Система допусків і посадок - закономірно побудована на основі досвіду, теоретичних та експериментальних досліджень сукупність допусків і посадок яка оформлена у вигляді стандартів. Стандарти системи допусків і посадок розроблені для різних типових з'єднань деталей машин (конічних з'єднань, з'єднань з підшипниками кочення, різьбових, шпонкових, шліцьових з'єднань, тощо), які забезпечують їх взаємозамінність та дають можливість стандартизувати засоби виготовлення та вимірювального інструменту.
У нашій країні діє Єдина система допусків і посадок (ЄСДП), побудована з урахуванням основних принципів побудови системи допусків і посадок ІСО, яка прийнята в усіх промислове розвинутих країнах. Впровадження ЄСДП підвищує ефективність: проектно-конструкторських робіт; науково-технічного обміну між країнами і забезпечення продажу за кордон ліцензій і технічної документації. Крім того, знижуються витрати на експлуатацію і ремонт імпортного обладнання і машин за рахунок виключення перероблення технічної документації і здешевлення виготовлення запасних частин.
ЄСДП оформлена у вигляді стандарту і установлює терміни, визначення і позначення допусків і посадок, а також формули розрахунку допусків та основних відхилень для розмірів від 0 до 3150 мм та їх числові значення, однак абсолютна більшість з'єднань у загальному машинобудуванні має розміри до 500 мм, тому розглянемо основні принципи побудови системи допусків і посадок для цих розмірів. Не дивлячись на різноманітність з’єднань (гладких, циліндричних, нарізних, шпоночних, шліцевих і підшипників кочення), системи допусків мають загальні риси: