Презентація до уроку "Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги" 8 клас

Про матеріал
У презентації розкрито принципи ефективного запам’ятовування і концентрації уваги; надано поради підготовки до іспитів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. Основи здоров’я8 клас. Олена ГАЙДАШУ презентації розкрито принципи ефективного запам’ятовування і концентрації уваги; надано поради підготовки до іспитів

Номер слайду 2

Таємниці пам’яті завжди привертали увагу дослідників. Так, грецький філософ Платон (ІV ст. до н. е.) вважав, що пам’ять подібна до воскової пластини, на якій утворюється відбиток твердого предмета. Як поверхня воскової пластини з часом розгладжується, так і відбитки різних подій стираються з пам’яті з плином часу. Греки так обожнювали пам’ять, що в їхній міфології з’явилася навіть богиня пам’яті — Мнемозіда. Від її імені походить поняття «мнемонічні прийоми», тобто прийоми кращого запам’ятовування. Принципи запам’ятовування

Номер слайду 3

Синестезія — для розвитку пам’яті треба постійно тренувати всі органи чуттів (зір, слух, нюх, смак, дотик). Більшість людей, яких природа нагородила феноменальною пам’яттю, і тих, хто сам розвинув у собі такі здібності, мають розвинені органи чуттів і здатність створювати яскраві образи на основі отриманої інформації. Асоціації — наш мозок має асоціативну кору. Тому, дізнавшись щось нове, постарайся поєднати його з тим, що вже знаєш. Порядок, логіка, нумерація — запам’ятовування чогось логічно впорядкованого, пронумерованого допомагає скоріше пригадати потрібну інформацію. Гумор, перебільшення — створюючи образ для запам’ятовування, можна карикатурно збільшити його розміри, змінити форму, колір. Позитив — люди неохоче пригадують те, що викликає неприємні почуття. Негативна інформація, навіть якщо для її запам’ятовування використовували усі важливі принципи, може блокуватися мозком, оскільки згадка про неї неприємна. Уява — найефективніший інструмент запам’ятовування, який допомагає використовувати наведені вище принципи. Принципи мнемонічних прийомів

Номер слайду 4

Під час підготовки до іспиту доводиться опановувати великі обсяги навчального матеріалу. Зазвичай для цього роблять конспект, що складається з визначень, цитат, дат, списків тощо. У написанні конспектів здебільшого використовують принципи запам’ятовування, які пов’язують з діяльністю лівої півкулі, що відповідає за мову, логіку, складання списків, операції з числами і не враховує таких принципів, як асоціативність, уява, гумор, перебільшення тощо. Психолог Тоні Б’юзен пропонує замість класичних конспектів розробляти карти пам’яті. Вони залучають до збалансованої роботи обидві півкулі мозку. Карти пам’яті допомагають створити цілісний образ навчального матеріалу — ключових понять і взаємозв’язків між ними. Карти пам’яті

Номер слайду 5

Номер слайду 6

У центрі намалюй (права півкуля) символ теми. Від центрального символу проведи лінії, над якими напиши (ліва півкуля) чи намалюй (права півкуля) ключові поняття, що стосуються теми. Написи мають бути лаконічними (два-три слова). Писати краще друкованими літерами, такий текст легше читати і запам’ятовувати. Кожна лінія може мати розгалуження, необхідні для розкриття конкретного поняття. Для створення карти використовуй різні кольори (права півкуля) ­— це сприяє запам’ятовуванню, стимулює інші мозкові процеси. Під час створення карти можеш усвідомити, що деякі поняття пов’язані не лише з центральною темою, а й між собою (ліва півкуля). Такі зв’язки познач стрілками різного кольору і форми (права півкуля). Використовуй підкреслення, геометричні фігури (прямокутники, овали) для виділення понять, що повторюються або на які ти хочеш звернути увагу. Щоб створити карту пам’яті, тобі знадобляться: • чистий аркуш паперу; • простий олівець або ручка; • кольорові олівці; • маркери або фломастери. Як робити карту пам’яті:

Номер слайду 7

Готуючись до іспитів, намагайся уникати поширених помилок: • відкладати підготовку до останніх днів; • механічно зазубрювати матеріал; • готуватися з увімкненим телевізором або під гучну музику; • концентруватися на дрібних фактах, втрачаючи відчуття цілісності матеріалу; • готуватися без урахування форми проведення іспиту (усний, письмовий, тестуваня.

