. Пропоную переглянути відео «Права дитини. Урок від патрульних.»https://www.youtube.com/watch?v=n. O362cx. Dt8w

Номер слайду 7

Першим міжнародним документом, в якому порушуються права дитини була Женевська декларація 1923 р. Вона заборонила примусову дитячу працю,визначила необхідність права на освіту, на створення умов які забезпечують нормальний фізичний і психічний розвиток дитини. Хоча в цьому документі не згадуєть-ся слово «права», вона простими словами говорить про обов’язок дорослих щодо дітей. Записати основне до зошита

Номер слайду 8

І хоча Декларація не була обов’язковою для країн, що її підписали, вона стала значним кроком до визнання й формулювання прав дитини. Женевська декларація 1923 р. містить усього 5 принципів: Дитині мають бути надані засоби, необхідні для її нормального розвитку, — і фізичного, і духовного. Голодну дитину необхідно нагодувати, хвору — доглядати, недорозвиненій — допомогти, ту, що скоїла правопорушення, — виправити, а сироті або безпритульній дитині — надати притулок і підтримку. У часи страждань дитина повинна отримувати допомогу насамперед. Дитина повинна мати можливість заробити собі на існування, її необхідно захистити від будь-якої форми експлуатації. Дитину необхідно виховувати в усвідомленні, що всі її таланти слід присвятити слугуванню іншим людям. Записати основне до зошита

Номер слайду 9

10 грудня 1948 року була прийнята Загальна декларація прав людини. В ній зафіксовані основи захисту прав дітей. Вона проголошувала право на материнство і дитинство, на особливе піклування і допомогу. Всі діти, народжені в шлюбі або поза шлюбом, повинні мати однаковий соціальний захист.20 грудня 1959 року Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію прав дитини, яка регулює права дитини в сучасному світі. Записати основне до зошита

Номер слайду 10

Дати відповіді на запитання під документом!Робота з документами (підручник ст. 33

Номер слайду 11

Конвенція про права дитини отримала найбільш широке міжнародне визнання серед усіх документів з прав людини, її ратифікували всі країни світу. Конвенція поєд-Нує в одному документі весь спектр прав людини, що мають відношення до дітей — громадянських, політичних, економічних, соціальних і культурних прав. Конвенція була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 гору і набрала чинності у вересні 1990 року.   Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років. Основні положення Конвенції були відображені у Законі України «Про охорону дитинства» Це право на охорону здоров'я, на життя, освіту, соціальний захист. Записати основне до зошита

Номер слайду 12

Конвенція ООН про права дитиниІсторичний розвиток прав дитини На початку століття права дитини поділялись, в основному, на захист прав від:рабства;дитячої праці;торгівлі дітьми;проституції неповнолітніх; повної влади батьків; економічної експлуатації. Перегляд відео «Конвенція ООН про права дитини»https://www.youtube.com/watch?v=o. Go9tm. Uq. UMo

Номер слайду 13

Право на життя, вільний розвиток;Право на прізвище та ім΄я Право знати своїх батьків і користуватися батьківською турботою Діти мають право вільно висловлювати свою думку;Діти мають право на вільне спілкування;Діти мають право на свободу совісті ,думки і релігії;Діти мають право на отримання інформації;Діти мають право на відпочинок і дозвілля;Право підтримувати контакт з обома батьками;Діти мають право на повноцінне харчування;Діти мають право на отримання освіти;Діти мають право на медичну допомогу;Жодна дитина на повинна бути об’єктом сексуальних домагань;Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена;Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства і сексуальних домагань або війни;Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці;Особлива турбота дітям - інвалідам,дітям-біженцям;Особлива турбота дітям без сімей;Кожна дитина має право на любов і піклування;Усі діти є рівним в правах,ніхто не повинен їх порушувати. Права дитини на основі Конвенції про права дитини: Записати до зошита

Номер слайду 14

У 2010 р. у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему «Законодавче закріплення та реальний стан дотримання прав дитини в Україні». На них було визначено, що в Україні створено основні засади законодавчого забезпечення у сферзахисту прав дітей й визначено проблеми, яким необхідно приділити першочергову увагу. Це: • висока дитяча смертність; • рівень забезпечення охорони дитячого здоров’я; • недоступність оздоровлення та відпочинку для всіх дітей; • неефективна система захисту дітей від насильства, у тому числі в системі кримінального провадження. В Україні, як і здебільшого в міжнародній практиці, дитиною вважається особа у віці до 18 років, причому до 14 років вона вважається малолітньою, а з 14 до 18 — неповнолітньою.

Номер слайду 15

Крім уже згаданих, ООН було розроблено цілу низку законодавчих актів, які забезпечують правовий захист дітей у різних ситуаціях. Також варто знати про такі документи, як: Декларація ООН про захист жінок і дітей у надзвичайних обставинах і в період збройних конфліктів 1974 р., Конвенція Міжнародної організації праці про мінімальний вік для прийому на роботу 1973 р.,Мінімальні стандартні правила ООН, що стосуються здійснення правосуддя щодо неповнолітніх («Пекінські правила») 1985 р., Декларація ООН про соціальні та правові принципи, що стосуються захисту й благополуччя дітей, особливо в разі передачі дітей на виховання та їх усиновлення на національному і міжнародному рівнях 1986 р. Україна, як й інші держави — члени ООН, приділяє багато уваги захисту прав дітей. Українське законодавство захищає права дитини за допомогою таких механізмів: • Конституція України (ст. 24, 51, 52, 92); • Сімейний кодекс України (глави 13, 14та ін.); Цивільний кодекс України (ст. 295, 1261 та ін.); • Закон України «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей»; • Закон України «Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»; • Закон України «Про охорону дитинства». Сімейний кодекс України передбачає, що у випадках порушення прав дитини її родичі, один із батьків, сама дитина можуть звернутися до органів опіки й піклування або до суду. Батьки або один із батьків, що порушують права дитини, можуть бути позбавлені батьківських прав. Справами дітей опікуються служба у справах неповнолітніх, державні соціальні служби при місцевих державних адміністраціях, громадські організації, як і опікуються проблемами захисту прав дітей. Захист прав дитини. Записати до зошита

Номер слайду 16

Самозахист;Захист з боку батьків;Звернення до органів опіки й піклування;Звернення до суду;Звернення до органів державної влади;Звернення до громадських організацій;Звернення до Уповноваженого з прав дитини;Звернення до представників у справах дітей та соціальних служб. Шляхи захисту прав дитини:

Номер слайду 17

Суд; Європейський суд з прав людини;Поліція; Верховний комісар ООН;Адвокат; Комітет ООН з прав людини;Президент; Дитячий фонд ООН(ЮНІСЕФ);Омбудсмен; Міжнародні недержавні організаціїМіністерства, відомства. Які існують механізми захисту прав дитини/людини?

Номер слайду 18

Робота з підручником ст. 36

Номер слайду 19

Кулеба Микола Миколайович; Уповноважений Президента України з прав дитини (12.2014-05.19; з 06.2019).

Номер слайду 20

Денісова Людмила Леонтіївна Уповноважений Верховної Ради України з прав людини (з 15.03.2018) Парламентський контроль за дотриманням конституційних прав і свобод людини й громадянина та захист прав кожного на території України і в межах її юрисдикції на постійній основі здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини. Іншою назвою є термін «омбудсмен», що в перекладі зі шведської означає «представник». Уперше ця посада була створена в 1809 р. у Швеції, а нині поширена в більш ніж 100 країнах світу.

Номер слайду 21

Захист прав дитини – неодмінна частина захисту прав людини. Невід’ємні права дитини перелічені в Конвенції про права дитини. Її принципи втілені в законодавстві країн, які ратифікували цю Конвенцію. Україна належить до них. Основними правами дитини є право на життя, ім’я, громадянство, відсутність дискримінації, право на свободу совісті та релігійних переконань, життя з батьками, працю, відпочинок, захист життя та здоров’я, освіту, відсутність рабства, житло, свободу слова, отримання інформації, користування досягненнями культури. Висновки

Номер слайду 22

Опрацювати тему 4 ст. 32-36. Напишіть есе «Що треба зробити, щоб уникнути порушення прав дитини в суспільстві?» або «Права дитини в Україні: здобутки і проблеми»Домашнє завдання:

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Певень Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Середа Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шевченко Олена Олександрівна
    Дякую за прекрасну роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чарна Галина Степанівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Приходько Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Примак Василь Юрійович
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
37787
Оцінка розробки
4.9 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку