Мета уроку: поглиблювати знання про звертання, аналізувати їхню стилістичну роль; удосконалювати вміння визначати спосіб морфологічного вираження звертань; розвивати творчі вміння перебудовувати прості неускладнені речення на речення зі звертаннями; розвивати культуру спілкування; виховувати любов до України, почуття відповідальності за долю своєї держави.
- звертання СХЕМА РЕЧЕННЯ О краю мій Тужу я за тобою (М. Рильський) Україно ти для мене диво (В. Симоненко) Виростеш ти сину вирушиш в дорогу (В. Симоненко) Не розлюблю тебе ніяк моя вишнева Україно ( В.Сосюра ) Ти чого задивився юначе (З.Кучерява). ЗВ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ЗВЕРТАННІ …......,...... ? (!) ЗВ ….……, ….. ! ……(?) (!) ,..…,…(?) (!) ЗВ , ….. .(?) (!) ЗВ ЗВ ….. ЗВ .
- звертання СХЕМА РЕЧЕННЯ О краю мій! Тужу я за тобою! (М. Рильський) Україно, ти для мене диво! (В. Симоненко) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу. (В. Симоненко) Не розлюблю тебе ніяк, моя вишнева Україно. ( В.Сосюра ) Ти чого задивився, юначе? (З.Кучерява). ЗВ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ЗВЕРТАННІ …......,...... ? (!) ЗВ ….……, ….. ! ……(?) (!) ,..…,…(?) (!) ЗВ , ….. .(?) (!) ЗВ ЗВ ….. ЗВ .
Творче конструювання З поданими звертаннями утворіть речення. Поясніть уживання розділових знаків І група. В офіційно-діловому стилі: пане Петренко, шановна громадо, високоповажний пане міністре ІІ група. У художньому стилі: матінко моя, земле рідна, мово моя солов’їна. ІІІ група. У публіцистичному стилі: шановні виборці, вельмишановна громадо, юначе.
Основні відомості про звертання Виписати: І група: речення з непоширеними звертаннями; ІІ група: речення з поширеними звертаннями. .О слово рідне! Хто без тебе я? .Мово, веселим струмочком біжи та об’єднай всі джерельця малі! Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє. Рідна мово моя, ти – як хвиля Дніпрова! Не цурайтесь мови, люди, рідного джерельця.