Номер слайду 8

• Почни з головного — психологічної установки. Сприймай іспити як шанс виявити себе й отримати винагороду за свою працю. Щоранку і перед сном налаштовуйся на успіх — уявляй, як по­чуватимешся, отримавши високу оцінку, як радітимуть за тебе друзі, як хвалитимуть тебе батьки. • Дістань тести з відповідних предметів. • Переглянь запитання і відповіді на них. Що з цього ти вже вивчав? Пригадай цей матеріал: погортай старі підручники, з’ясуй те, що тобі незрозуміло. • Склади карти пам’яті для кожного предмета. На літніх канікулах

Номер слайду 9

• Зберігай усе, що може знадобитися: схеми, таблиці. • Записуй найважливіше на картках (події, дати тощо). • Складай карти пам’яті для кожного розділу. Протягом навчального року • Щойно дізнаєшся дату іспитів, переглянь програму і склади план підготовки. • Починай готуватися! Не доз­воляй собі провалитися на іспиті через лінощі. • Рівномірно розподіли навантаження. Краще вчитися одну годину щодня, ніж три доби поспіль перед іспитом. • Виз­нач слабкі місця у своїх знаннях. Заповни прогалини у знаннях сам або звернись по допомогу. • Переконайся, що добре пам’ятаєш ключові поняття. Малюй карти пам’яті і звіряй їх з еталонними. • Складай узагальнені карти пам’яті для кожного предмета і відмічай на них те, що вже вивчив. • Переглянь свої записи в зошитах і на картках. Допиши те, чого не виста­чає. Носи картки з собою. Переглядай їх у вільну хвилину. За кілька тижнів до іспитів

Номер слайду 10

• Не засиджуйся допізна. Щоб ясно мислити, треба виспатись. • Перед сном скажи собі: «Я зробив усе, що міг. Більше від мене нічого не залежить. Якщо я провалю­ся, мені буде прикро, але я це переживу» (формула позитивного мислення).• Зранку не забудь поснідати. • Прихопи цукерку. Вона допоможе побороти хвилю­вання. • Паніка — зараз­на. Не спілкуйся з тими, хто нервує. • Не повторюй матеріал до останньої хвилини. Щоб роз­слабитися, подумай, як буде добре, коли все скінчиться. На­передодні іспиту У день іспиту

Номер слайду 11

Розвиває увагу і пам’ять. Кожен учасник придумує собі нове прізвище та ім’я. Усі сідають в коло і по черзі відрекомендовуються. Перший називає тільки своє ім’я, другий — спочатку ім’я першого учасника, а потім своє, третій — двох попередніх, а потім своє і так далі. Замість імен можна називати іноземні слова, назви міст, марки автомобілів.Ігри для розвитку пам’яті й уваги. Розвиває увагу і креативність (творче мислення). Станьте в коло і передавайте по колу предмет, наприклад, м’ячик або маркер. Кожен учасник має придумати новий спосіб передавання. Гра «Передай предмет» Гра «Снігова куля»

Номер слайду 12

Допомагає розвивати увагу. Учасники стоять у колі. За командою ведучого «І раз...» кожен починає виконувати будь-який рух, бажано нескладний. За командою «І два...» учасники припиняють виконувати свої рухи і починають робити те, що перед цим робили їхні сусіди справа. За командою «І три...» усі знову змінюють рух на той, який виконували сусіди справа. Гра закінчиться, коли ведучий назве число, яке дорівнює кількості гравців — тоді рухи повертаються до тих, хто їх придумав. Зверніть увагу, чи змінилися рухи, які ви придумали, у процесі гри. Що допомагало точно відтворювати рухи партнерів, а що заважало?Гра «І раз, і два, і три...»

Номер слайду 13

Успішне навчання ґрунтується на сучасних методиках ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до іспитів. Щоб добре скласти іспити, треба: налаштуватися на успіх, правильно організувати підготовку, використовувати ефективні методики і навчитися долати надмірне хвилювання.

Номер слайду 14

Презентацію створено за матеріалами підручника Основи здоров’я для 8 класу закладів загальної середньої освіти Автори І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ціпотан Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
29 січня
Переглядів
1217
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку